Gå til innhold

Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt kurert og har noen tips å komme med.. Har gått på kurs for mange år siden, men etter jeg fikk barn for 2 år siden er det blitt like ille igjen. Vil gjerne bli ferdig med det, elsker å reise å har familie i utlandet så blir noen flyturer i året

Anonymous poster hash: f2ba2...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det som deg. Nå er barna 8 og 4 og skrekken er lindret men fortsatt til stede. For meg hjalp det rett og slett bare å fly flere ganger og erfare at det går bra. Da gikk skrekken fra nær hysteri til mild redsel. Og det kan jeg for så vist leve med.

En helt konkret ting som hjalp var faktisk en hendelse da datteren min glemte igjen en dukke på en innenlands flyvning. Da vi ringte hittegods for å høre om de hadde funnet den ble vi bedt om å ringe hittegods ved alle flyplasser flyet hadde landet ved døgnet etter at vi hadde flydd med det, og det var ikke få. Flyet hadde fartet rundt i hele Norges land som en rutebuss som kjører fra stopp til stopp. Og da fikk jeg et helt konkret bilde av at å fly er nettop det: som å ta en alminnelig buss. Bortsett fra at det statistisk sett er vesentlig tryggere...

Anonymous poster hash: 006fe...89b

Skrevet

jeg har prøvd alt, fra terapi til kurs. bortkastet. jeg er like redd!!

Anonymous poster hash: d550b...2ba
Skrevet

Jeg bruker valium. Det hjelper meg. Men reiser du alene med småbarn blir det jo vanskelig😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...