Gå til innhold

Skal flytte inn hos foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet ut i en alder av 19 år og studerte og jobbet. Har aldri vært avhengig av foreldre og aldri hatt pengeproblemer. Nå, seks år senere blir jeg alenemamma, jeg og samboer skal skille lag. Vi har en baby sammen og jeg kommer til å få det veldig tøft økonomisk. Moren min har tilbudt meg å bo hos dem (stort hus) sånn at jeg får spart penger til depositum eller egenkapital. Så det er kun snakk om en periode. Jeg kommer til å skaffe meg en ekstrajobb, og siden mamma er hjemmeværende og har sagt hun kan passet barnet passer det utmerket. Jeg kommer selvfølgelig til å bidra med utgiftene. Far vil ikke ha samvær.

Ingenting er bestemt enda, så jeg vet ikke hva det blir til. Jeg er jo en selvstendig dame, men samtidig litt redd hva folk konmer til å tenke.

Noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 9a31e...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet ut i en alder av 19 år og studerte og jobbet. Har aldri vært avhengig av foreldre og aldri hatt pengeproblemer. Nå, seks år senere blir jeg alenemamma, jeg og samboer skal skille lag. Vi har en baby sammen og jeg kommer til å få det veldig tøft økonomisk. Moren min har tilbudt meg å bo hos dem (stort hus) sånn at jeg får spart penger til depositum eller egenkapital. Så det er kun snakk om en periode. Jeg kommer til å skaffe meg en ekstrajobb, og siden mamma er hjemmeværende og har sagt hun kan passet barnet passer det utmerket. Jeg kommer selvfølgelig til å bidra med utgiftene. Far vil ikke ha samvær.

Ingenting er bestemt enda, så jeg vet ikke hva det blir til. Jeg er jo en selvstendig dame, men samtidig litt redd hva folk konmer til å tenke.

Noen synspunkter?

Altså det med at jeg flytter inn hos foreldre med er barn.

Hi

Skrevet

Jeg tenker at det er fint å få tilbud om den hjelpen akkurat nå, og det er lurt å få spart seg opp. Hadde nok også valgt å flytte hjem en liten periode om det hadde blitt brudd her.

Skrevet

Hvor gammelt vilbabyen være? Jeg tenker jeg ville synes det var både rart og leit om min 25 år gamle datter skulle flyttet inn til meg og jeg skulle passe babyen? Får du okke stønader og barnebidrag. Har du ikke utdannelse ville jeg begynt studier så fort barnet kunne begynt i student bhg. Da får du også studielån og leve av. Moren din bør vel få slippe å ha en baby boende hos seg igjen, så kan hun heller være bestemor og komme på besøk og passe barnebarnet innimellom.

Anonymous poster hash: f226c...a6f

Skrevet

Hvor gammelt vilbabyen være? Jeg tenker jeg ville synes det var både rart og leit om min 25 år gamle datter skulle flyttet inn til meg og jeg skulle passe babyen? Får du okke stønader og barnebidrag. Har du ikke utdannelse ville jeg begynt studier så fort barnet kunne begynt i student bhg. Da får du også studielån og leve av. Moren din bør vel få slippe å ha en baby boende hos seg igjen, så kan hun heller være bestemor og komme på besøk og passe barnebarnet innimellom.

Anonymous poster hash: f226c...a6f

Babyen er 9 mnd og har fått barnehageplass. Så er jo bare noen kvelder i uka min mor skal passe. Er jo snakk i en periode bare, har uansett ikke depositum om jeg skal leie, har studiekompentanse og en middels god jobb. Videre studie skal jeg ta når jeg har alt på stell, der vil si om et års tid.

Skrevet

Kjære deg, dette synes jeg ikke du skal skamme deg over. Synes det høres ut som en veldig fornuftig plan. Blir sikkert hyggelig for foreldrene dine og. Så får du kommet deg litt ovenpå økonomisk også.

Btw, skuespiller Lise Verdal gjorde akkurat det samme, og hun er mye eldre enn deg! Tror faktisk hun bor der ennå ;-) Og hun er en utrolig kul dame, spør du meg.

Anonymous poster hash: ef6fe...9fe

Skrevet

Jeg synes du er kjempeheldig som får denne muligheten, den bør du absolutt gripe. Det er vel samme hva andre tenker. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt tusen takk og flyttet inn:)

Skrevet

Du er heldig som har muligheten, jeg og mannen bodde ti mnd hos mine foreldre mens vi kjøpte og pusset opp bolig. Ikke angret et sekund.

Anonymous poster hash: 01ffe...061

Skrevet

Heldig som har den muligheten. Er det noen som dømmer deg for det, er det DE som har problemer.

Anonymous poster hash: 384e9...346
Skrevet

Har du ikke spart opp noe penger i løpet av alle disse årene?

Om moren din tilbyr deg og flytte inn og du ikke har penger ser jeg ikke at du har annet valg.

Anonymous poster hash: 186f0...cf9
Skrevet

Jeg bor hjemme i en alder av 34 med et barn på 6 år. Jeg valgte å gjøre det etter bruddet for å kunne fullføre studiene mine. Jeg får hjelp til barnevakt, jeg sparer penger og selv om det er kjipt og jeg skammer meg litt, vil jeg komme godt utav det til slutt..:)

Jeg bidrar selvsagt både økonomisk og i huset.

Anonymous poster hash: d329b...f38
Skrevet

Tusen takk for svar jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...