Gå til innhold

Bekymret for et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et barn på avdelingen jeg jobber på har ofte småskitne klær, de også litt for små/for store.

H*n blir av og til levert med bleia fra natta (altså det er ingen tvil, tisset renner på klærne for bleia er så full).

H*n er veldig selvstendig, som jo er positivt, men tenker det er litt for mye for et barn på den alderen.

En dag så jeg at h*n lekte med en dukke. H*n tok kvelertak på dukken, ristet den, satte den inntil veggen og slo den flere ganger mens h*n kjeftet. H*n har få ords setninger, så det ble mest kjefte ord h*n fant på. H*n småsang mens h*n gjorde dette, og gikk tilbake til dukken flere ganger og slengte den i veggen/slo i hodet.

Er dette normal lek? Ble litt satt ut av det jeg så.

Barnet er ellers god og snill, leker fint med andre, men litt sjenert for fremmede.

Anonymous poster hash: 34344...5dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med leder i bhg. Om det er rom for bekymring så er det leder som evt bør melde til bv.

Anonymous poster hash: 5dd36...fe4
Skrevet

Jobber du i bhg eller er du mor til et annet barn?

Anonymous poster hash: 9d1cb...7f3

Skrevet

Dette vil ikke jeg kalle normal lek og hadde også vært bekymret for dette barnet. Med tanke på klærne og denne hendelsen burde du si i fra til ped.leder, om du er ped.leder bør du drøfte dette med styrer. Her ville jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymous poster hash: 105fb...d54

Skrevet

Huff ja, høres hvertfall ut som det er noe som ikke stemmer.

Hvordan virker foreldrene?

Jeg tenker at om jeg plutselig var tom for bleier en morgen ville jeg byttet på ungen min når jeg kom i bhg, siden der er bleier.

Når det gjelder skitne klær så tenker jeg at en gang iblandt kan det jo hende ungen griser seg til med noe og man er allerede på vei til bhg eller har ikke tid til å skifte. Men slik jeg forstår det er det kanskje ikke det som skjer her.

Den leken hørtes ekkel ut, men unger tenker jo ikke nødvendigvis over hva de gjør med en dukke.

Jeg ville nok snakket med ped.leder om det, og kanskje tipset barnevernet.

Dersom det ikke er noe grunn til bekymring finner bv ut av det og avslutter saken. Dersom det må gjøres tiltak er det best så tidlig som mulig.

Skrevet

Jeg har klart å gå tom for bleier å dermed ikke fått skiftet på han før barnehagen.

Men det første jeg gjorde når jeg kom til barnehagen var selvsagt å skifte bleien selv!

Så det hørers rart ut ja.

Anngående det med skitne klær så kjenner jeg meg godt igjen der!

Småen spiser gjerne mat i vognen på vei ned til barnehagen å dermed kommer han i barnehagen med flekker.

Selvsagt prøver jeg å få han til å spise før vi skal gå,men er ofte han ikke vil ha mat før han sitter i vognen.

Jeg ville gått til pedagogisk leder først,å gjør ikke de noe med det så ville jeg sendt inn en beskymringsmelding

Anonymous poster hash: 1b42a...9d4
Skrevet

Vanskelig.

Klærne hadde jeg i grunn ikke brydd meg så veldig mye om. Litt møkkete kan jo være at h*n hadde lyst å ha på seg samme klærne denne dagen også, om h*n hadde de dagen før( kommer litt ann på mengden av møkkete det er snakk om) . At klærne er for store eller for små (igjen hvor for lite). 

Noen barn tisse veldig mye om natten, andre tømmer seg om morgenen når de våkner, derav kan denne bleie virke som om den har vært på siden h*n la seg for kvelden. 

Eneste jeg virkelig reagerte på er hvordan h*n oppfører seg med dukken. Hadde tatt det opp med ledelsen og fått et møte med foreldrene. Sagt hvordan det er. Er en grunn til at man har foreldresamtaler 2 ganger i året, minst. 

Hvis liten respons fra foreldrene hadde jeg kontaktet barnevernet. 

Anonymous poster hash: 1b229...b4e
Skrevet

Ville nok kanskje ha fått snakket med noen om dette. Når det er sagt så husker jeg en episode fra jeg var liten (4-5 år). Jeg hadde en venn som var gutt og vi lekte mye sammen, ingen av oss var utrygge eller ble utsatt for vold hjemme, men en dag så pisket vi den ene dukken min lenge fordi den hadde vært slem. Må si jeg ikke helt aner hvor vi fikk den ideen fra....mulig fra tv, ikke godt å si. Etterpå gikk vi å lekte med biler som ingenting hadde skjedd.

Anonymous poster hash: 09298...b00
Skrevet

Jeg har jobbet både på barneskole og barnehage samt at jeg har sittet mye barnevakt (mye) og jeg har eget barn.

Klær er umulig å vite. Noen barn er utrolig flinke til å skitne seg ut selv om det ikke er noe skitt i nærheten. Men de klarer det like greit.

Når det gjelder leken med dukken ville jeg tatt det opp med leder.

For det jeg har erfart og ser så godt hos min datter er at barn gjenspeiler det de opplever selv.

Min bysser bamser og dukker, klapper dem på ryggen, stryker dem på kinnet og pusser "tennene" dems. For å nevne noe.

Andre barn som også er litt større har jeg sett bli litt "strenge" med dukkene.

De peker med fingeren og sier i "streng" tone at "nå må du sitte fint", "hører du ikke etter nå får du ikke se byggmester bob før du legger deg", "det var ikke snilt gjort". Osv.

Så jeg ville lurt på hvor barnet hadde dette fra.

Anonymous poster hash: 98779...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...