Gå til innhold

Ang opparbbeiding av foreldrepenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å prøve på nestemann nå. Har nettopp blitt ferdig med permisjonen til førstemann. Pluss at jeg har hatt litt ulønnet permisjon nå før jeg begynte å jobbe igjen. Men det jeg lurer på er hvordan det blir om jeg skulle bli sykemeldt tidlig i sv. skapet? Jeg ble nemlig det med første pga div plager. Hvordan er dette med retten på sykepenger og etterhvert foreldrepenger og alt? Jeg jobber redusert og tar litt ekstravakter. Men blir disse vaktene regnet med? Huff, jeg er så redd for at det vil gi meg økonomiske problemer om jeg blir gravid igjen nå.. Men vi ønsker så veldig to tette!

Noen som vet?

 

Anonymous poster hash: c7125...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få samme rett til permisjonspengene selv om du er sykemeldt - det regnes som inntekt.

Men ekstravaktene kan du bare glemme om du er sykemeldt blir ikke de med i beregningen.

 

 



Anonymous poster hash: 497aa...132
Skrevet

 

Du vil få samme rett til permisjonspengene selv om du er sykemeldt - det regnes som inntekt.

Men ekstravaktene kan du bare glemme om du er sykemeldt blir ikke de med i beregningen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 497aa...132

Får jeg bare ut fra den faste stillingen da?? :( for når en del av lønnen er pga ekstravakter så taper jeg jo masse på det... Så da blir man straffet om man blir dårlig i svangerskapet da?!?

 

Anonymous poster hash: c7125...20a

Skrevet

Du får foreldrepenger basert på det du har jobbet/ har kontrakt på. Så da utgår nok ekstravaktene, dessverre.



Anonymous poster hash: 2bb4b...c30
Skrevet

 

Du får foreldrepenger basert på det du har jobbet/ har kontrakt på. Så da utgår nok ekstravaktene, dessverre.

 

Anonymous poster hash: 2bb4b...c30

Oj, hvis det stemmer så sliter jeg :( hadde større stilling før og ville redusere etter vi fikk barn. Men da er det om å gjøre og ikke bli sykemeldt da..... Skulle ønske jeg kunne bestemt det :( :(

 

Anonymous poster hash: c7125...20a

Skrevet

Det er opp til arbeidsgiveren din å opplyse en inntekt som er representativ for det du pleier å tjene.

Det er mange gravide kvinner i dette landet som jobber lite fast og mye ekstra, spesielt innen helsevesenet.

 

Oslo kommune (der jeg jobber) pleier å opplyse inntekt for den faste stillingsprosenten og regne et gjennomsnitt av inntekten de siste 6 mmd.

 

Anonymous poster hash: 84bd0...0c0

Skrevet

Det er opp til arbeidsgiveren din å opplyse en inntekt som er representativ for det du pleier å tjene.

Det er mange gravide kvinner i dette landet som jobber lite fast og mye ekstra, spesielt innen helsevesenet.

 

Oslo kommune (der jeg jobber) pleier å opplyse inntekt for den faste stillingsprosenten og regne et gjennomsnitt av inntekten de siste 6 mmd.

 

Anonymous poster hash: 84bd0...0c0

Det gjelder for sykemelding det da? Jobber i kommunen. Kanskje det hadde vært mulig for meg også da,.... Skulle virkelig ønske det!

 

Anonymous poster hash: c7125...20a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...