Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Du som iåfikk jente, så gutt, bruker guttebabyen klærne jenta di brukte, selvom de er jentete? (Ikke kjoler, da ) Anonymous poster hash: fa484...017
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Vi har mye nøytralt babytøy etter de to jentene våre som gutten i magen etter planen skal bruke. Utpreget feminine klær har vi gitt vekk til venner som har mer bruk for dem enn oss Vi har uansett så mye igjen at vi ikke trenger å kjøpe noe nytt denne gangen (men kjøper jo noe for moro skyld). Anonymous poster hash: 9e8d2...d18
me_87 Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Det hadde jeg ikke gjort nei. Liker typiske gutteklær på gutten min jeg
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Ja, får jo så mye blått så er litt godt å få på han favorittklærne fra søsteren. Også er han så fin i lilla <3 Anonymous poster hash: bef9c...46a
FrøkenFreidig Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Ja. Gutta mine er ikke opphengt i farger, så de går gjerne med gensere som er både lilla og rosa. De velger dog bort gensere med disneymotiver ol., men utover det så bryr de seg ikke nevneverdig. Mellomstemann - som er en gutt på 9 år, brukte akkurat sparepengene sine til å kjøpe en ordentlig sparkesykkel, og den skulle være lilla. Ser overhodet ikke problemet.
MrsMilla Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Ja, helt klart om plaggene var fine og brukbare. Gutta har både rosa pysjer og bukser innimellom til de er så store at de ikke vil ha rosa lengre. Men jenta vår hadde flere farger i skapet enn bare rosa, og det gjør det jo enda enklere å arve. I tillegg matcher vi rosa bukser med blå bodyer etc alt etter hva som er praktisk. Nå skal sistejenta arve massevis av blått tøy, tipper hun kler det helt supert.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 gutten på 3 arver fra jenta på 5 i noen tilfeller. Han er veldig glad i lilla, og arvet en nesten ubrukt polarn og pyret jakke av søstra. Mørk lilla. stolt som en hane ( for storesøstra har lik) . Nå har ikke eldste noe særlig med disney på i det hele tatt, så det er ikke noe problem.Men jente jente klær får han ikke altså blonder og den sjangeren nei Anonymous poster hash: a47ce...f2c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Jeg ville nok ikke gjort det, og jeg har heller ikke gjort det omvendt. Her har jeg gutter først og så jente, og hun arver omtrent ikke noe etter storebrødrene. Kanskje litt regnklær og lignende, men ikke mer enn det. Anonymous poster hash: b750c...09d
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Har hatt så mye blått, grønt, rødt og svart til jenta mi at masse av det hadde vært brukbart for en lillebror også, men det er visst en lillesøster på vei.
Monica Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 De klærne som var nøytrale ja. Nå elsket min jente blått, så dress og regntøy skulle være blått da hun gikk i barnehagen. Så da var det ikke noe problem at gutten arvet det. Og langrenn og slalåm ski, kjøpte vi i nøytrale farger. Sånn så det kunne arves, da det er dyre ting, som ikke blir brukt veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Nei. Har arvet noe nøytral ull, type hvit ull, og en som er rød og grønn stripet. Ellers arves ingenting fra jentene og ned til gutten. Får være måte på! Han skal da slippe å gå i jenteklær.. Anonymous poster hash: c5e39...280
Englenemine Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 Ja, men ikke blonder og puffermer el tighte jentebukser. Har tilogmed kjøpt klær til gutt som egentlig var beregnet på gutt fordi de var finere og med freshere farger. Mye gutteklær er trist og kjedelig.,
Englenemine Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Err kjøpt til gutt som var beregnet på jente mente jeg...
Von Hertelhofen Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Ja. Han får selvfølgelig "gutteklær" også, men dyrt ull går i arv uansett farge.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #15 Skrevet 10. april 2014 Kler ikke lillebror i typiske jenteklær nei.Det eneste jeg stort sett beholder etter storesøster, selv om det er rosa/lilla/jentete, er ulltøy, siden det er nokså dyrt. Veldig greit å ha som ekstraklær i skiftekurv i barnehagen f.eks. Samme med votter, gjør ikke noe om vottene i skiftekurven er rosa. Anonymous poster hash: 0943d...238
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Gutten vår arver alt som er i alle andre farger enn rosa. Han kan arve noe rosa, men da kommer det an på hvordan tøyet ser ut ellers.. Rosa sokker, underbukser, pysjer osv er ok Så klart arver han ikke tøy som er typisk for jenter heller.. Kjoler, masse prinsesser på osv. Unger har ikke samme sperre for farger og kjønnsinndeling som vi voksne. Ønsker å påvirke barna i så liten grad som mulig slik at de i størst mulig grad kan få velge selv det de liker. Om gutten min vil ha på seg typiske jenteklær er det helt ok for min del, selv om jeg ikke legger opp til det selv Anonymous poster hash: 18ee1...99b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 Jeg tenker at det ikke er noe vits i å bruke masse penger på tøy som man allerede har bare fordi det har "feil farge". Her brukes alt som storesøster har hatt på lillebror (utenom kjoler/skjørt/tunika), Syntes ikke det gjør noe om lillebror har rosa/lilla genser eller bukse. Og hvorfor skal blonder og blomster være for bare jenter? Lillebror er like fin uansett Anonymous poster hash: 6321b...674
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 Ja. Utedress og ull samt enkelte gensere/ bukser. Ikke kjoler og doll. Anonymous poster hash: d4485...866
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 Nei det hadde jeg ikke gjort. Har lkke noensærlig kjønnsnøytrale klær etter storesøster. Og de lilla plaggene vi har er veldig jentete. Men hadde nok uansett ikke puttet på rosa eller lilla hadde jeg fått en gutt. Anonymous poster hash: c2da2...d04
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 Helt ærlig; nei.... Det vil si, han arver det lille som går an. Røde eller nøytrale pysjamasen og klær som et nøytrale som rød ull o.l. Har fått to jenter før gutten kom så har ikke noe behov for å kle han i rosa eller lilla. Kjøper heller litt brukte klær til han som er fint brukte f.eks. vår dress. Er heldig og har fått arvet litt etter noen vi kjenner også. Anonymous poster hash: b86da...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå