Gå til innhold

Noen som har født 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan den 4 fødselen deres var i forhold til de andre fødslene ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med de tre første tok det ca 12 timer fra start til slutt.. Med nr 4 tok det 1,5 time, hun bare seilte ut :D

Anonymous poster hash: 26238...fc1

Skrevet

Oi.... vi prøver på nr 4 nå og jeg tenker mye på fødsel og hvordan det vil gå ,

Nr 1. 27 timer

Nr 2. 6 timer

Nr 3. 3 timer

Nr 4 kommer kanskje i rekordfart da.....

Skrevet

Har født 5 og nr 4 var den letteste:) Bare sklei ut etter 1 time med rier

Anonymous poster hash: 1f10a...2eb

Skrevet

Ja, kjenner jeg er litt nervøs for det. Med 2 og 3 gikk det fort. Nr 2 fikk jeg hjemme og 3 ble igangsatt. Så kjenner jeg er nervøs for at denne også kommer litt for kjapt.

Skrevet

Nr 1: Indusert + svk. forgiftning, tok vel 2,5 time fra 2 cm åpning, en styrtfødsel altså siden jeg var førstegangs.

Nr 2: 14 timer av og på med rier, ikke så veldig vonde før siste 1-2 timene. Hadde helt riefri i ca 2 timer midt på dagen. De måtte til slutt ta vannet, og da kom babyen på 4 minutter.

Nr 3: Det tok ca 4 timer fra jeg kom inn med 4 cm åpning, hadde bare hatt smårier hjemme før dette. Ikke noen spesielt vonde rier, men vond utdriving siden barnet var stort og lekte supermann på vei ut.

Nr 4: Gikk med smårier på 10-30 sekunder av og på i noen timer og reiste inn til en sjekk. De fant 4 cm åpning og la meg inn og satte klyster. Noen minutter etter at jeg var ferdig på do kom det noen voldsomme rier og 20 minutter senere var barnet født... Ikke så veldig vondt faktisk, og utrolig kjapt!

Anonymous poster hash: d55a7...975
Skrevet (endret)

Spent på fjerde fødselen her også. Mine tre tidlgere var flotte opplevelser så jeg håper på en fin opplevelse denne gangen. Min mors fjerde fødsel var veldig kjapp, fra første rie til ungen var ute var 1 1/2 time. Men da hadde hun gått med kynnere i ukesvis på forhånd. Hun rakk nesten ikke å komme seg på føden, de tre andre fødslene hennes tok lang tid, som mine tre på sett og vis, bortsett fra at min utdriving var lettere alle tre gangene enn hennes, men så er jeg endel høyere og har trolig bredere bekken enn det hun har, pluss at jeg har født litt mindre babyer enn mamma har.

Mye spiller inn.

Nå blir det her over 7 år siden forrige her....mannen er den samme, men vi venter nå en gutt, mulig han kan bli større enn sine søstre. Litt skrekkblandet fryd, men gleder meg mest. Føles bare så uendelig lenge til, jeg er i min 22 uke nå...

Endret av Ugl@ ruger...
Skrevet

Nummer 4 var den letteste og en luring. Har hatt lette fødsler før. Med unntak av første, alle på under 2 timer.

Med nummer 4 våknet jeg 3 netter på rad med litt vonde kynnere. Aldri opplevd det før. Tredje natten sto jeg opp for jeg ble skikkelig irritert ;)

Vasket opp, strøk klær og pakket bagen. Kynnerene dabbet av. Litt små vondt hvert 20. minutt. Ringte føden for å høre om det kunne være fødsel. Var jo ikke noe blod feks. Fikk til svar at det var det neppe. Kunne komme innom iløpet av dagen om jeg ville. Men, det orket jeg ikke ;)

Ringte jm og ba om at hun strippet meg. Kanskje det da ville skje noe. Da jeg kom til henne 20 minutt senere ser hun overrasket på meg, og lurer på om jeg har høy smerteterskel. Har da 8 cm åpning, og leser når riene kommer.

Ambulanse til sykehuset, og bruker 2 press rier på å få henne ut. Helt utrolig lett fødsel. Så nei; er ikke alltid en skjønner at fødselen er igang.

Anonymous poster hash: a90a0...045
Skrevet

Min 4. endte ganske så traumatisk. men det var pga sykehustabbe. Bortsett fra dette som skjedde helt på slutten, gikk den veldig fint og var så og si identisk med fødsel nr 5(som forøvrig gikk helt strålende)

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at jeg er i fødsel. På de to siste så har jeg hatt rirer som har kommet alt fra 20 -10 min mellomrom å så plutselig kjente jeg at hode står og er klar til å presse. Derfor er jeg ganske bekymret på hvordan det blir nå denne gang. Har ikke lyst på en hjemmefødsel til 😏 har en times kjørig til sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...