Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 ..på en uke har downs syndrom. Det har han jo ikke. Når jeg avkreftet, spurte jeg hvorfor i alle dager hun lurte på det. Hun svarte at han liknet så på hennes sønn, som hadde downs. Samme øyefasong, nese og korte butte fingre.. Nå blir jeg bare mer og mer usikker.. Vi lå på barsel i 2 dager, ville ikke de sett det der?? *Kjemperedd*. Anonymous poster hash: b2a63...4f0
catchbaby Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 de ville ha sett det umiddelbart etter fødsel. slapp helt av.Og for en merkelig kommentar å komme med. noen mennesker eier bare ikke filter..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df
catchbaby Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df Sikker på at det var downs dem var usikker på og at ikke barnet muligens hadde et annet syndrom som kanskje er vanskeligere å oppdage? Ellers er rådet om å dra på helsestasjonen godt, om ikke annet så for din egen del. Men det hører til sjeldenhetene (har aldri hørt om det) at foreldre har fått med seg barn hjem med downs uten at en diagnose er stilt. Husk at det følger mye mer med denne sykdommen enn bare annerledes utseende. Hvis barnet ditt spiser normalt, sover normalt, fødselen var normal uten komplikasjoner vil jeg si at sjansen er uhyre liten. Liten som en prikk..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Jeg har aldri hørt at dette ikke har blitt oppdaget på barsel. Utrolig tullete oppførsel av damen i butikken. Er du usikker så ta en tur på helsestasjonen, så får du ro i sjelen:-) Anonymous poster hash: 9acb4...257
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Han var jo ikke store karen da han ble født, men nå er jeg heller ikke så stor .. Han spiser greit, men gulper veldig veldig mye. Jeg får ta en tur til helsestasjonen i dag, klarer ikke å vente til hjemmebesøket til neste uke.. Anonymous poster hash: b2a63...4f0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df Hi her Hadde han det da? Anonymous poster hash: b2a63...4f0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Det var downs dem måtte ta prøve om. Men de merket jo på barsel at noe ikke stemte helt. Men de kunne ikke si mer enn at de mistenkte downs men de var usikre. Jeg har heller aldri hørt noen som har blitt sendt hjem fra barsel uten downs er oppdaget. Reis innom helsestasjonen. Benytt anledningen til å veie barnet ditt og få en samtale med helsesøster. Ikke spør venner og familie, da får du kanskje plutselig sånne tullesvar som "ja når du nevner det så..." Anonymous poster hash: 90203...7df
catchbaby Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Han var jo ikke store karen da han ble født, men nå er jeg heller ikke så stor .. Han spiser greit, men gulper veldig veldig mye. Jeg får ta en tur til helsestasjonen i dag, klarer ikke å vente til hjemmebesøket til neste uke.. Anonymous poster hash: b2a63...4f0 Barn med downs syndrom har veldig ofte hjertefeil og andre tilleggsykdommer. Jeg vil påstå at det skal mye til å ikke oppdage dette på barsel.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df Hi her Hadde han det da? Anonymous poster hash: b2a63...4f0 Ja han hadde det. Lite tilleggsproblemer og er ganske velfungerende gutt med downs! Men som sagt. Mistanken ble sådd på barsel og hadde det ikke vært downs så hadde de vel kanskje mistanke om andre syndrom? Har som sagt aldri hørt noen bli hjemsendt fra uten det er oppdaget! :-) Måtte sende en sms til venninnen min, hun kjenner veldig mange dom har barn med downs. Hun hadde heller aldri hørt at dette ikke ble oppdaget på sykehuset. Anonymous poster hash: 90203...7df
*Miss Marple* Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Noen mennesker skulle ikke fått lov til å ferdes blant andre, altså! Tenk å si noe sånt til en nybakt mamma da Jeg har heller aldri hørt om noen som ikke har oppdaget at barnet har Downs på sykehuset. Men ta turen til helsesøster så du får ro i sjelen. Og gratulerer med lille vidunderet ditt❤️
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df Hi her Hadde han det da? Anonymous poster hash: b2a63...4f0 Ja han hadde det. Lite tilleggsproblemer og er ganske velfungerende gutt med downs! Men som sagt. Mistanken ble sådd på barsel og hadde det ikke vært downs så hadde de vel kanskje mistanke om andre syndrom? Har som sagt aldri hørt noen bli hjemsendt fra uten det er oppdaget! :-) Måtte sende en sms til venninnen min, hun kjenner veldig mange dom har barn med downs. Hun hadde heller aldri hørt at dette ikke ble oppdaget på sykehuset. Anonymous poster hash: 90203...7df Takk for det! Jeg merker at jeg senker skuldrene litt her, men en liten tur innom helsestasjonen blir det nok uansett.. Hi Anonymous poster hash: b2a63...4f0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Kjære deg, dette ville de ha oppdaget på barsel! Slapp helt av, det var veldig taktløst sakt at det kvinnemennesket.. Men ikke uro deg, babyen din er helt sikkert fin Anonymous poster hash: 727f6...ce3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Ei i barselgruppa mi har en sønn som jeg også ville anta har Downs etter utseende å bedømme. Spurte aldri, hun sa aldri noe selv heller. Så dem bare 5 ganger da de så flyttet til en annen by. Nå er gutten 5 år og når jeg ser bilder av ham på Face er jeg fortsatt usikker. Vet ikke hvorfor jeg nevner dette, men det at han ser litt sånn ut betyr jo ikke at han har det. Få det sjekket hos lege, jo før jo bedre. Anonymous poster hash: a14a2...61b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #15 Skrevet 10. april 2014 Noen mennesker skulle ikke fått lov til å ferdes blant andre, altså! Tenk å si noe sånt til en nybakt mamma da Jeg har heller aldri hørt om noen som ikke har oppdaget at barnet har Downs på sykehuset. Men ta turen til helsesøster så du får ro i sjelen. Og gratulerer med lille vidunderet ditt❤️ Hun syntes kanskje ikke det var så rart å spørre om, siden hun har et barn med syndromet selv? Anonymous poster hash: aeffd...d6c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Var jo forsåvidt taktløst sagt, men dama har sikkert ikke ment noe stygt med det siden hun selv har et barn med downs. Og siden hun kjente igjen trekkene, så har det nok bare ramlet ut av henne. For å ufarliggjøre det på en måte. Hun har sikkert skjems veldig etterpå da....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 Slik ser de på sykehuset. Min venninne har to gutter og begge to så ut som downs barn som nyfødt. Sykehuset sa de ikke hadde det bare ved å titte på de. Hun fikk mange spørsmål om dette. Nå er de 4 og 7 og nydelige normale smågutter. Anonymous poster hash: cd734...bb2
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 Kan være vanskelig om se på enkelte babyer om de har downs, noen har bare set utseende! Rannveig Heitmann fikk jo mange spørsmål om småtten hennes har down! Anonymous poster hash: 91ec8...166
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 Barnet ditt har nok ikke det, men eg kjenner ei som fikk ei jente i fjord og dem kom hjem og ante ingenting om at ho hadde downs før ho fekk hjerte problemer 14 dager etter fødsel.. Merkelig syns jeg men det er faktisk mulig. Anonymous poster hash: 977ac...245
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 Hold oss gjerne oppdatert da HI! Anonymous poster hash: 91ec8...166
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #21 Skrevet 10. april 2014 de ville ha sett det umiddelbart etter fødsel. slapp helt av. Og for en merkelig kommentar å komme med. noen mennesker eier bare ikke filter.. Det du sier her stemmer ikke. Jeg jobber på barselavdeling og det er slettes ikke slik at man oppdager downs syndrom rett etter fødselen. Som regel, ja, men slettes ikke alltid. Anonymous poster hash: 31a0f...48a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #22 Skrevet 10. april 2014 Min yngste har samme øyefasong som ds-barn, og da han i tillegg konstant hadde tunga utesom baby, lurte jeg i mitt stille sinn på om det hadde missa noe på sykehuset. Han har ingen kromosomfeil da, bare øynene som ser sånn ut, hehe Alt er sikkert i skjønneste orden med babyen din hI! Anonymous poster hash: 88028...360
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #23 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df Sikker på at det var downs dem var usikker på og at ikke barnet muligens hadde et annet syndrom som kanskje er vanskeligere å oppdage? Ellers er rådet om å dra på helsestasjonen godt, om ikke annet så for din egen del. Men det hører til sjeldenhetene (har aldri hørt om det) at foreldre har fått med seg barn hjem med downs uten at en diagnose er stilt. Husk at det følger mye mer med denne sykdommen enn bare annerledes utseende. Hvis barnet ditt spiser normalt, sover normalt, fødselen var normal uten komplikasjoner vil jeg si at sjansen er uhyre liten. Liten som en prikk.. Du vet tydeligvis ikke så veldig mye om downs syndrom, du. Det er ikke alltid at det følger med så mye mer, og ihvertfall ikke noe man oppdager allerede på barselavdelingen. Babyer som har downs kan både sove godt, spise godt og bli født uten komplikasjoner. Merkelig at du velger å være så påståelig om noe du vet veldig lite om... Anonymous poster hash: 31a0f...48a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #24 Skrevet 10. april 2014 ..på en uke har downs syndrom. Det har han jo ikke. Når jeg avkreftet, spurte jeg hvorfor i alle dager hun lurte på det. Hun svarte at han liknet så på hennes sønn, som hadde downs. Samme øyefasong, nese og korte butte fingre.. Nå blir jeg bare mer og mer usikker.. Vi lå på barsel i 2 dager, ville ikke de sett det der?? *Kjemperedd*. Anonymous poster hash: b2a63...4f0 Helt sikkert ikke noe å uroe seg for.. Men det er dessverre ikke alltid de oppdager det på Barsel nei. Sønnen vår ble syk rundt 6 mnd alder og lå på sykehus. Han ble testet for en hel del, og da vi fikk papirene så vi at han var tester for bla. downs. Det var neg. i vårt tilfelle og som oftest oppdages det nok før... Men som sagt: tror ikke du skal bekymre deg, men ta en tur på helsestasjonen om du er nervøs.. Lykke til! Anonymous poster hash: 05bcc...47c
catchbaby Skrevet 10. april 2014 #25 Skrevet 10. april 2014 Ta en tur på helsestasjonen! :-) Bare for å finne roen. De hadde helt sikkert sett det på barsel. Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg fikk baby. Legene var usikre på downs og de måtte ta prøver for å finne ut om han hadde det eller ikke. Anonymous poster hash: 90203...7df Sikker på at det var downs dem var usikker på og at ikke barnet muligens hadde et annet syndrom som kanskje er vanskeligere å oppdage? Ellers er rådet om å dra på helsestasjonen godt, om ikke annet så for din egen del. Men det hører til sjeldenhetene (har aldri hørt om det) at foreldre har fått med seg barn hjem med downs uten at en diagnose er stilt. Husk at det følger mye mer med denne sykdommen enn bare annerledes utseende. Hvis barnet ditt spiser normalt, sover normalt, fødselen var normal uten komplikasjoner vil jeg si at sjansen er uhyre liten. Liten som en prikk.. Du vet tydeligvis ikke så veldig mye om downs syndrom, du. Det er ikke alltid at det følger med så mye mer, og ihvertfall ikke noe man oppdager allerede på barselavdelingen. Babyer som har downs kan både sove godt, spise godt og bli født uten komplikasjoner. Merkelig at du velger å være så påståelig om noe du vet veldig lite om... Anonymous poster hash: 31a0f...48a Akkurat som deg så påstår jeg kun utifra min egen erfaring med downs syndrom - som jeg selv mener er ganske god uten å føle at jeg må forklare dette nærmere. Synes det er leit at du sier at jeg veit veldig lite om dette, når det faktisk ikke er tilfelle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå