Gå til innhold

Grøtstart...Hvilken grøt begynte du med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått klarsignal fra HS om å begynne med grøt til vår urolige baby på 15 uker. Men hvilken begynner vi med? Har lest at en ts er nok til å begynne med. Gir vi morgen eller kveld til å begynne med? Takknemlig for svar:)

Anonymous poster hash: 2dd91...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump

Skrevet

Vi begynte med hjemmelaget havregrøt (finmalt havregryn), blandet det med MME. 
Vi ga i 2-3 tiden, hadde best tid da. Også fikk vi testet virkningen før natten begynte :)

Anonymous poster hash: 49ad5...58d
Skrevet

Begynn gjerne på kveld , det gjorde jeg, nylig begynt og jeg begynte med hvetegrøt fra 3mnd .. Var ikke større utvalg hvor jeg handler, men knerten likte grøten, jeg må holde igjen no i starten for han vil gjerne ha mer en lurt er i begynnelsen:)

Skrevet

Kan jeg lage grøt av havremel og mm? Kokte du den lenge? Takk for svar!:)

Hi

Skrevet

Germini:

Hvilken effekt har grøtstart hatt på babyen din? Håper sånn på at min blir mer tilfreds...Er så kavete nå...

Hi

Skrevet

Min har vært rolig og sovet godt, men gulpa så utrolig mye, derfor begynner jeg med grøt, og det ser ut som det roa seg., er din kavete og urolig kan det være at han er mere sulten og vil bli mere fornøyd med grøt

Skrevet

Germini: Ja, håper det!:) So godt at gulpingen roet seg.

Hi

Skrevet

Hva med risgrøten fra Holle? Den er økologisk og kan kjøpes på helsekosten :)

Skrevet

Kan jeg lage grøt av havremel og mm? Kokte du den lenge? Takk for svar! :)

Hi

Du kan nok fint lage av mm ja, og havremel skal gå bare fint :) Jeg kokte den bare i ett par minutter, og etterhvert tilsatte jeg litt frukt og div annet for å endre litt på smaken :)

Men istedenfor grøt har jeg også gitt mye frukt og grønnsaksmos (avokado, gulrøtter, blomkål, brokkoli ol) som erstatning for gørt før vi begynte med fast middag. Dette for å introdusere nye smaker og at tilvenningen av mat skulle gå lettere.

Vår reagerte ikke stort, men hun begynte ikke med fast føde før hun var 6,5 mnd gammel (var på ferie, så bestemte oss for å vente siden ammingen gikk så bra). Merket ikke store forskjeller på verken natt eller humør, men hun har alltid vært ei jente med lite tull. 

Anonymous poster hash: 49ad5...58d

Skrevet

Jeg begynte med nestle sin risgrøt.

Merket ingen forskjell på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...