Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Hvis en venn legger ut bilde av meg når jeg tar blodprøve p henne på et legekontor, er det jeg som bryter taushetsplikten da? Eller har hun lov til dette uten at det får konsekvenser for meg? Anonymous poster hash: e197a...bf6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Ingen bryter taushetsplikten, men ingen har lov til å legge ut bilder av privatpersoner uten samtykke. Anonymous poster hash: b1dcf...1e3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Hvis en venn legger ut bilde av meg når jeg tar blodprøve p henne på et legekontor, er det jeg som bryter taushetsplikten da? Eller har hun lov til dette uten at det får konsekvenser for meg? Anonymous poster hash: e197a...bf6 Nei, her kan du slappe helt av. Sålenge du ikke har røpt noe er du helt trygg, her er det helt tydelig at hun har tatt bildet og publisert det, og da har hun godkjent at folk vet at hun er på legekontoret. Sålenge du ikke sier noe, er du helt trygg Men en annen ting, hun har ikke lov til å legge ut bilde av deg uten samtykke. Så det er opp til deg om du ønsker at det bildet skal ligge ute eller ikke. Anonymous poster hash: 849cf...26e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Gjør ikke noe for meg, men lurer på om det er galt av meg å la henne legge.dette ut i forhold til meg og jobben? Så jeg bryter ingen.taushetsplikt? Anonymous poster hash: e197a...bf6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Gjør ikke noe for meg, men lurer på om det er galt av meg å la henne legge.dette ut i forhold til meg og jobben? Så jeg bryter ingen.taushetsplikt? Anonymous poster hash: e197a...bf6 Skjønner ikke helt hvordan du får det til at du bryter taushetsplikten? Anonymous poster hash: b1dcf...1e3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Du bør fjerne tag av deg Anonymous poster hash: c6a74...501
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Gjør ikke noe for meg, men lurer på om det er galt av meg å la henne legge.dette ut i forhold til meg og jobben? Så jeg bryter ingen.taushetsplikt? Anonymous poster hash: e197a...bf6 Nei, det er hennes valg å vise at hun har vært hos legen. Alle skjønner at du ikke har noe med dete å gjøre Anonymous poster hash: 849cf...26e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Vet ikke, bare merka nervene kom. Føler kanskje.det er litt galt, at noen kan reagere på det..og tro dette er galt fra min side.. Så det er fullt lovlig? Anonymous poster hash: e197a...bf6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Bare pass på at det ikke ligger noen papirer synlig, at en dataskjerm er åpen osv. slik at noen kan zoome seg inn og evt se andres navn. Ellers ville jeg ikke ha hatt en tag på bildet. Anonymous poster hash: 025b4...205
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Passet på det:)ok, tar fjernek Anonymous poster hash: e197a...bf6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Jeg lurer på hvorfor lot du henne ta bilder inne på legekontoret ? Anonymous poster hash: 9b499...921
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Lurer på hvor mange ganger jeg har blitt tatt bilde av bak i sykebilen som har blitt lagt ut. Og hvor mange ganger har ikke pasienten spurt om jeg kan ta bilde av han/hun? Vet at mange av de ligger ute. Ikke alle bildene av meg jeg er fornøyd med. Anonymous poster hash: ac565...292
Virginia. Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Hvis en venn legger ut bilde av meg når jeg tar blodprøve p henne på et legekontor, er det jeg som bryter taushetsplikten da? Eller har hun lov til dette uten at det får konsekvenser for meg? Anonymous poster hash: e197a...bf6 Ingen av dere bryter noen taushetsplikt, men hun bryter annet lovverk.
Virginia. Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Ingen bryter taushetsplikten, men ingen har lov til å legge ut bilder av privatpersoner uten samtykke. Anonymous poster hash: b1dcf...1e3 Det stemmer. Med unntak av bilder tatt i offentlig større sammenhenger som f.eks. en gruppe mennesker på et torg, i 1. og 17. maitog, på stevner osv. Et legekontor regnes derimot ikke som dette, og å publisere bilder tatt der av både ansatte og pasienter uten samtykke vil være ulovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå