Gå til innhold

Alkohol, påske, hvordan skjule graviditet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips til "unnskyldninger" for at jeg ikke kommer til å drikke alkohol hele påsken. Skal være på ei hytte på fjellet sammen med hele svigerfamilien i over en uke. Det er vanlig at vi tar oss noen øl på afterski, vin til maten og utover kvelden. Jeg er den som alltid drikker og når jeg nå ikke kommer til å gjøre det kommer alle automatisk til å spørre om jeg er gravid og de kommer ikke til å gi seg med at "nei, det er jeg ikke".

Jeg vil for alt i verden ikke at noen skal vite det før etter ultralyd og duotest og jeg er kommet lenger ut i svangerskapet, slik at sjansen for at det skal gå bra er større enn den er nå i uke 8 (har hatt to sa tidligere, da visste heller ingen at jeg var gravid).

Har tenkt på ulike unnskyldninger, går på medisin, er ikke i form, samt det å fylle alkoholfri vin over på alkoholholdige flasker, men det er ingenting som kommer til å virke troverdig. Har dere noen tips til strategi? Ser for meg at jeg egentlig bare må late som jeg er veldig syk og bli hjemme, alene, men det kommer til å bli fryktelig trist.

Anonymous poster hash: 05ab6...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke antibiotika troverdig? Vet ikke hvor åpen du er med familien din, men den unnskyldningen holder hvertfall en uke + ;) 

Skrevet

Si fra nå om at du har en infeksjon, og at du er usikker på om du orker å bli med fordi du må på antibiotikakur som varer i 10 dager eller noe.

Hvis du sutrer litt nå om at du ikke er i form blir det mer troverdig.

Anonymous poster hash: cca42...0d1
Skrevet

Joda, det er jo en mulighet...men føler de ser rett gjennom meg og leser tankene mine... Er også redd for om vi klarer å holde oss alvorlig, i allefall samboeren min, han er jo sprekkferdig av stolthet og vil helst rope det ut til alle.

Skrevet

Du har blærekatarr. Derfor antibiotika. Blærekatarr er frastøtende og ingen graver videre. Samt at du kan tisse så ofte du lyster. Totalt genuint.

Skrevet

Blærekatarr og antibiotika som gjør deg uggen i magen.

Anonymous poster hash: dad86...17b
Skrevet

Ja.. Men finnes vel typer antibiotika som kan kombineres med alkohol? Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg vært den første til å be om å få det! Eventuelt drukket likevel og satset på at det gikk bra... Så ingen kommer til å tro meg uansett:(

Skrevet

Si at du har en underlivsinfekdjon og går på Flagyl. ..:) Man kan ikke drikke alkohol på Flagyl! (

Anonymous poster hash: df7b0...480

Skrevet

Ja.. Men finnes vel typer antibiotika som kan kombineres med alkohol? Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg vært den første til å be om å få det! Eventuelt drukket likevel og satset på at det gikk bra... Så ingen kommer til å tro meg uansett:(

Da er det jo bare å si at legen anbefalte en sterkere type pga vilter infeksjon ;) Jeg gikk på antibiotika for bare noen uker siden. Hun på apoteket sa at jeg kunne bli alvorlig dårlig om jeg drakk alkohol, og at jeg til og med burde vente med å drikke til ett døgn etter jeg var ferdig med kuren. Kan si det?

Skrevet

Nei, det skal ikke kombineres m alkohol også pga faren for oppkast.

Anonymous poster hash: c0d65...0c3

Skrevet

Jeg går på Doxylin nå mot luftveisinfeksjon, og den skal ikke kombineres med alkohol fordi det svekker virkningen. Si fra, så skal du få den tomme boksen til å slenge fra deg på hyttebordet ;)

Skrevet

Antibiotika er jo unnskyldningen "alle" bruker når de er gravide. 

Hva med å si at dere prøver å bli gravide? Og har slitt med det så du har fått beskjed om å droppe alkohol? 

Eller at du har begynt å slite med at du drikker litt for ofte, så du har avtalt med legen å ikke drikke i påsken, og komme tilbake for ny samtale etter påske? ;) Kanskje mest troverdig, om du er kjent for å drikke i ferien? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...