Gå til innhold

Dere som sliter/har slitt med kviser i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har hjulpet dere for å få bukt med problemet?

Sliter med store vonde og verkende kviser etter at jeg sluttet på p-piller i fjor sommer. Måtte slutte med ppiller pga bivirkninger.

Har til nå prøvd hudpleie og dyre hjemmeprodukter. Funker ikke :(

Har nå bestilt time på en akne-klinikk i håp om å få hjelp der. Noen med erfaringer fra det?

Anonymous poster hash: 130b3...d7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk til fastlegen etter å ha prøvd alt av hudpleie osv. Bruker nå en stift med antibiotika, og en krem etterpå. Kvisene var borte etter 2-3 uker. Er nå 39 år. Vet ikke hvor  mye penger jeg har brukt og hvor mye det har plaga meg. Hadde aldri trodd det skulle være så enkelt. 

Anonymous poster hash: d2179...5a3
Skrevet

Jeg fikk en pencilin kur på 3 mnd hos legen. ANBEFALES fra en som har prøvd alt! :)

Skrevet

Gikk til fastlegen etter å ha prøvd alt av hudpleie osv. Bruker nå en stift med antibiotika, og en krem etterpå. Kvisene var borte etter 2-3 uker. Er nå 39 år. Vet ikke hvor  mye penger jeg har brukt og hvor mye det har plaga meg. Hadde aldri trodd det skulle være så enkelt. 

Hva heter denne stiften? 

Bikkjebisk, hva slags pencilin fikk du?

Anonymous poster hash: 139f9...d5f

Skrevet

Jeg har prøvd å gå til fastlegen, men går jo uker før jeg får time. Og jeg har alltid vært i en god periode når jeg har vært der så hun syns ikke jeg er så ille. Men nå er jeg skikkelig ille, er så ille at jeg har takket nei til vakter på jobben hele uka fordi jeg ser ikke ut i ansiktet :(  røde store byller overalt :(   går minst mulig ut av huset når det er så ille som nå. Men fikk ordnet meg en time på akne-klinikk om 2 dager og da får hudlegen se hvor ille jeg faktisk er. Håper jeg får hjelp.

H.I

Skrevet

Sliter mye med dette og ser ikke ut til å bedre seg.

Første nedturen var eggstokker full av cyster som gjorde at jeg fikk kviser, så har jeg fått ett eller annet i halsen nå som jeg ikke husker hva het. Kuler på halsen som gjorde at jeg fikk mye kviser. Merker at jo større kulene er, jo merr kviser får jeg. Popper ut nesten så jeg se de vokser ut.

Anonymous poster hash: 91d2a...5b3

Skrevet

Jeg har hatt kviser siden puberteten. Det som hjelper hos meg er enten P piller eller lavkarbokosthold. Sukker = kviser :(

Skrevet

Jeg har prøvd å gå til fastlegen, men går jo uker før jeg får time. Og jeg har alltid vært i en god periode når jeg har vært der så hun syns ikke jeg er så ille. Men nå er jeg skikkelig ille, er så ille at jeg har takket nei til vakter på jobben hele uka fordi jeg ser ikke ut i ansiktet :(  røde store byller overalt :(   går minst mulig ut av huset når det er så ille som nå. Men fikk ordnet meg en time på akne-klinikk om 2 dager og da får hudlegen se hvor ille jeg faktisk er. Håper jeg får hjelp.

H.I

Huff. stakkars deg sier jeg bare, vet akkurat hvordan det føles :(

Tetralysal het den:)

Hvis du har en vanskelig fastlege så tar du bilde av deg selv nå så får legen se hvor ille du blir i enkelte perioder.

Skrevet

Jeg gikk på Isototretinion og det hjalp - men nå to år etterpå har jeg begynt å bli kvisete igjen :(

Anonymous poster hash: ffc28...b04

Skrevet

Jeg har hatt kviser siden puberteten. Det som hjelper hos meg er enten P piller eller lavkarbokosthold. Sukker = kviser :(

Jeg har aldri slitt med kviser. Ikke i puberteten engang. Begynte i fjor og jeg er nå 28 år. Men p-pillene forverret migrenen min så har blitt bedre av den etter jeg sluttet på de. Så er vel pest eller kolera :(

H.I

Skrevet

Gå til legen og få antibiotika. En til to uker og kvisene er long gone.

Irriterer meg at jeg først brukte tusenvis av kroner på produkter og behandlinger som ikke funka!

Anonymous poster hash: 04ad9...8cc

Skrevet

Stiften heter Dalacin og kremen Differin

Skrevet

Gå til legen og få antibiotika. En til to uker og kvisene er long gone.

Irriterer meg at jeg først brukte tusenvis av kroner på produkter og behandlinger som ikke funka!

Anonymous poster hash: 04ad9...8cc

Legen har sagt nei, så derfor jeg nå oppsøker akne-klinikk med hudlege. Er i en fæl periode nå, så regner med å bli tatt på alvor nå. Kvisene banker i ansiktet mitt, så føles nesten som om de lever :(

H.I

Skrevet

Jeg har aldri slitt med kviser. Ikke i puberteten engang. Begynte i fjor og jeg er nå 28 år. Men p-pillene forverret migrenen min så har blitt bedre av den etter jeg sluttet på de. Så er vel pest eller kolera :(

H.I

Jeg er enig med de som sier at du må gå til legen. Men du kan jo også prøve lavkarbo samtidig. Det er jo enkelt og skader iallfall ikke. Hvis det har noen innvirkning så merker du det etter et par uker. Lykke til, håper du får tatt knekken på kvisene!

Skrevet

Stiften heter Dalacin og kremen Differin Anonymous poster hash: d2179...5a3

Dalacin fikk jeg utskrevet en gang også. Den er fantastisk! Men man må ikke overforbruke av den da kroppen kan bli resistent mot antibiotika.

Skrevet

Hadde enormt med kviser på haken, panna og kjeven fra 24-27 år ca... Gikk til hudpleie, prøvde alle produkter hos hudpleien, fra apoteket og parfymeriet... Droppet sukker, droppet ost.....ja prøvde rett og slett det meste...

Så var jeg plutselig på Mary Kay møte hos ei venninne, med en veldig flink konsulent. Acne produktene, og renseproduktene fra MK hjalp nesten over natta. Bruker nå dette daglig og alle urenheter er borte :) det koster jo litt, men de er drøye og varer lenge. Funket for meg hvertfall :)

Anonymous poster hash: 82888...829

Skrevet

Hadde enormt med kviser på haken, panna og kjeven fra 24-27 år ca... Gikk til hudpleie, prøvde alle produkter hos hudpleien, fra apoteket og parfymeriet... Droppet sukker, droppet ost.....ja prøvde rett og slett det meste...

Så var jeg plutselig på Mary Kay møte hos ei venninne, med en veldig flink konsulent. Acne produktene, og renseproduktene fra MK hjalp nesten over natta. Bruker nå dette daglig og alle urenheter er borte :) det koster jo litt, men de er drøye og varer lenge. Funket for meg hvertfall :)

Anonymous poster hash: 82888...829

Bruker dermatologica og elixir nå. Brukt maaaange tusen på disse produktene. Har ei venninne som driver som mary kay konsulent, men har sagt nei foreløbig fordi det blir dyrt å prøve alt. Men skal ha det i minne :)

H.I

Skrevet

Roaccutan!!

Anonymous poster hash: 07b1a...951

Skrevet

Har også prøvd alt oppover åra, og Roccutan virker som bare juling! Men det er gift for kroppen, og har en del bivirkninger.

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg, jeg er i samme situasjon som deg! Jeg sluttet på pillen i desember da vi prøver på barn! Etter noen mnd, så begynte så smått kvisehelvete å begynne. Masse småklumper på haken, pannen, timingen og ryggen, ÆSJ!!! Utrolig frustrerende når man er 30 år og føler seg som en fjortis, går jo så grådig utover selvfølelsen! Hadde det ikke vært for at vi er prøvere, så hadde jeg hevet på på pillen igjen! Jeg fikk samme problem da jeg hadde et opphold på pillen for 6 år siden, men startet kjapt opp igjen på pillen da jeg møtte mannen min! Jeg skal til legen i dag, så får høre med henne om det finnes noe jeg kan ta, tviler på antibiotika siden vi prøver å få barn! Jaja, blir jeg gravid snart så er jo det verdt det :-)

Anonymous poster hash: dfe6c...a2b

Skrevet

Jeg har også slitt med dette tidligere....brukte tusenvis av kroner på kremer som ikke funket, dette gjør jeg nå og det funker for meg:
-vasker ansiktet ofte med vann
-renser med ren sitronsaft av og til.

Anonymous poster hash: baf9c...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...