Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Vi har fått vallergan til jenta vår, hun er 2,5 år gammel. Store søvnproblemer siden hun var født. Vi gav henne dosen legen har anbefalt en time før legge tid, og hun ble veldig urolig, men sovnet etter ca 1 time. Hun pleier å sovne på ca 30 min, men våkner en del om natta, derfor vallergan. Hvordan har deres barn reagert ? Og jeg skjønner at det er delte meninger rundt dette, og ønsker ikke en diskusjon for og imot bruken. Jeg er ute etter erfaringer. Anonymous poster hash: ecf30...04a
SuperFries Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 God erfaring ved bruk. Har sovet godt gjennom natta, og etter en stund kunne vi trappe ned og avslutte. Hun sov gjennom natta da også, og har gjort det siden. Ikke opplevd hangover.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 God erfaring ved bruk. Har sovet godt gjennom natta, og etter en stund kunne vi trappe ned og avslutte. Hun sov gjennom natta da også, og har gjort det siden. Ikke opplevd hangover. Hvor lenge før ca innsovning gav du det? Vi gav i dag ca 60 min før hun skulle sove, slik som legen gav beskjed om. Men hun ble veldig urolig og det tok 2 timer før hun sovnet. HI Anonymous poster hash: ecf30...04a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Jeg antok at bruken av Vallergan på barn ifm søvnvansker for lengst var opphørt? Iallefall ifølge en barnelege jeg snakket med. Er det fastlege som har skrevet ut? Anonymous poster hash: 4d63b...569
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Ring til nærmeste Barneavdeling og hør hva de sier. "Kutt det ut", er nok svaret du får!! Anonymous poster hash: db46c...ae8
skinnfilla Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 De har en hangover fra helvete, vet jeg. Ville aldri gitt dette til mine.
SnekkerPelle Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Min fikk det en gang ifm allergi. Funket ikke. Ble ei heller søvnig. Jeg derimot tar 1-2 et par timer før leggetid. Sovner godt. Gjør det du føler er best. Andre som ikke sliter med barn og søvn, aner virkelig ikke hva de snakker om.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Har en 17-åring som bruker strattera pga adhd. Disse gjør at han sover max 4 timer i døgnet hvis han ikke får vallergan. Han tar en vallergan kl ni, sovner ca elleve og blir vekt ca sju. Ingen bivirkninger. Anonymous poster hash: 19fda...47e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Vi får se henne an i morgen om det er noen negative bivirkninger, men er det ikke det så prøver vi igjen i morgen kveld. men vurderer å prøve ca 2 timer før leggetid istede for 1 time som anbefalt. Og SnekkerPelle, jeg ignorerer de negative kommentarene og antar at de som kommer med dem har sovet mer en 3 timer sammenhengende minst en gang de siste 3,5 årene... Håper at jeg snart kan få sovet det jeg også.. Vallergan var selvsagt ikke førstevalget vårt her. HI Anonymous poster hash: ecf30...04a
SuperFries Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Drit i de negative kommentarene. Ingen av oss med barn på Vallergan har gjort det med lett hjerte, ei heller er der førstevalget. Vi gir ca 1 time før, men noen ganger tilsettes det i flaska han får når han legger seg. Jeg syns ikke det har så mye å si på selve innsovningen, men mer på helheten om natten.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Du kan jo prøve å ta en tilsvarende dose selv. Juster for antall kilo du selv veier. Så veier hun la os si 14 kilo og du veier 70, så tar du en femdobbelt dose av henne. Og så kan du kjenne selv hvordan den virker. Bedre erfaring enn det får du ikke. LYKKE TIL, sier jeg bare. Jeg har prøvd å ta EN vallergan en gang (10 mg). Fikk det utskrevet mot nettopp søvnvansker. Jeg var helt satt ut dagen etterpå. Og holdte på å svime av og mannen måtte komme og hente meg. Jeg sov ikke godt, jeg sov veldig urolig, men sovnet fort igjen fordi jeg var så i "koma". Legen min kaller det fullstendig barnemishandling å servere dette til barn. Barn trenger nærhet og trygget. Putt henne i sengen din, så får du nok fred, Anonymous poster hash: a47f3...a60
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Dersom det er søvnvansker i løpet av natten og ikke i forbindelse med legging, så bør du heller prøve å gi henne kun 15 minutter før legging. Om du gir den før, så får du kun virkning i forbindelse med innsovningen. Vår ble forresten også urolig de første kveldene vi ga, helt til vi ga den rett før leggetid. Og om hun har litt "hangover" i morgen, så gir du henne litt paracet, det er normalt å reagere med litt tungt hode ved første gangs bruk. Hvor mye gir dere? Vi opplevde at legen anbefalte 5 ml, men det var nok en feil tror jeg. Vi fikk optimal virkning av kun 1 ml under et kvarter før leggetid. Da sovnet hun som hun pleide, og sov tyngre over de tidspunktene hun ellers pleide å våkne om natten. Hun var bare 10 mnd første gang vi måtte bruke dette. Vi ble også anbefalt å prøve i en uke, og avslutte. Men fikk deretter høre at dette ikke er så lurt. Vi kjørte på med 1 ml i over tre uker, og trappet deretter forsiktig ned. For om du slutter for raskt på høyere dose, så kan de få en reaksjon med å bli enda mer urolige. Jeg husker ikke hvorfor. Vi måtte gjøre dette flere ganger over en lang periode, forresten, hun trengte litt hjelp pga flere ulike plager som melkeallergi, reflux og natteskrekk. Vår er nå blitt 7 år, er fremdeles urolig og aktiv om natten, men sover godt likevel, og plagene hun hadde den gangen er heldigvis helt borte, og vi har ikke trengt noe medisinsk hjelp til søvnvansker siden hun var litt over 2 år. Hun har ikke fått noen varige men, hun er en oppvakt og smart og blid jente. Anonymous poster hash: 9bd8f...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå