Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Jeg skal sende en klage over måten jeg har blitt behandlet på da jeg var på legevakten. Men hvor skal jeg sende klagen? Hvordan skal jeg formulere meg? Noen tips å få? Anonymous poster hash: 12322...0be
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Klagen sendes til fylkesmannen i det fylket legevakta er i. Begynn med å fortelle når du først tok kontakt med legevakta(dato og omtrentlig klokkeslett), og på hvilken måte(telefon eller oppmøte) Hvis du tok kontakt flere ganger nevner du alle. Fortell så hvordan du la fram saken, hvordan du ble møtt, og hva du mener ikke var bra nok. Nevn navnet på den eller de du har snakket med hvis du har fått med deg hva de heter. Prøv å skrive så objektivt som mulig, Fortell hva som skjedde og hva som ble sagt. Hvis det er relevant kan du si noe om hvordan det som skjedde påvirket deg, og hva du følte i situasjonen, men du bør ikke unngå å tillegge andre meninger. (Det er f.eks. greit å si at "Jeg opplevde det krenkende da legen sa .....", mens du bør unngå formuleringer som "Legen tok ikke hensyn til mine følelser,så han sa....") Anonymous poster hash: a036e...0e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 12322...0be
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Kan jeg spørre hva du skal klage på? Anonymous poster hash: 89e18...9bb
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Legevakten i Moss? Anonymous poster hash: 7e915...fe0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Kan jeg spørre hva du skal klage på? Anonymous poster hash: 89e18...9bb hadde jeg gjort som legen sa (dratt hjem) hadde jeg dødd!! Pluss den måten legen behandlet meg på. Respektløs. Anonymous poster hash: 12322...0be
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Legevakten i Moss? Anonymous poster hash: 7e915...fe0 nei Anonymous poster hash: 12322...0be
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Kan jeg spørre hva du skal klage på? Anonymous poster hash: 89e18...9bb hadde jeg gjort som legen sa (dratt hjem) hadde jeg dødd!! Pluss den måten legen behandlet meg på. Respektløs. Anonymous poster hash: 12322...0be Ingen vet om du hadde dødd. Men klage sendes fylkeslegen eller NPE Anonymous poster hash: fa74f...64e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Kan jeg spørre hva du skal klage på? Anonymous poster hash: 89e18...9bb hadde jeg gjort som legen sa (dratt hjem) hadde jeg dødd!! Pluss den måten legen behandlet meg på. Respektløs. Anonymous poster hash: 12322...0be Ingen vet om du hadde dødd. Men klage sendes fylkeslegen eller NPE Anonymous poster hash: fa74f...64e jo, sykehuset vet det. Ble lagt inn, lagt i koma og lå på sykehuset i flere uker. Hadde jeg kommet 12 timer senere hadde de ikke greid å redde meg. Anonymous poster hash: 12322...0be
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Ring pasientombudet og få hjelp til å formulere klagen. Pasientombudet fungerer som pasientens advokat i klagesaker innen helsevesenet og kan hjelpe deg med alle skritt på veien. Fikk helt super hjelp selv, veldig empatiske mennesker som var veldig oppsatt på å hjelpe, på alle mulige måter. Klagen skal sendes til fylkeslegen, det er riktig, men få med deg pasientombudet på veien. Har opplevd feil selv, men her førte feil behandling til personskade og da får automatisk fylkeslegen papirene. Her ble det opprettet tilsynssak og jeg snakket med både pasientombudet og fylkeslegen flere ganger, endte med at sykehuset fikk skikkelig pepper og vi en erstatning fra pasientskadeerstatningen. Anonymous poster hash: 6db4e...7ff
Flettfrid og lilleprins Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Du kan sende til kommuneoverlegen.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Du kan sende til kommuneoverlegen. Hvorfor svare når du ikke vet svaret? Klage sendes til Fylkesmannen. Hvis det erstatning/oppreisning du ønsker, er NPE riktig instans. Anonymous poster hash: 1f0d7...573
Flettfrid og lilleprins Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Du kan sende til kommuneoverlegen.Hvorfor svare når du ikke vet svaret? Klage sendes til Fylkesmannen. Hvis det erstatning/oppreisning du ønsker, er NPE riktig instans. Anonymous poster hash: 1f0d7...573 Fordi man kan prøve å løse saken på lavest mulig nivå. Det gjøres slik i flere kommuner i Norge. Et kjapt googlesøk vil bekrefte det. Men for all del, det er helt greit å sende klagen til fylkeslegen. Men det vil sikkert ta lenger tid å få behandlet klagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå