Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 han har laget en nedbetalingsplan hvor han skal betale meg 1500,- i mnd. Han har ikke råd til noe mer, og får ikke lån til å betale meg hele summen. Hadde dere godtatt dette? Jeg ønsker å få hele summen i èn gang, men han mener det er helt urimelig av meg! 1500,- i mnd?! Anonymous poster hash: e77ba...79e
Tulisa Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Hadde ikke godtatt det. Hvordan skal du komme deg inn på boligmarkedet med 1500,- ekstra i mnd.? Vil det gi deg lån? Jeg ville krevd boligen solgt om han ikke kan betale deg ut.
Gjest marie-s Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Nei dette ville jeg ikke ha godtatt, ikke ha mer økonomi mellom dere enn strengt tatt nødvendig som i form av bidrag.
soleia Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Og dette skal han halde på med i 50 år framover, eller? og kva rente reknar han på dette lånet, som det i praksis er? Saka er jo at han ikkje har råd til å kjøpe deg ut, så de får selje huset og dele på pengane. Du vil vel inn på bustadmarknaden og har bruk for pengar.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Jeg finner det veldig fortvilende, for jeg er nå alene om alt og har ekstremt trang økonomi. Så trang at pengene for huset må gå til regninger og lån. Men for 1500,- i mnd kommer jeg ingen vei! Eksen og hans familie er nå fly forbanna på meg fordi jeg krever å få tilbake større summer, og anklager meg for å være egoistisk og urimelig.. Ingen hadde vel godtatt usle 1500,- i mnd! Anonymous poster hash: e77ba...79e
Vaffelstrikk Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Det er vel ikke opp til han å bestemme dette alene?? Uholdbart spør du meg. Enig i at 1500 i mnd ikke hjelper stort. Som andre sier vil du trenge pengene til inskudd hvis du skal ta opp lån. Jeg finner det veldig fortvilende, for jeg er nå alene om alt og har ekstremt trang økonomi. Så trang at pengene for huset må gå til regninger og lån. Men for 1500,- i mnd kommer jeg ingen vei! Eksen og hans familie er nå fly forbanna på meg fordi jeg krever å få tilbake større summer, og anklager meg for å være egoistisk og urimelig.. Ingen hadde vel godtatt usle 1500,- i mnd!Anonymous poster hash: e77ba...79e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Takk for svarene, godt å lese at jeg ikke er helt urimelig slik som de skal ha det til.. Anonymous poster hash: e77ba...79e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Egentlig er det enkelt. Din ekssamboer har ikke råd til å betjene lånet og kostnadene huset medfører. Dermed kan han heller ikke sitte på huset, selv om han ønsker det. Jeg forstår det er bittert og fortvilende for ham siden han ønsker å beholde huset, men det hjelper ikke. DU skal ikke få ulemper og ha dårlig økonomi fordi din eks skal få sitte på et hus som han faktisk ikke har råd til å betjene kostnadene på. Kan han ikke kjøpe deg helt og holdent ut, da får du kreve huset solgt slik at dere deler overskuddet. Hans forslag til nedbetaling er rett og slett latterlig! Hvor stor sum er det han egentlig skylder deg? Anonymous poster hash: 12f1c...eba
DramaMama Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Det hadde jeg aldri godtatt. Han får ikke lån til å kjøpe deg ut - det betyr ar han ikke har råd til å kjøpe deg ut. Den eneste løsningen er å selge huset og fordele pengene. Stå på ditt! 1500 kr i måneden er ingenting, han må jo betale deg resten av livet hvis han skal holde på sånn.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 han har laget en nedbetalingsplan hvor han skal betale meg 1500,- i mnd. Han har ikke råd til noe mer, og får ikke lån til å betale meg hele summen. Hadde dere godtatt dette? Jeg ønsker å få hele summen i èn gang, men han mener det er helt urimelig av meg! 1500,- i mnd?! Anonymous poster hash: e77ba...79e Han HAR jo ikke kjøpt deg ut av huset, han har kommet med et ønske. 1500 i mnd i 40 år da? Dette er jo egentlig et lån han ber om. Enten betaler han halvparten av husets verdi eller så selger dere huset og deler fortjenesten? Hvorfor tror han at ha kan kjøpe et hus og betale 1500 i mnd? Han har tydeligvis ikke råd til å kjøpe. Hadde bedt om advokathjelp var jeg deg. Om du har lav inntekt kan du få fri rettshjelp. Anonymous poster hash: 6c1cb...d90
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Du må aldri gå med på hans krav. Da jeg og min ex gikk fra hverandre har det bare vært penge tull. Det tok ikke slutt før 5 år etter. Var jo helt utslitt, og tapte masse penger på dette. Han får selge huset. Ellers får familien hjelpe han da. Hvordan kan de forvente at du skal være så snill og hjelpe han, mens de ikke skal gjøre det. Anonymous poster hash: 69b8b...484
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 1500 er jo ikke engang det banken tar i renter for et lån for et halvt hus. Anonymous poster hash: 44c4a...beb
NormaJean Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Hvor stor er summen han skal betale deg ut for da?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Summen er ikke så stor pga masse innviklet greier, og dette har foregått i lange tider. Han har siden det ble slutt betjent hele lånet alene naturligvis. Han skylder meg nå ca 200 000,-. Er så godt å lese at jeg ikke er helt på viddene. Har mottatt stygge meldinger fra hans foreldre ang dette, at det er så synd på han ol, og at jeg setter han i så vanskelig situasjon. Men hva med meg da? Nå sitter jo JEG i dritten og ikke får betalt mitt lån på bilen. Har blitt syk og går nå på AAP, så det sier seg selv at økonomien ikke er den beste. Ble litt på siden det der, men dere forstår problemet.. Anonymous poster hash: e77ba...79e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Hvis ikke banken kan låne han summen så du kan få pengene dine, må huset selges eller han får ta opp privat lån hos familien! Så kan han betale dem 1500 pr mnd.. Anonymous poster hash: 5a722...627
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Hva med rentene? HVis du hadde hatt alle pengene på spareoknto, hvor mye renter hadde du fått da? Han må hvertfall betale rentene i tillegg til originalbeløpet! Og 1500... nei... aaaaalt for lite! Anonymous poster hash: 7374a...08b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 Ingen renter i betalingsplanen hans Anonymous poster hash: e77ba...79e
NormaJean Skrevet 9. april 2014 #18 Skrevet 9. april 2014 Hva med rentene? HVis du hadde hatt alle pengene på spareoknto, hvor mye renter hadde du fått da? Han må hvertfall betale rentene i tillegg til originalbeløpet! Og 1500... nei... aaaaalt for lite! Anonymous poster hash: 7374a...08b Ja hva med rentene? Du bør i så fall samme rente som du hadde fått på sparekontoen din. Her syns jeg familien får gi han ett privat lån så kan de få tilbake i små summer, ikke du
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #19 Skrevet 9. april 2014 Går ut i fra at dere begge er eiere av huset, da krever du huset solgt iht sameieloven, hvis han ikke kan kjøpe deg ut.. Krev at huset blir solgt via megler! Ta kontakt med advokat kan være verdt det. Anonymous poster hash: 5a722...627
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #20 Skrevet 9. april 2014 Hvis dere begge EIER huset sammen kan du KREVE at det blir solgt om han IKKE betaler deg halvparten av husets verdi. For gude gud aldri godta hans forslag! Anonymous poster hash: 990ac...ed7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #21 Skrevet 9. april 2014 Haha..hvordan er det mulig??Han må da skjønne det selv at det ikke går ann å betale 1500 i mnd..? Jeg og sambboern skrev i kontrakten mellom oss at den som flyttet ikke kunne kreve pengene tilbake før etter 2 år, evt før hvis det er mulig. Men det er flere millioner det er snakk om så ikke bare å hoste dem opp på 123. Anonymous poster hash: bfefe...4d6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #22 Skrevet 9. april 2014 Utrolig fortvilende ja Anonymous poster hash: e77ba...79e
Havhesten Skrevet 9. april 2014 #23 Skrevet 9. april 2014 Ingen renter i betalingsplanen hans Anonymous poster hash: e77ba...79e Ikke finn deg i dette! Krev de 200000 omgående. Du trenger dem selv. Drit i famililen hans og at de spiller på din samvittighet. Krev penga dine og det er opp til ham å løse hvordan!
fiolregn Skrevet 9. april 2014 #24 Skrevet 9. april 2014 Slutt å fortvil, gjør noe med det i stedet for.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #25 Skrevet 9. april 2014 Takk Greit å ha dere i ryggen innimellom jenter! hi Anonymous poster hash: e77ba...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå