Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Er reglene like strenge for de som lege og sykepleier? Man får jo ikke noen relasjon til en ambulansearbeider på samme måte i det hele tatt, de drar jo. Anonymous poster hash: 45073...e77
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Er reglene like strenge for de som lege og sykepleier? Man får jo ikke noen relasjon til en ambulansearbeider på samme måte i det hele tatt, de drar jo. Anonymous poster hash: 45073...e77 Om en ambulansearbeider kan innlede et forhold til en person de tidligere har kjørt i ambulanse, mener du? Kan ikke tenke meg noe annet. Anonymous poster hash: d4985...2b0
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Selvsagt. Jeg kjørte i et svært lite område, og hadde vel mer eller mindre hatt hele kommunen i bilen før jeg slutta. Hadde blitt et snevert nedslagsfelt om jeg ikke kunne ha innleda personlige relasjoner med noen av dem. Men taushetsplikten gjelder selvsagt, i aller høyeste grad.
Verpus Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Kan ikke se at det er et problem. Det hadde vært et problem om du var hans/hennes faste lege/sykepleier, og så hverandre jevnlig under "profesjonelle" forhold.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Ville vært veldig merkelig hvis ikke? For det første så er vel pasienten kun pasient i et begrenset tidsrom, og akkurat der og da er det vel ikke aktuelt å innlede noe forhold, under syketransport lissom? "Hei kjekken, skal bare gjenopplive deg, så kanskje vi kan ta en øl i kveld?"... Og i etterkant kan vel ikke ambulansearbeideren gå rundt å passe seg for alle som h*n kan ha vært borti i jobben sin? Husker vel ikke alle engang kanskje... ? Anonymous poster hash: 5ff24...87c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Jeg husker ikke alle jeg har hatt med meg i bilen.Føler meg stort sett ferdig med turen og pasienten etter avlevering. Jeg hadde nok ikke googlet pasienten i etterkant eller spurt han om telefonnummer, selv hvor kjekk han var. Men om han hadde ringt meg eller sendt meg en melding etterpå hadde jeg tatt en vurdering da om jeg ville møte han igjen. Som oftest har jeg ikke tid til å tenke over slike ting i en pasient situasjon. Er du i tvil om det er greit spør sjefen din. Vil ikke si at han jeg henter en gang i uken for rus frister, men kanskje en jeg bare henter den ene gangen pga av ett brudd eller noe kan være mer aktuell. Anonymous poster hash: 27380...80e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Som ansatt hos fylkesmannen som behandler slike saker, kan jeg opplyse at det er ikke et svart/hvitt svar på dette. I noen tilfeller vil det være greit, i andre ikke. Anonymous poster hash: 41207...e78
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Som ansatt hos fylkesmannen som behandler slike saker, kan jeg opplyse at det er ikke et svart/hvitt svar på dette. I noen tilfeller vil det være greit, i andre ikke. Anonymous poster hash: 41207...e78 Ok, jeg er sikkert dum som et brød, men jeg forstår ikke helt dette. Hvordan kan noen bestemme over andre sitt kjærlighetsliv? Jeg kan forstå at incest er forbudt, fordi det kan føre til skader på eventuelle barn, og selvsagt at mindreårige skal beskyttes, men andre forhold? Hva som gjør at noen kan fortelle noen at "beklager, men dere to kan ikke få et liv sammen fordi hun tilfeldigvis er (har vært) legen din". Hva om det er den store kjærligheten? Og beklager HI om jeg kupper tråden din nå Anonymous poster hash: a1f88...f24
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Helsepersonell og pasient står svært ofte i et avhengighetsforhold til hverandre, hvor en part er sterk og en svak. Ofte vil den svake, pasienten, oppleve kjærligheten som fantastisk i begynnelsen, men når det ble slutt føler de seg utnyttet av en person som hadde som jobb å hjelpe dem helsemessig. Meget kort forklart. Anonymous poster hash: 41207...e78
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Helsepersonell og pasient står svært ofte i et avhengighetsforhold til hverandre, hvor en part er sterk og en svak. Ofte vil den svake, pasienten, oppleve kjærligheten som fantastisk i begynnelsen, men når det ble slutt føler de seg utnyttet av en person som hadde som jobb å hjelpe dem helsemessig. Meget kort forklart. Anonymous poster hash: 41207...e78 Takk for at du forklarte. Snilt av deg. Anonymous poster hash: f6df5...de6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Helsepersonell og pasient står svært ofte i et avhengighetsforhold til hverandre, hvor en part er sterk og en svak. Ofte vil den svake, pasienten, oppleve kjærligheten som fantastisk i begynnelsen, men når det ble slutt føler de seg utnyttet av en person som hadde som jobb å hjelpe dem helsemessig. Meget kort forklart. Anonymous poster hash: 41207...e78 Ok, jeg ser den, men likevel er jeg ikke helt enig. Det er jo utrolig trist om noen faktisk er virkelig forelsket. Burde ikke voksne mennesker få bestemme dette selv? Det er jo mer enn nok av andre forhold også der den ene parten er sterkere og mer utnyttende enn den andre. Ikke at det er noe positivt heller altså, men man må jo få ta valget selv, eller? Men takk for svar Anonymous poster hash: a1f88...f24
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Jeg tenkte som deg før. Men etter å ha sett så mange forferdelige tilfeller gjennom jobben min har jeg endret mening. Helsepersonell som utnytter svake mennesker i en vanskelig livssituasjon. Men som sagt, det avhenger av hvor sterkt avhengighetsforholdet mellom dem er. Anonymous poster hash: 41207...e78
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Takk for mange gode svar dere. Men jeg tenker også som annie#12, det må jo skilles på en rusmisbruker som er avhengig av jevnlig frakt til og fra sykehus og en mann eller kvinne som har brukket foten og trenger syketransport en gang. Denne pasienten skal jo direkte til lege og ikke ha noe mer kontakt med ambulansepersonalet går jeg ut ifra. HI Anonymous poster hash: af9ed...f7c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 I det eksempelet du nevner HI, vil det nok være helt greit om de to innleder et forhold etterpå :-) Hilsen meg fra FM Anonymous poster hash: 41207...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå