Gå til innhold

"Nei, du er for ung til å bruke den"

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden ble en vennine av oss 30. Jeg var dårlig og sendte mannen ut for å kjøpe gave, en dyr god parfyme og en liten ting til. I parfymebutikken sendte de med noen prøver på div kremer.

Alle disse prøvene var anti-age kremer, og synes ikke at det var noe sende med gaven. Akkurat blitt 30? Vær så god, prøv disse rynkekremene :P

Så jeg tok disse prøvekremene selv, og det var en krem der som jeg synes var veldig god. Den luktet veldig godt og var akkurat passe fet for ansiktet mitt. Så når jeg var på beina igjen bestemte jeg meg for å kjøpe denne, men da jeg finner kremen og tar den med til kassa spør damen bak om det var en gave og jeg svarer at; nei, den er til meg. Hun lurer da på hvor gammel jeg er og når jeg svarer at jeg er 24, så rister hun på hodet og sier at jeg er for ung for denne. Hun begynner å bable i veg om andre alternativer og drar meg med bort til noen hyller. Viser meg både den ene og den andre.

Men er det noe krise om jeg bruker en krem ment for eldre damer enn meg?! Kjente jeg ble skikkelig irritert. Jeg ville ha den jeg ville ha. Endte med at jeg gikk og kjøpte kremen et annet sted.

Flere som har opplevd å bli overkjørt av butikkansatte?

Anonymous poster hash: b09a7...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For litt siden ble en vennine av oss 30. Jeg var dårlig og sendte mannen ut for å kjøpe gave, en dyr god parfyme og en liten ting til. I parfymebutikken sendte de med noen prøver på div kremer.

Alle disse prøvene var anti-age kremer, og synes ikke at det var noe sende med gaven. Akkurat blitt 30? Vær så god, prøv disse rynkekremene :P

Så jeg tok disse prøvekremene selv, og det var en krem der som jeg synes var veldig god. Den luktet veldig godt og var akkurat passe fet for ansiktet mitt. Så når jeg var på beina igjen bestemte jeg meg for å kjøpe denne, men da jeg finner kremen og tar den med til kassa spør damen bak om det var en gave og jeg svarer at; nei, den er til meg. Hun lurer da på hvor gammel jeg er og når jeg svarer at jeg er 24, så rister hun på hodet og sier at jeg er for ung for denne. Hun begynner å bable i veg om andre alternativer og drar meg med bort til noen hyller. Viser meg både den ene og den andre.

Men er det noe krise om jeg bruker en krem ment for eldre damer enn meg?! Kjente jeg ble skikkelig irritert. Jeg ville ha den jeg ville ha. Endte med at jeg gikk og kjøpte kremen et annet sted.

Flere som har opplevd å bli overkjørt av butikkansatte?

Anonymous poster hash: b09a7...ea0

Personlig blåser jo hun i om du så smører ansiktet ditt med vaselin. Jobben hennes er å gi produktinformasjon og finne det beste for deg. Hun ønsket å yte god service, og så ble hun for ivrig. 

Anonymous poster hash: 1185e...d10

Skrevet

En av mine venninner skulle kjøpe antirynkekrem til sin mor i bursdag (moren hadde ønsket seg det) og spurte om hjelp, hun var da ca 25 år selv. Da fikk hun beskjed om at det var alt for sent for moren å begynne å bruke det, men min venninne burde begynne å bruke det selv...

Anonymous poster hash: 73dad...6a3
Skrevet

En av mine venninner skulle kjøpe antirynkekrem til sin mor i bursdag (moren hadde ønsket seg det) og spurte om hjelp, hun var da ca 25 år selv. Da fikk hun beskjed om at det var alt for sent for moren å begynne å bruke det, men min venninne burde begynne å bruke det selv...

Anonymous poster hash: 73dad...6a3

Da er det nok faktisk det selgeren har fått beskjed fra produsenten om. Jeg har vært selger selv, og man får beskjed om veldig mye rart fra produsenter. Dersom man ikke er litt selektiv med hva man gjentar, kan det fort bli litt feil.

Anonymous poster hash: 1185e...d10

Skrevet

Begynner du med anti-rynkekremer i for ung alder så kan huden din bli fort irritert og "ødelagt". Dette er fordi det er veldig aktive ingredienser i slike kremer og er beregnet for en hud som er mindre elastisk, tykkere og skadet. Bruker du en sånn krem på din unge, godt elastiske og tynne hud så vil de aktive ingrediensene trenge for fort inn og bombardere cellene dine med masse du ikke trenger. På en eldre hud vil den trenge sakte inn og tilføre næring fordi det er behov for det. Som regel vil ikke en (ordentlig)hudpleier anbefale rynkekremer til en person under 26år, så hun fulgte rettningslinjene sine og gjorde det riktige ved å ikke anbefale deg den. MEN måten hun gjorde det på virker om dårlig service ovenfor deg. Hun burde ha forklart deg hvorfor du ikke burde bruke den og ikke overkjørt deg slik på den måten. 

Hilsen en ikke-praktiserende hudpleier)

Anonymous poster hash: 03d3c...5e2
Skrevet

Begynner du med anti-rynkekremer i for ung alder så kan huden din bli fort irritert og "ødelagt". Dette er fordi det er veldig aktive ingredienser i slike kremer og er beregnet for en hud som er mindre elastisk, tykkere og skadet. Bruker du en sånn krem på din unge, godt elastiske og tynne hud så vil de aktive ingrediensene trenge for fort inn og bombardere cellene dine med masse du ikke trenger. På en eldre hud vil den trenge sakte inn og tilføre næring fordi det er behov for det. Som regel vil ikke en (ordentlig)hudpleier anbefale rynkekremer til en person under 26år, så hun fulgte rettningslinjene sine og gjorde det riktige ved å ikke anbefale deg den. MEN måten hun gjorde det på virker om dårlig service ovenfor deg. Hun burde ha forklart deg hvorfor du ikke burde bruke den og ikke overkjørt deg slik på den måten.  Hilsen en ikke-praktiserende hudpleier) Anonymous poster hash: 03d3c...5e2

Når skal en begynne me antirynke kremer da? Er det 25 år som er grensen? Er selv 27 og bruker det allerede..

Skrevet

26 år er "grensen". Det er da cellene i huden begynner å jobbe mindre aktivt og trenger å få tilført "noe ekstra". Siden jeg setter "grensen" med hermetegn så betyr ikke det at det er fasiten. Huden din er den eneste fasiten, så for å få best mulig råd og hjelp om hvilke kremer du skal bruke (uansett alder) så er det bare å gå til en hudpleiesalong og be om en analyse.

For å vise til et eksempel slik at dere skjønner det litt bedre- I alle disse reklamene på tv der de reklamerer for Q-10 kremer og anti-age greier, så viser dem ALLTID damer som er ca 40+. Det er en grunn til at det ikke er 20 åringer som er modellene...

Må og si at jeg overhodet ikke prøver å virke nedlatende eller noe sånt, prøvde bare å komme med en liten forklaring :)

Anonymous poster hash: 03d3c...5e2
Skrevet

Vet dere hva damer. Det er ingen rynkekremer som virker. Dere kan like gjerne bruke spenol. Det eneste som virker er a vitaminkremer og de er på resept. De "skreller" av det ytterste hudlaget så huden blir tynnere og ser yngre ut. Bare spør Ole Fyrand hudlegeguru i Norge.

Anonymous poster hash: d38a4...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...