Gå til innhold

Hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk baby for en halvannen uke siden. Jeg går på medisiner som gjør at jeg ikke kan amme og mannen prøver å få meg ut av huset. Har ei venninne som bor fem minutter unna som gjerne vil ha besøk. Mannen har veldig lyst på litt alenetid med babyen og vil at jeg skal dra på besøk og slappe av et par timers tid. Men det er jo fryktelig tidlig å dra fra babyen. Dette er vår andre så er litt mer avslappa enn forrige gang da...

Anonymous poster hash: 64ab9...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 timer er vel helt greit?

Var hos frisøren 14 dager etter fødselen jeg, mens mammaen min koste med babyen, og jeg ammet ;)

Anonymous poster hash: 7a5ee...09b
Skrevet

Har jo ingenting å si så lenge babyen ikke er avhengig av deg. Og når pappan faktisk ønsker litt alenetid så synes jeg du skal ta deg en tur med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: 50eba...16b
Skrevet

Jeg hadde dratt. Men for å være ærlig hadde jeg ikke klart to timer. Men hvis du klarer det - hvorfor ikke?

Skrevet

Nå svarer jeg kun ut fra egen mening og erfaring, og jeg kunne ikke tenke meg å være borte fra en så nyfødt lenger enn det tok å ta en dusj eller handle litt.

Det handlet nok minst like mye om mitt behov for å være nær babyen som hennes behov, men for meg var det helt uaktuelt å være borte så tidlig.

Men hva føler du da? Kan det bli godt med en liten pause, eller kommer du til å lengte? Her er det mammas ønsker som bør komme først, tenker jeg. Pappa kan da både kose og stelle fordi om du er i huset?

Skrevet

Det finnes ingen fasit på det. Hvis du synes det er greit, så drar du. Selv ville jeg nok ikke klart det så tidlig, alle hormoner kicket inn og jeg fikk omtrent dårlig samvittighet for å gå på do de første ukene. Det var forresten verre med den andre enn med den første.

Anonymous poster hash: 273e4...fb2
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å dra, men klarer du det så er det jo ikke noe problem ;) Synes det er nok å være borte maks 2 timer fra barnet som er 10 mnd nå jeg :)

Anonymous poster hash: 25614...664
Skrevet

Så lenge det er greit for deg er der helt greit:)

Supert at far ønsker alenetid med babyen sin, synes nå jeg. Min ville også det, og jeg lot de få tid sammen uten meg. Det er så mye fokus på at far skal ha permisjon, ta ansvar osv, og da må han jo få muligheten til å ta det ansvaret:)

Anonymous poster hash: 677fe...c30

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det. At far eller mor ønsker alenetid med babyen er liten grunn til at den andre skal skygge huset.

Dra om du vil. Bli hjemme om du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...