Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Leser ofte her inne at mange ikke sitter rolig å slapper av mer enn en halvtime i løpet av en dag/kveld. Så da lurer jeg på hva i all verden dere gjør hele tiden? Her er vi to voksne, 1 barn på skolen og 1 i bhg, en hund og stort hus. Jeg studerer og jobber litt innimellom. Synes jeg kan slappe av flere timer fordelt utover dagen og kvelden jeg. Så kan dere fortelle hvordan en vanlig dag og kveld ser ut for dere? Anonymous poster hash: 2f91e...b84
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Jeg har fire barn, stort hus og jobb, og jeg sitter i sofaen og slapper av rett som det er Klart jeg har noen perioder av dagen som er mer slitsomme enn andre, og noen ettermiddager er til å miste pusten av. I dag f.eks skal tre av ungene på trening, til litt forskjellige tidspunkt og på forskjellige steder, samtidig som mannen skal jobbe kvelden. Henting, middag, lekser og kjøring blir litt av en logistikk på sånne dager, men det går da alltids i hop på et vis, og etter åtte er det sjelden jeg gjør noe annet enn å slappe av... Anonymous poster hash: 8cd97...ddd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Jeg tror vi overdriver alle som en til tider.Selvsagt er vi travle,men vi elsker martyrrollen,der vi aldri har tid,aldri sitter stile,aldri ser på tv,aldri får tid til å lese en bok osv. Det er snakk om prioriteringer,rett og slett! Jeg har tre barn og full jobb,og da prioriterer jeg deretter.Rent hus eller trening? Sofaliv eller brødbaking?Noen ganger hører jeg på den dårlige samvittigheten min mens andre ganger teiper jeg igjen munnen på henne og setter meg ned i sofaen og koser meg med blad/søppel-tv/ strikking/avslapping. Anonymous poster hash: dc203...8b6
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Noen dager kan være rolige, men stort sett er det hjem å hente unger, lage middag, rydde unna litt fra mornignen, ordne klart enten til det som skal skje senere eller det som skjer dagen etter. 4 dager i uka er det fotball, 1 dag i uka er det piano, det skal kjøres og hentes og bringes og ordnes og styres. Når ungene omsider er i seng rundt 20.30 så skal det ryddes opp etter dagen, brettes klær, sette på mer vask, feie over badet, gjøre klar til dagen etter..... så kapitulerer jeg i sofaen rundt 21.30 og legger meg 22...
FrøkenFreidig Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Tja, på dagen er det jo jobb, på kveldene så går det i perioder ganske i ett fra vi kommer hjem til jobb og fram til halv ni/ni. Jeg har tre unger og alle tre har to fritidsaktiviteter, så det blir en del kjøring, henting, heiing og generell oppfølging. I tillegg sitter jeg som hovedstyremedlem i en organisasjon og er i FAU, så som sagt - i perioder blir det lite avslapning. Men jeg klager ikke! Jeg har jo valgt det meste sjøl :-)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Har baby på 10 mnd som jeg løper etter hele dagen Så blir kun sofa når han sover Anonymous poster hash: 69357...7a0
*Smiley* Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Jobber og går på skole .Levere i bhg Kl 8 dra på skole , er der til 15. Drar på jobb etter skole og er hjemme 22 30. Da spiser jeg og finner frem klær barnas skal ha på seg. Legger meg 23.Så ikke mye tid til å slappe av på en sånn dag. En dag med jobb . Opp 0600 på jobb 0715 . Jobber til 15 . Henter i skole og bhg og er hjemme 16. Begynner å lage middag spiser Kl 17. Ja bruker en del tid på middag da jeg har ei på 19 Mnd som er meget aktiv og må passes på samtidig. Etter middag er vi sammen med barna og gjør lekser med største. De legger seg 1930-20. . Så lager vi matpakker til 3 og finner frem tøy til dagen etter. Vasker en maskin med tøy og henger opp. Og rydder litt hvis det trengs. Så er det skolearbeid for meg og så i seng. Noen dager er det ikke mye sofasliting , men sånn er livet med skole , jobb og 3 små barn. De minste må passes på og er i farta men det roer seg når de blir eldre:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Flere som vil fortelle? Anonymous poster hash: 2f91e...b84
☆☆☆ Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Slappar av mykje, eg. Men eg ser ikkje behovet for å gjere støvsuging til daglig syssel t.d.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Er på jobb på dagen, hjemme mellom halv 4 og 4. Da er det laging av middag, rydding, eventuelle aktiviteter for barna, lekser osv. Legging og kveldsmat fra ca 19.30, somregel stille ca kl 21. Da setter jeg meg ned. Har 3 barn, derav 2 skolebarn Anonymous poster hash: 6df5a...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå