Gå til innhold

Tar dere alltid med barna på ferieturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av guttetur tråden. Hadde diskusjon med svigerbror for litt siden. Han er veldig sånn at alt han gjør er rett og alt jeg og mannen gjør er feil.

Og da kom kjæresteferie tema opp, pga jeg og mannen ønsker veldig gjerne å dra på en liten ferietur uten barna, snakk om 5-6 dager.

Svigerbror kalte oss egoister, at barna hadde da krav på å være med pga det skapte store minner hos de, han og kona har aldri i sine 16 år sammen vært på ferie alene og det var sånn det skulle være mente han, mens jeg mener foreldre har godt av å komme seg bort litt og pleie seg selv og kjærligheten.

Må legge til at svigerbror 4-6 ganger i året er på guttetur, alt fra jakt til fotballturer, så måtte jo provosere litt da å si at da var han en smule egoistisk mot kona som aldri er/har mulighet til å dra noen plasser. Men det var han ikke enig i. Og han avslutta diskusjon da.

Så til spørsmålet mitt, er barna deres med på alle turene deres? Eller drar dere av og til på kjæresteferie?

Anonymous poster hash: 65dd3...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barna med ja, dårlig med kjæresteferie. Men ser ikke noe feil i det, tvert imot! Hurra for dere som får det til.

Anonymous poster hash: b6571...2d3

Skrevet

Barna er med på alle ferier ja. Jeg hadde faktisk ikke hatt hjerte til noe annet når jeg ser hvor mye de koser seg på de ulike turene vi tar.

Det er mulig at vi på sikt kan reise en weekend til type Roma, London el som de kanskje uansett ikke ville hatt så stor glede av, men jeg ville aldri klart å reise på skikkelig ferie uten dem uten at samvittigheten min hadde blitt så kullsvart at de uansett ikke ville vært verd det.

Anonymous poster hash: 334df...d58
Skrevet

En helg eller langhelg sammen med kjæresten er greit men når det er 5-7 dager er det for lenge. Men det er min mening.

Anonymous poster hash: 4623e...d3a

Skrevet

Vi har ikke hatt noen lengre ferier uten barn og jeg hadde aldri reist til "syden" el uten barn, men vi har hatt noen langhelger i storbyer eller hoteller i Norge og det kommer vi nok til å gjøre igjen også. Mulig barna kunne hatt det gøy på de turene også, men korte turer syns jeg det er helt greit at man tar uten barn også.

Gutteturer/jenteturer er det dårligere med, men det er ikke fordi vi ikke "får lov" av den andre, det har bare ikke blitt sånn.

Anonymous poster hash: 51807...6c7
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har vært på en langhelg i Paris, når jeg var gravid med nr to. Også har vi vært en uke i Egypt. Begge gangene uten barn. Har og vært på små helgeturer i regi av mannens jobb, og da selvsagt uten barn. Vi har og vært i Egypt med barn, Spania, Tyskland, og Sverige. Hvert år er vi på vestlandet, og turer hit og dit i Norge. Så om vi tar oss en tur alene annenhvert jubelår så har ikke ungene vondt av det, tenker jeg :)

Skrevet

Gubben og jeg har en fritidsaktivitet sammen som ikke egner seg for småtroll. Hun kunne vært med, men da hadde en av oss vært nødt til å være barnevakt mens den andre fikk drive med aktiviteten. Derfor har vi reist alene (ca en gang hvert annet år) i 4-5 dager.

Anonymous poster hash: 2df92...aec
Skrevet

Barna er med stort sett alle feriene våre. 1 ferien vi hadde sammen var stor pia i magen og av alle feriene våre så har vi hatt en lang helg uten dem. En slik kjærestetur. Jentene koste seg med mormor-helg og vi tok en Trondheimstur.

Bodde på hotell, spiste god mat, gikk og så på livet om natten, fotballkamp, IKEA osv osv osv. Var super godt, men så klart utrolig deilig å komme hjem til jentene igjenn. Supert å ha en kjæreste ferie innimellom. Gjøre ting man ikke "kan" gjøre med barna. Jeg mener det sunt for forholdet å ha være bare kjærester innimellom, og kaller det ikke å ha ferie fra, men ferie til. Og barna hadde en super helg, med litt fri til å være sammen med bare mormor og onkel.

Jeg syns ikke det er å være egoistisk, jeg syns det er bra for forholdet. <3

Skrevet

Har fire barn mellom 5 og 13 år, så kjæresteferie er det dårlig med her i gården ;)

Vi hadde et forsett om å ta en helg i året uten barn, og vi gjorde det etter førstemann og etter andremann. Men da vi fortsatte å få barn med 2-3 års mellomrom ble det vanskelig å gjennomføre, mye pga mangel på barnevakter som kan ta alle fire. Sist gang jeg og mannen reiste noe sted uten barn var i 2006, da hadde vi en helg i Italia.

Ferie uten barna, altså mer enn en helg i året er helt uaktuelt for meg, det kunne jeg rett og slett ikke tenke meg i det hele tatt. Men jeg mener ikke du er egoistisk og en dårlig mor selv om du ønsker det, vi er bare forskjellig og det sier ingenting om evnene våre som mamma altså!

Anonymous poster hash: bc40f...141
Skrevet

Ferier er for hele familien, også mitt særkullsbarn. Langhelger med mannen gjennomføres typisk et par ganger i året, da er barna sammen med farmor og nikoser seg.  

Skrevet

Langhelger, ja, men det er maks. Jeg reiste til syden med minstemann en gang mens største var hjemme med pappan, syns det var aaalt for lenge å være fra henne.

Nå skal minsten være med bestemor og bestefar på hytta, borte 4 netter. Jeg syns det også egentlig er for lenge, men vil jo ikke nekte henne når hun gleder seg og har lyst selv og besteforeldre ønsker å ha henne med. Største vil heldigvis (for meg) være hjemme :klemmer:

Skrevet

Reiser både på jenteturer, gutteturer, kjæresteturer og ferier med barn.

Jeg synes ikke det er noe problem å være borte fra barnet mitt. (høres litt feil ut, men det er sant :P)

Anonymous poster hash: 1f7f3...e17
Skrevet

Ja de er med. Men de er små så har ikke lyst å dra fra de i mange dager og den ene er veldig sår på slike ting så foreløpig er kun en av oss borte av gangen. Men vi har ikke så god økonomi så vi prioriterer fellesferier først og det er det pengene strekker til , fine barnevennlige ferier i fornøyelsesparker :) legoland i år for 4 . Gang for 5 åringen :)

Skrevet

Nå er ikke jeg sammen med barnefaren lenger. Så jeg hadde jo ikke hatt noe problem med å reise på ferie med kjæresten. Men det har ikke blitt sånn ennå. Mine barn elsker å reise, så jeg har ikke så lett for å reise fra de. Da må det bli mer storby, som barna ikke har like glede av. Min kjæreste fotograferer, og vil til litt spesielle steder, hvor det ikke er noe gøy for barn. Men ellers vil vi vel dra med barna.

Anonymous poster hash: 7f83c...5e7
Skrevet

På ti år har jeg vært en langhelg på tur uten barna. Dvs, jeg har reist og besøkt venninner og sånt, men kjærestetur har det vært en gang. Jeg syns det er veldig fint å være litt uten barna, men om jeg måtte valgt enten ferietur med barna eller kjærestetur pga økonomien, så hadde jeg aldri klart å prioritere kjæresteturen.

Skrevet

Såklart. Nok av tid til kjæresteturer når barna er voksne :)

Anonymous poster hash: ece68...c48
Skrevet

Barna er med på alle ferier. Har ikke lyst eller behov for ferie uten dem, men ser ikke noe galt i at noen vil/gjør det da. :-)

Skrevet

Ble inspirert av guttetur tråden. Hadde diskusjon med svigerbror for litt siden. Han er veldig sånn at alt han gjør er rett og alt jeg og mannen gjør er feil.

Og da kom kjæresteferie tema opp, pga jeg og mannen ønsker veldig gjerne å dra på en liten ferietur uten barna, snakk om 5-6 dager.

Svigerbror kalte oss egoister, at barna hadde da krav på å være med pga det skapte store minner hos de, han og kona har aldri i sine 16 år sammen vært på ferie alene og det var sånn det skulle være mente han, mens jeg mener foreldre har godt av å komme seg bort litt og pleie seg selv og kjærligheten.

Må legge til at svigerbror 4-6 ganger i året er på guttetur, alt fra jakt til fotballturer, så måtte jo provosere litt da å si at da var han en smule egoistisk mot kona som aldri er/har mulighet til å dra noen plasser. Men det var han ikke enig i. Og han avslutta diskusjon da.

Så til spørsmålet mitt, er barna deres med på alle turene deres? Eller drar dere av og til på kjæresteferie?

Anonymous poster hash: 65dd3...d2b

Kjem jo an på kor mykje fritid ein som foreldre har.

Vi har begge fem ferieveker, og for oss er det uaktuelt å ikkje bruke dei saman med barna våre.

Har ei vennepar der dei begge arbeider deltid i Nordsjøen og går på 1 jobb og 5 heime rotasjon. Klart dei har meir opning for å reise på kjæreste tur.

Om det er uføre og heime heiletida er det jo og meir praktisk mulig.

Men for oss vanlige folk, er eg temmelig uforståande til å gjere slike ting. Eg likar ungane våre, eg likar å bruke tida min saman med dei. Ungane våre kjem godt overeins med besteforeldre, men trur nok ikkje dei hadde følt det var så stor stas å være hjå dei, mens mor og far var å koste seg i Alpane, syden eller andre stader.

Anonymous poster hash: 5836c...a75

Skrevet

Her reiser vi på så få ferier, så skal vi først reise, er barna alltid med!

Gutte og jenteturer utenom er lov, og kanskje ei helg en gang annethvert år... Men det ser ikke jeg på som ferie!

Anonymous poster hash: 827a4...334

Skrevet

Altså... vi la bryllupsreisen til Abra Havn... ;) Det er helt fint at folk gjør det, men vi reiser ikke uten barn.

Skrevet

Jeg tror også dette kommer an på økonomi. Skjønner at de med dårlig råd, og lite penger til ferie alltid har med barna, hvis ikke så blir det ikke noe ferie på barna.

Vi er på ca 10 ferier/turer i året, og reiser på noen av de uten barn.

Anonymous poster hash: 1f7f3...e17
Skrevet

Nå kan vel egentlig ikke jeg uttale meg så veldig om akkurat denne saken da vi ikke har hatt noen spesifikk ferie etter vi fikk barn. Har to jenter, ei på 2år og ei på 3 mnd.

Jeg og mannen har hatt 3 dager i danmark alene siden eldste ble født og det er det. I ferier har vi vært hjemme eller på besøk hos familie. Ser ikke poenget med å reise langt med små barn, ikke det å reise i fornøyelsesparker heller, da jeg føler de har vært for små til å kunne ha en glede av det. Neste år så kanskje vi tar en dag i dyreparken eller noe slik.

Jeg syntes ferie uten barn kan være godt, men ikke mer enn noen dager, en uke blir for lenge for meg.

Anonymous poster hash: a90d0...8f5
Skrevet

Vi har kun vært på en langhelgtur alene,men nå har vi tre barn,så det er vanskeligere å finne barnevakt.

Jeg hadde aldri dratt på ferie uten barna,for jeg vil være sammen med de når vi har ferie,men en langhelg uten barn hadde vært topp!

Anonymous poster hash: 15ab0...99d
Skrevet

Jeg gidder ikke blande meg opp i hva andre gjør på dette området, men for oss er det uaktuelt å dra på ferie uten å ta med barna.

For øvrig synes jeg han svogeren din burde feie for egen dør. Han synes altså det er greit at HAN drar på ferie uten barn, men ikke at kona hans eller dere gjør det. Snakk om dobbeltmoral.

Skrevet

Ja, vi prøver å reise en langhelg i året uten barn. Om 1 mnd skal vi til Paris, gleder meg:-) Vi har 4 barn og selv om jeg selvfølgelig elsker dem overalt på denne jord, så er det deilig med frihelger innimellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...