Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Han er over gjennomsnittet opptatt av tall og sitte hele tiden og teller opp og ned og frem og tilbake. Sier hele tiden "det pluss det blir det" og det stemmer alltid. I morges spurte jeg om han også kunne trekke fra, og spurte så hva 45 minus 7 var. Svaret kom etter ca 15 sek. Spurte så om han kunne gange, og hva 4 ganger 4 er. 16 kom det umiddelbart. Er dette innenfor normalen? Leste engang at barn i dårlig miljø kan "flykte" i tall. Litt bekymret nå.. Anonymous poster hash: dfc80...5db
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Bekymret fordi barnet ditt elsker tall???Nei vet du hva..!! Anonymous poster hash: d8025...0cf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Bekymret fordi barnet ditt elsker tall???Nei vet du hva..!! Anonymous poster hash: d8025...0cf Han fikk 2 småsøsken for et år siden og da ble alt kaos. Redd det er det som har påvirket ham til å flykte til noe han kan kontrollere, men mulig jeg overtolker. Kanskje han bare er flink med tall, da har han i hvert fall ikke fått det fra meg;) Anonymous poster hash: dfc80...5db
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Oi, det var ikke verst! Hvis gutten er normal og velfungerende på alle andre måter ser jeg absolutt ingen grunn til at du skal bekymre deg. Vær stolt av gutten din du, han er jo kjempeflink! Anonymous poster hash: 76438...c81
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Oi, det var ikke verst! Hvis gutten er normal og velfungerende på alle andre måter ser jeg absolutt ingen grunn til at du skal bekymre deg. Vær stolt av gutten din du, han er jo kjempeflink! Anonymous poster hash: 76438...c81 Han er helt normal bortsett fra noen heftige raserianfall innimellom. Men det er vel også normalt.. Anonymous poster hash: dfc80...5db
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Hvis han utvikler seg normalt på andre områder også og har flere interesser, er sosial og trives så er det jo helt fantastisk, da er han kanskje et mattegeni!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Kommer sikkert til å bli noe stort han lille tassen der! Vær stolt av lille gutten din du Anonymous poster hash: 00cf2...af8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Kanskje han er høyt begavet http://lykkeligebarn.no/index-2.htm Anonymous poster hash: 755d9...8d0
MrsMilla Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Så flott at han er litt ekstra begavet med tall! Tall er moro, og dette er bra for ham :-) Ville heller hjulpet ham videre og gitt ros. Datteren min skrev flere ulike ord og eget navn da hun var tre. Hun er langt over middels begavet, og satt mye med bokstaver og lagde bøker. Nå er hun fortsatt best i klassen, men også et veldig sosialt barn med utrolig mange gode venner. Altså kan han gjerne være sosial og godt likt - og i tillegg smart/ begavet med tall :-)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Jeg var slik da jeg var fire også. Opptatt av tall, er ikke like opptatt av det nå. Men tall setter seg i hodet mitt, kan min families pers.nr og kontonummer pluss en masse tlf.nr, venniner fra barneskolen osv. Har klisterhjerne og er perfeksjonist når det kommer til å prestere på de fleste områder i livet. Og er veldig nysgjerrig, lurer på alt fra hva lønnomsnittslønnen i Polen er til hvor gammel en av de ansatte i barnehagen er. Jeg bare googler det Jeg hadde fryktelige raserianfall da jeg var liten, var visst hissig som baby også. Men har ikke hatt behov for å flykte fra noe av den grunn. Er vokst opp som attpåklatt og midtpunkt i mine foreldres hverdag Hadde ikke bekymret meg, jeg har det helt fint etter egen mening Anonymous poster hash: 3af59...751
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Normalt å være interessert, men ikke å gange. De fleste driver med tallrekken på den alderen, og noen er borti pluss og minus. Og så har du den lille andelen som tenker, lurer og finner ut av. Liten smarting du har så ikke normalt nei, men ikke unormalt heller. Han har en godt utviklet tallforståelse, bygg opp under det. Anonymous poster hash: b5712...759
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 sønnen min er også ekstremt opptatt av tall. men tror neppe han ganger! han plusser bare på…men kan f eks si 9 + 9 er 18 og 4 + 5 + 8 = 17.. han telller alt mulig hele tiden. men ser på han som en HELT normal 4,5 åring, med store sosiale antenner. så lenge gutten din ikke viser noen andre trekk av autisme/asperger, så kan du bare slappe av og være stolt :-) Anonymous poster hash: cb08b...e92
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Tenker også at han er godt over middels smart. Min gutt på 4 forstår også multiplikasjon, og har fått til pluss og minus en stund. Og han leser og skriver. Jeg klarte også det samme på den alderen og er nå normal men over gjennomsnittlig intelligent. Bare pass på at gutten din får stimuli til å fortsette å lære. Det er lett å bli komfortabel med at man ikke trenger å prøve fordi man er bedre enn andre... Og da kan man fort få problemer på skolen og bli oppfattet som vanskelig og kanskje ha konsentrasjonsvansker... Anonymous poster hash: fa9b8...92a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Min er 19 månder og leser Anonymous poster hash: 7685a...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå