Gå til innhold

Jenta mi er 9 mnd og bruker flere ord..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke mange, men hun sier "natta", "hadet", "nei" og "pappa". Hun bruker de på riktige plasser og i riktige situasjoner. Du ser at hun studerer å prøver å etterligne når vi sier korte enkle ord. Er ikke dette litt tidlig? Sønnen min sa ikke ett ord før han var to jo :P

Anonymous poster hash: bfcdc...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min begynte med mamma og pappa da han var 8 mnd. Min verste kritiker måtte gi seg da hun testet hardt. Nå er han to år og scoret 100% på språk på kontroll forrige måned. Så ja, det er fullt mulig, men tidlig.

Anonymous poster hash: 59a4a...12b

Skrevet

Det gjorde mine to også!

Traff nettopp ei lita tulle på ett år, helt uten hår og som ikke gikk ennå - og hun snakket klokkeklart og i små setninger:) Så fullt mulig.

Anonymous poster hash: 4722d...fea

Skrevet

Men hun blir nok ikke rakettforsker av den grunn.

Anonymous poster hash: 9abc7...acf

Skrevet

Nei der har jeg mer tro på sønnen min. Han er utrolig smart! Og han sa ikke ett ord før han var sikker på at han sa ordene rett..

Anonymous poster hash: bfcdc...aff

Skrevet

Nei giiid, tenk hvis hi skulle tro at barnet hennes var smart! Det skulle tatt seg ut. Jammen godt vi har sånne som deg som kan passe på at ingen får urealistiske forventninger.

Hva med å glede seg med andre og innrømme at jo, det er tidlig å ha såpass mange ord når man er 9 mnd? Hadde det gjort veldig vondt?

Anonymous poster hash: 92164...1f4

Skrevet

Min har nettopp blitt 10 mnd nå, men har siden han var 9 mnd sagt: "hadet"(mens han vinker), "æsj", og "Ja" ;)

Anonymous poster hash: c7902...88f
Skrevet

Det er tidlig.

Eldstemann her var også tidlig med språket, så pappa ved 5 mnd og to ordsetninger ved 10 mnd. Og snakket som en foss ved 18 mnd, sang og telte. Han snakke også veldig rent og forståelig fra første stund.

Eldstemann er 4,5år nå og kan både skrive bokstaver, og tall. Og er såvidt begynt og lese ord.

Minstemann er 20 mnd og er sein med språket, sier 4 ord :-) Sier mye uforståelig og mye babbel. Så stor forskjell på barn.

Skrevet

Datteren min sa sitt første ord da hun var 5 mnd, og fortsatte i det tempoet. Pratet helt flytende og rent, da hun var 1,5 år.

Sønnen min startet da han var 7 mnd. Men måtte gå til logoped, da han slet med noen av bokstavene.

Nå er begge skolebarn. Første barnet har blitt språkbarn, og andre mattebarn. De klarer seg begge bra i de andre fagene og. Men jenta tar språk ekstremt lett, og gutten matte veldig lett.

Men er sikkert bare tilfeldig.

Anonymous poster hash: 0111e...0d8
Skrevet

Det er moro når du for alvor skjønner at barnet faktisk er et lite menneske som kan uttrykke seg!

Utviklingen går i rykk og napp. Snuppa her sa ikke et klyva ord før un var 15 mnd omtrent. Bablet heller omtrent ikke. Da begynte hun med veldig tydelige enkeltord. Da hun var 17 mnd hadde hun et ordforråd på 230 (telte for moro skyld). Da hun var to kom alle ord tydelige i korrekte setninger.....

Anonymous poster hash: 12970...c05
Skrevet

Stor forskjell her som skrevet over. =) Storesøster hadde nesten ikke språk da hun ble to. Kun standard ja, nei, mamma, pappa osv osv. Mens lillesøter snakket i lange settninger da hun fylte 2. Men igjen, storesøster begynte å gå like etter at hun ble et år, mens lillesøster ikke startet før rundt 1,5år. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...