Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Lurer på om jeg skal "ønske meg" en igangsatt fødsel, da jeg hadde nesten full ruptur første fødsel med stort barn. Hvordan regner de det når man sier at man blir igangsatt to uker før? Er man da 38+0 uker eller 38+3? Noen som vet om det er større risiko for å revne med igangsatt fødsel? Siden jeg hadde så stor ruptur har jeg også mulighet til å velge keisersnitt, men har ikke helt lyst til det heller.... Anonymous poster hash: aaaaa...7be
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Vet ikke om det går å få igangsatt fødsel på det grunnlaget men vil bare fortelle hva jeg opplevde. Jeg hadde total ruptur med førstemann. Da jeg skulle ha nr 2 gjorde jeg jordmor oppmerksom på det...revnet bare bittelittegrann selv om nr 2 var 200 g større enn nr 1... Anonymous poster hash: 7ef2b...ebc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Jeg vet lite om hva som skal til for å få igangsatt fødsel, men ville fotelle om min erfaring. Har født to barn. Første var fire kg og 53 cm. Jeg revnet ikke. Men neste var var 2.7 kg og 45 cm. Dette var igangsatt fødsel, og jeg opplevde her totalruptur. Dette på grunn av at hun kom så fort. Jeg anbefaler ikke igangsatt fødsel med mindre det er veldige gode grunner. Men hva sier legen din da? Og hvor stor tror de barnet blir? Over en viss grense blir det vel ks uansett... Anonymous poster hash: 14d37...89b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Jeg vet ikke om det går an å få igangsetting av denne grunn fordi igangsetting krever at man i en viss grad er moden. En igangsatt fødsel har tendens til å drøye mer ut i tid enn en fødsel som starter helt av seg selv. Anonymous poster hash: e4e4c...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå