Ladybird2014 Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jeg er så full i luft, og fiser så mye! Høye fiser, er så flaut! Lukter også. Blant folk må jeg jo holde igjen. Og det går somme tider. Men andre ganger kommer det en smyger, og det stinker..! Gva kan det være? Har ikke xøliaki vet jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Kan være matintoleranse, man kan f.eks. reagere på hvetemel selv om man ikke har cøliaki. Kan også være intoleranse mot andre ting. Få det sjekket. Lab1 har en god matintoleransetest som du kan få legen til å rekvirere (må betale den selv). Ellers lurt å ta en kur med gode tarmbakterier. Anonymous poster hash: a1777...fd1
Gjest Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Spise du mye karbo eller hveteprodukter? Og drikker brus? Var slik selv da jeg spiste / drakk dette
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Kremt...Glemte anonymknappen! Pytt, sann! Er så mange med diverse mageproblemer at det betyr ikke noe Anonymous poster hash: a1777...fd1
Ladybird2014 Skrevet 8. april 2014 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2014 Spiser mye karbo...Og melkeprodukter. Type knekkebrød med brunost, havregryn med melk, yoghurt med banan... Og en del sjokolade, dessverre. Det går en del melkesjokolade om dagen...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Spiser mye karbo...Og melkeprodukter. Type knekkebrød med brunost, havregryn med melk, yoghurt med banan... Og en del sjokolade, dessverre. Det går en del melkesjokolade om dagen... Høres ut som meg for en del år tilbake - jeg var et vandrende gasskraftverk, og stinkende sådan Viste seg at jeg ikke tåler melkeprotein, hvete, og reagerer også med ubalanse i tarmbakteriefloraen når jeg spiser sukker. Jeg var sugen på alt jeg ikke tålte. Anonymous poster hash: a1777...fd1
Ladybird2014 Skrevet 8. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2014 Spiser mye karbo...Og melkeprodukter. Type knekkebrød med brunost, havregryn med melk, yoghurt med banan... Og en del sjokolade, dessverre. Det går en del melkesjokolade om dagen... Høres ut som meg for en del år tilbake - jeg var et vandrende gasskraftverk, og stinkende sådan Viste seg at jeg ikke tåler melkeprotein, hvete, og reagerer også med ubalanse i tarmbakteriefloraen når jeg spiser sukker. Jeg var sugen på alt jeg ikke tålte. Anonymous poster hash: a1777...fd1 Hva gjorde du for å bli bedre?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 mark kur... jeg var sånn... ; ) og jada... det gikk over. Anonymous poster hash: 30a9d...130
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Spiser mye karbo...Og melkeprodukter. Type knekkebrød med brunost, havregryn med melk, yoghurt med banan... Og en del sjokolade, dessverre. Det går en del melkesjokolade om dagen... Høres ut som meg for en del år tilbake - jeg var et vandrende gasskraftverk, og stinkende sådan Viste seg at jeg ikke tåler melkeprotein, hvete, og reagerer også med ubalanse i tarmbakteriefloraen når jeg spiser sukker. Jeg var sugen på alt jeg ikke tålte. Anonymous poster hash: a1777...fd1 Hva gjorde du for å bli bedre? La om kostholdet fullstendig. Kuttet ut alt av hvete, melk og sukker. I tillegg la jeg om etter blodtype-kostholdet. Testet det ut og det stemte med meg, det jeg etter den teorien skal holde meg unna, det reagerte jeg på i større eller mindre grad. Gikk først flere uker uten disse tingene, og så prøvde å introdusere dem igjen, men da merket jeg tydelig reaksjon. Og så tok jeg gode tarmbakterier i lang tid. Anonymous poster hash: a1777...fd1
Ladybird2014 Skrevet 8. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2014 Så enkelt og likevel så vanskelig:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 mark kur... jeg var sånn... ; ) og jada... det gikk over. Anonymous poster hash: 30a9d...130 Mark-kur? Mener du HI har mark? Anonymous poster hash: 0f6ba...9b8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 jeg var iallefall kjempe oppblåst..og feis heeele tia.. så oppdaget jeg det ved en tilfeldighet. fikk helt hetta.. og magen ble bra igjen når jeg hadde tatt det. sier ikke at du her har det..men er jo verdt å prøve. ellers kan det jo komme av noe i kostholdet da: )) Lykke til Anonymous poster hash: 30a9d...130
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Hadde samme problemet selv, ble myyyye bedre etter at jeg kuttet ned/ut brødspising og gikk over til knekkebrød og hjemmebakte polarbrød (veldig enkelt å bake). Tror de tilsetter altfor mye gluten, heve- og konserveringsmidler i vanlig brød. Merker stor forskjell nå hvis jeg plutselig tar et par skiver vanlig brød igjen, magen eser ut og det blir masse gass.... Anonymous poster hash: cf69f...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå