Fandens Oldemor Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 I dag kom den som lyn fra klar himmel, halsbrannen. Er i uke 23, ca. Har forsøkt Gaviscon, et halvt brett tilsammen, funker ikke. Det har vært helt grusomt i hele dag. Noen som har tips? Hva burde jeg unngå, hva burde jeg prøve på?
DaenerysStorm Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Hvis du søker på halsbrann her inne finner du 100 tråder med masse gode råd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Jeg har god erfaring med flytende gaviscon, iallefall. Ellers funker melk og mandler for meg. Anonymous poster hash: 4d6c0...458
SmellyCat Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 I dag kom den som lyn fra klar himmel, halsbrannen. Er i uke 23, ca. Har forsøkt Gaviscon, et halvt brett tilsammen, funker ikke. Det har vært helt grusomt i hele dag. Noen som har tips? Hva burde jeg unngå, hva burde jeg prøve på? Det er bare den flytende gugga som funker her. Flytende Gaviscon altså...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 I dag kom den som lyn fra klar himmel, halsbrannen. Er i uke 23, ca. Har forsøkt Gaviscon, et halvt brett tilsammen, funker ikke. Det har vært helt grusomt i hele dag. Noen som har tips? Hva burde jeg unngå, hva burde jeg prøve på? Prøv flytende Gaviscon, legger seg som et lokk over det sure/halsbrann. Anonymous poster hash: 712a1...d70
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Problemet med fx gaviscon og lignende produkter er at dette "lokket" forsvinner så fort man drikker/spiser noe og man er på'n igjen. IKKE bruk lovehearts (som mange anbefaler i disse trådene). Jeg prøvde det, men kom til å svelge feil. Dropsen begynte å skumme, og la seg nettopp som et lokk...over pusterøret! Holdt på å bli kvalt! Var ute og kjørte med ei venninne og hun måtte bare vrenge bilen inn til siden og hale meg ut av bilen! Ikke hjalp det å drikke noe heller siden det var pusterøret som var blokkert.. Grusom opplevelse Men det som funker BIG TIME, og som er gull verdt, er den gode gamle Nyco fruktsalt! Da legger man ikke lokk over gassen, men man rett og slett raper den ut Et halvt glass vann, en kork nyco, drikk mens det bruser, EN stor rap etter 30 sek, og vips! Halsbrann borte Anonymous poster hash: 383b8...8ba
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Eller bland ut en teskje natron i et glass med vann og drikk det. Anonymous poster hash: b7bf4...26f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Jeg hadde tenkt å foreslå hjertedrops, nettopp fordi de fungerte best for meg, men selvfølgelig, ikke sikkert de virker like godt på andre.. Anonymous poster hash: 1aae4...36b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 H-melk var det eneste som ga meg en liten pause.. Anonymous poster hash: 31f02...a75
LME1001 Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Lovehearts til den store gullmedaljen! Hadde haugevis av pakker på nattbordet, i veska, på badet og ellers rundt i hele huset!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 LOVE HEARTS!!! Det eneste som funket på meg til slutt. Anonymous poster hash: 60f14...b0b
Ulvemamma Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Vaniljesaus! Funket fjell for meg. Melk lindret også godt, men med en gang jeg skulle legge meg så kjentes det ut som melken kom rennende tilbake. Det slapp jeg med vaniljesausen siden den er tykkere. Følte også at den lindret lenger.
Fandens Oldemor Skrevet 8. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2014 Oi, her har det kommet mange gode tips! Tusen takk, det setter jeg stor pris på! Skal lage meg en handleliste i morgen og teste ut forskjellige produkter Er det noen som vet hva halsbrannen kommer av? Er det noe mat/drikke som burde unngås, eller er det bare for at magen presser alt oppover mot halsen?
DaenerysStorm Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 IKKE bruk lovehearts (som mange anbefaler i disse trådene). Jeg prøvde det, men kom til å svelge feil. Dropsen begynte å skumme, og la seg nettopp som et lokk...over pusterøret! Holdt på å bli kvalt! Var ute og kjørte med ei venninne og hun måtte bare vrenge bilen inn til siden og hale meg ut av bilen! Ikke hjalp det å drikke noe heller siden det var pusterøret som var blokkert.. Grusom opplevelse Anonymous poster hash: 383b8...8ba Unnskyld meg, men at du svelger feil har vel ikke noe med om det funker på andre å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Lovehearts! Eneste som funket på meg, og jeg var hardt angrepet. Hadde dem på nattbordet og fylte på i løpet av natten. At jeg ikke hadde et eneste hull etterpå, skjønner jeg ikke! Anonymous poster hash: 1d8a2...a94
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Love hearts og vaniljeis:) Jeg har mange års erfaring med halsbrann grunnet reflux, og også magesår, men siste året har jeg altså funnet love hearts. Gull verdt:) Anonymous poster hash: 951c1...1fe
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 Link! Jeg var gjennom gaviscon, lovehearts, melk, is, mandler, vaniljesaus, osv... men så oppdaget jeg link fra apoteket. Det hjalp VELDIG for meg.. OG det var helt nødvendig å holde seg unna kullsyre for min del. Ah, den som tror halsbrann er littsvie i halsen... Anonymous poster hash: 095dd...7ab
TanteTroll Skrevet 9. april 2014 #18 Skrevet 9. april 2014 Oi, her har det kommet mange gode tips! Tusen takk, det setter jeg stor pris på! Skal lage meg en handleliste i morgen og teste ut forskjellige produkter Er det noen som vet hva halsbrannen kommer av? Er det noe mat/drikke som burde unngås, eller er det bare for at magen presser alt oppover mot halsen? Progesteron gjør at glatt muskulatur slapper av. I tillegg presser magen det hele litt oppover. Jeg var veldig plaget i forrige svangerskap, og måtte sitte og sove. Gaviscon hjalp litt, men ikke mye. Denne gangen holder jeg set foreløpig i sjakk med Gaviscon. Er i uke 23 jeg også. Mine beste tips fra forrige svangerskap: hold deg unna kaffe, te, juice, brus, brunost, sterk mat, tomatbaserte mat, sjokolade, røkt mat, banan, citrusfrukter og litt til..
Fandens Oldemor Skrevet 9. april 2014 Forfatter #19 Skrevet 9. april 2014 Supert, hjertelig takk alle sammen! I dag har det vært mye bedre. Ser jo nå at jeg kanskje ikke burde startet dagen med en liter appelsinjuice i går ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #20 Skrevet 9. april 2014 IKKE bruk lovehearts (som mange anbefaler i disse trådene). Jeg prøvde det, men kom til å svelge feil. Dropsen begynte å skumme, og la seg nettopp som et lokk...over pusterøret! Holdt på å bli kvalt! Var ute og kjørte med ei venninne og hun måtte bare vrenge bilen inn til siden og hale meg ut av bilen! Ikke hjalp det å drikke noe heller siden det var pusterøret som var blokkert.. Grusom opplevelse Anonymous poster hash: 383b8...8ba Unnskyld meg, men at du svelger feil har vel ikke noe med om det funker på andre å gjøre? Så du overså poenget, ser jeg? At skummet legger seg som et lokk over spiserøret er sikkert greit det, er som regel bare å drikke noe og så forsvinner dette lokket.. Men hva gjør man om dette skumlokket legger seg over pusterøret og blokkerer luftveien? Skummet er for lett til at får hostet det opp slik man kan gjøre med mat. Og de bruser leeenge i magen.. Men for all del, bare spis lovehearts om dere tør.. Anonymous poster hash: 383b8...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå