Gå til innhold

Hvordan holde ut med mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har hatt det slitsomt i det siste, vi har en baby som sover lite, gråter mye og har diverse diagnoser som gjør at vi tilbringer mye tid hver dag på behandlinger og timer hos helsestasjon, lege og sykehus for oppfølging.

I begynnelsen hadde jeg ikke klart meg uten mannen, men det siste halvåret har han bare vært en ekstra belastning. Han jobber mye og seint så hjelper ikke til med barnet uansett. Han evner ikke å rydde etter seg, tar ikke hensyn og blir kjempesint hvis jeg ber om hjelp til noe (er jo tross alt han som er sliten som må jobbe så mye). 

En del av meg vil pakke og dra, en del av meg vil holde ut og vente på bedre tider. Vi har det jo fint noen ganger. Vet jo også at det ofte er unntakstilstand i forhold når man har fått første barnet, så har jo tro på at det blir bedre. Spørsmålet er bare når? 

Hvor lang tid tok det før forholdet ble bedre? Hva måtte eventuelt gjøres? Uff, er fælt men tenker at jeg må i det minste holde ut til vi får et barn til, sånn at barnet mitt får helsøsken..

Anonymous poster hash: 8382c...34e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som dere begge er utslitt, og det skjønner jeg godt. Ikke stress så mye med rydding og slikt, ta heller vare på hverandre og sørg for at begge får nok søvn. Sett av litt tid sammen når babyen sover bare for å være dere to, om det så er bare et kvarter i armkroken på sofaen. Det første året med baby er beinhardt for forholdet, så ikke ta noen store avgjørelser om fremtiden før dere har kommet dere gjennom det.

Anonymous poster hash: ae7ff...74a
Skrevet

Synes du gjer rett i å halde ut, men synes du har feil fokus og feil motiv om grunngjevinga er at barnet ditt skal få eit heilsysken.

Skrevet

La noen passe barnet deres, så ber du harn gjøre ditt og datt - og OM han da blir sur og sint - så KLIKK tilbake! Gi han en real omgang med ORD han ikke har hørt fra deg før - og legg til at du snart begynner miste følelsene for han og føler du heller vil bo alene OM han ikke skjerper seg noe så inn i helvete!

Anonymous poster hash: 6bd11...bb9
Skrevet

Her ble det aldri bedre... så jeg pakket sekken og tok barnet med meg, det beste valget jeg har gjordt.. Nå kan det se ut som om barnet mitt skal få et halvsøsken.

Anonymous poster hash: d2f1e...556
Skrevet

Hvis du bruker briller, kan du ta de av og late som han er Brad Pitt.

Men bedre er nok å få litt mer søvn ved å be om litt hjelp fra besteforeldre, tanter/onkler. Har han hatt pappaperm?

Anonymous poster hash: a8e8c...966

Skrevet

Hvis du bruker briller, kan du ta de av og late som han er Brad Pitt.

Men bedre er nok å få litt mer søvn ved å be om litt hjelp fra besteforeldre, tanter/onkler. Har han hatt pappaperm?

Anonymous poster hash: a8e8c...966

Har ikke tatt pappaperm og skal ikke ta det..

Anonymous poster hash: 8382c...34e

Skrevet

Har ALDRI hørt noen si at de vil få barn nr to med en mann kun for å gi nr en helsøsken!

Hva pokker er galt med halvsøsken?

Jeg har begge deler selv og har aldri tenkt noe annerledes om halvsøsteren min ift helsøsteren min.

Så mye rart folk styrer med!

Skrevet

Dere har en baby, og du vurderer å gå fra mannen for filleting?

Hvorfor fikk dere barn sammen i det hele tatt? Latterlig.

Anonymous poster hash: d6d43...9d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...