Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jeg har fått en kur med antibiotika. Det står på pakningen "Første dag 2 tabletter, deretter en tablett daglig". Skal jeg da ta de to tablettene på første dag samtidig, eller skal jeg ta en morgen og en kveld? Anonymous poster hash: 878f1...4e5
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Jeg ville tolket det som to samtidig. Man starter ofte AB med en større dose for å booste behandlingen
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Ville tatt en morgen + kveld samme dagen, for å forebygge magesmerter eller magetrøbbel. Pleier alltid å fordele dosene om en skal ta flere tabletter på en dag. Drikk gjerne litt biola når du går på antibiotika, sterkt for magen. Anonymous poster hash: a6b31...6d3
Aliniane Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Når jeg fikk sånn for noen uker siden skulle de to første tas samtidig i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Takk! Da svelget jeg begge samtidig nå! Anonymous poster hash: 878f1...4e5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Ville tatt en morgen + kveld samme dagen, for å forebygge magesmerter eller magetrøbbel. Pleier alltid å fordele dosene om en skal ta flere tabletter på en dag. Drikk gjerne litt biola når du går på antibiotika, sterkt for magen. Anonymous poster hash: a6b31...6d3 Er ikke alle antibiotika man skal ta sammen med biola/melkeprodukter/ting som inneholder kalsium, det kan ødelegge for effekten til antibiotikaen (gjelder for tetracykliner og kinoloner). Anonymous poster hash: bc1ad...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå