Gå til innhold

Dere som kan medisiner?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en kur med antibiotika. Det står på pakningen "Første dag 2 tabletter, deretter en tablett daglig". Skal jeg da ta de to tablettene på første dag samtidig, eller skal jeg ta en morgen og en kveld? 



Anonymous poster hash: 878f1...4e5
Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg ville tolket det som to samtidig. Man starter ofte AB med en større dose for å booste behandlingen ;)

Skrevet

Ville tatt en morgen + kveld samme dagen, for å forebygge magesmerter eller magetrøbbel. Pleier alltid å fordele dosene om en skal ta flere tabletter på en dag. Drikk gjerne litt biola når du går på antibiotika, sterkt for magen. 



Anonymous poster hash: a6b31...6d3
Skrevet

Når jeg fikk sånn for noen uker siden skulle de to første tas samtidig i alle fall.

Skrevet

Takk! Da svelget jeg begge samtidig nå!



Anonymous poster hash: 878f1...4e5
Skrevet

 

Ville tatt en morgen + kveld samme dagen, for å forebygge magesmerter eller magetrøbbel. Pleier alltid å fordele dosene om en skal ta flere tabletter på en dag. Drikk gjerne litt biola når du går på antibiotika, sterkt for magen. 

 

Anonymous poster hash: a6b31...6d3

 

 

Er ikke alle antibiotika man skal ta sammen med biola/melkeprodukter/ting som inneholder kalsium, det kan ødelegge for effekten til antibiotikaen (gjelder for tetracykliner og kinoloner). 

 

Anonymous poster hash: bc1ad...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...