Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Hvor tidlig bør man bli bekymret når man ikke har kjent daglig liv? Jeg har kjent babyen i 3-4 uker og de siste 2 1/2 ukene har det vært daglig, men hverken i dag eller i går har jeg kjent noe. Kjenner jeg ikke liker det og er litt urolig. Hverken varmt eller kaldt eller søtt fungerer. Selv ikke å "dytte" på magen. Er 17 uker. Anonymous poster hash: f818f...6fa
SpirenMin Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Ring fødeavdelingen din og spør dem. Hvis de synes det er grunn til bekymring, så ber de deg komme inn for en sjekk. Jeg vet ikke hvor tidlig man liksom skal kjenne daglig liv, men min jordmor sier at når bevegelsesmønsteret avviker fra min normal, så bør jeg ringe.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Ok. Føler meg litt småhysterisk. Men det har vært så sterke og jevne bevegelser hver dag, så plutselig ingenting.. :/ Anonymous poster hash: f818f...6fa
catchbaby Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Jeg hadde et par dager i svangerskapet hvor ikke jeg kjente noe som helst, men så kjente jeg igjen - heldigvis. Fortalte jordmor på neste kontroll om det og hun sa at da kunne jeg godt å ringt føden. Selvom det viste seg å ikke være noe problem så sa hun at det er hundre ganger bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite og at de tross alt er der for sånne situasjoner og at de heller skal vurdere enn at jeg skal gruble.Så hadde jeg vært deg nå, så hadde jeg ringt. Du har uansett ingenting å tape
SpirenMin Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Da vil jeg nok tatt en telefon. De er vant til det på føden :-) Du har ikke vært på ordinær ultralyd ennå? Du er forresten ikke hysterisk, du er gravid! ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Jeg hadde det slikt i første svangerskap, men da var jeg over 30 uker på vei. Var hos kontroll hos jordmor da og nevnte at jeg ikke da hadde kjent noe hverken den eller dagen før. Jordmor dyttet og dyttet og ingen ting skjedde. Ble hastetime på sykehuset med ul da, men alt var heldigvis bra. Men nå er det jo tidligere... Derfor i tvil. Men får nok ringe selv om jeg føler meg litt hysterisk. Anonymous poster hash: f818f...6fa
signifikansverdi Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Lurer på om jeg leste at det først er fra og med uke 26 du skal kunne kjenne daglig liv? Kjente først babyen i uke 20, og det var ganske uregelmessig. Har først kjent liv hver (eneste) dag de siste 3-4 ukene. Jeg forstår du er urolig. Men gi det noen dager Det er fælt å si, men det er jo uansett ikke stort å gjøre om det skulle være noe galt.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Jeg har kjent tidlig liv med begge og daglig tidlig også med begge. I tillegg har jeg smerter som ligner kraftige menssmerter som har økt i smerte de siste timene. Da jeg ringte føden og spurte om bevegelsene sa hun det var tidelig, men siden jeg har kjent daglig så lenge jeg har gjort så tar man det på lik linje som de lenger ut i svangerskapet. Det at jeg hadde smerter i tillegg likte hun ikke og beordret meg til å ringe legevakten siden de var nærmere og de alikevel ville sendt meg inn om det var grunnlag. Ringte legevakt og de ville ha meg inn med en gang. Merker at jeg blir tatt veldig seriøst siden jeg er andregangs. Det er deilig. Kom inn og første legen gjorde var å lytte. Når du ser en lege blir stresset, til tross for at han prøver å skjule det, så blir du ikke mindre stresset selv. I ti minutter sto han å lette etter hjertelyden og rett før han skulle til å gi opp og sende meg inn så fant han den. Gjett om vi begge ble letta! Når det går så lang tid uten å finne noe for så å finne det så blir stemningen så god! Han var så munter etterpå og var så glad på mine vegne. Kjempe hyggelig lege. Smertene likte han ikke, men så lenge det var liv og jeg ikke blødde var det ikke farlig, men jeg har fått streng beskjed om sengehvile noen dager. I det minste får jeg ikke gjøre noe annet enn å slappe av. Han konkluderte med at mini har gjemt seg langt nede i bekkenet for det var helt nederst han til slutt fant mini. Hi Anonymous poster hash: f818f...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå