Gå til innhold

Den uendelige debatten: Vaksiner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullvaksinert, alle søsknene mine også, barna mine er med i vaksineprogrammet og samboeren og hele hans slekt er vaksinert. Så jeg er tydligvis ikke en motstander.

Men så leser jeg om de som er motstandere, blandt annet steiner sin filosofi, og kjenner jeg blir forvirret.

Vaksiner er døde eller svekkede utgaver av sykdommen som skal hjelpe kroppen å skape motstandsstoffer slik at man ikke blir syk, eller i det minste er bedre rustet mot sykdommen. De jeg har hørt fra som er motstandere sier de ikke vil vaksinere siden kroppen blir sterkere av å opparbeide motstand av å bli syk. Og der brister logikken for meg...

Hvis roten i diskusjonen er at kroppen skal bli sterk ved å skape motstandsstoffer, så gjør jo vaksinen akkurat det. Det finnes jo ikke medisin mot kopper feks, men kroppen lager det selv uten at man blir så dårlig at man dør, er ikke det en vinn vinn situasjon?

Har også fått med meg at noen mener at vaksiner er noe staten har laget for å gi unger autisme eller andre sykdommer, men det klarer jeg ikke å ta seriøst engang.

Så forklar meg, vær så snill, hvorfor jeg ikke burde ha vaksinert barna mine?

Anonymous poster hash: 6b151...1d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vaksinere borna dine.

Skrevet

Du bør vaksinere barna. Å la være er usolidarisk. Hilsen lege.

Anonymous poster hash: f0836...318

Skrevet

Jeg har aldri skjønt argumentet om at staten ønsker å gi barn autisme. Det genererer jo ikke akkurat penger i statskassen?! Så min logikk sier at det blir jo som å skyte seg selv i foten. Vaksiner er jo ment for å prøve og holde befolkningen friske og arbeidsføre?!

Skrevet

Haha, er det mulig? Noen tror at staten vil gi barn autisme?? Sikker på at det ikke er CIA da? Flirer meg ihjel :D

Skrevet

Slapp av, du har gjort helt rett i å vaksinere barna dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...