Gå til innhold

Til dere som kan lage vaniljekrem - Hjelp meg! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier og bruke denne oppskriften :

1 vaniljestang

4 dl melk

6 eggeplommer

1/2 dl sukker

1-2 ss maisenna

...Denne gangen vil jeg ha kremen tykkere. Skal jeg bare ta oppi mer maisenna?

Jeg har forresten alltid erstattet maisenna med hvetemel, men idag vil jeg bruke maisenna da jeg endelig har fått tak i :P

Smaker den best med hvetemel eller maisenna? Erfaringen? :)

Dette MÅ bli velykket da jeg har hele svigerfamilie på besøk (som ønsker tykk vaniljekrem)...haha ;) de er ikke kravstore altså ;)

Anonymous poster hash: 8ddc1...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har brukt hvetemel før så ville jeg holdt meg til den oppførte mengden maisena. Jeg tror den blir tykk nok av det.

Anonymous poster hash: 12509...f75

Skrevet

Kok den litt lengre. I min oppskrift står det kok til passe tykkelse så gjør man vel bare det?

Skrevet

Kok den litt lengre. I min oppskrift står det kok til passe tykkelse så gjør man vel bare det?

Åja! Det sto det ikke i denne, men jeg kan jo prøve det + bittelitt mer maisenna :) takk

Anonymous poster hash: 8ddc1...51e

Skrevet

"Min" oppskrift er ikke så langt unna, men den har en dl mer melk (H-melk, viktig!). Til tross for det blir kremen kjempetykk. Hvetemel har ikke de samme bindende evnene som maisienna, så jeg tror du absolutt bør følge oppskriften, og ikke øke mengden maisienna. Kan forøvrig ikke tenke meg at hvetemel er noe godt i en vaniljekrem, siden melet ikke får kokt ut før avkjøling. Men det er mulig jeg bare er litt sær der. 

Skrevet

Jeg elsker vaniljekrem, men jeg har så langt bare kjøpt fra butikken for å bruke i muffins.

Hva annet brukes den til??

Har lyst til å prøve å lage selv nå!! :D

Anonymous poster hash: 6643e...673
Skrevet

Du kan følge oppskriften med oppgitt mengde maisena, men ha i bare 3dl melk, så tar du i resten av melken etterhvert hvis den blir for tykk.

Anonymous poster hash: efe11...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...