Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Noen med erfaringer? 1-3 sjokolade barer hver dag. Ikke mye brus, heldigvis. Kanske nugatti til frokost. Noe mosjon! Anonymous poster hash: 02f2c...5de
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Dessverre så er du på god vei. Men hvis du legger om kostholdet ditt så trenger absolutt ikke ende med diabetes, det kan for de fleste kontrolleres Når du starter dagen med brødskive med nugatti så starter du dagen med en veldig blodsukker-kick, får høyt blodsukker, kroppen din må normalisere blodsukkeret og lager mye insulin, du får lavt blodsukker.... og så blir du sugen på mer mat, mer søtt, en sjokolade. Det du må lære deg er hvordan du må spise for å holde blodsukkeret ditt stabilt slik at du ikke lenger blir sugen på så mye søtt. Jeg må ha sjokolade hver dag, men jeg velger minimum 85 % sjokolade for å få minst mulig sukker. Jeg spiser minimalt raske karbohydrater, og må passe på at jeg får i meg nok fett (også omega3) for å unngå søtsug. Masse grønsaker, velger bær i steden for frukt, og om jeg spiser frukt er det i små mengder. Normale mengder proteiner, men velger stort sett ren fisk og rent kjøtt, da det føles som om kroppen min er mer fornøyd med det enn blandingsprodukter. Jeg var som deg tidligere - så vet hva jeg snakker om. Jeg hadde garantert hatt diabetes i dag hvis jeg ikke la om kosten for nærmere 10 år siden. Les og lær om kosthold, blodsukker og ha fokus på å holde deg frisk. Du er frisk nå og skal holde deg frisk. Det skal være fokuset ditt, og motivasjonen for å gjøre de endringene du må for å holde deg frisk. Les f.eks. Frisk med lavkarbo av dr Hexeberg. Ta evt en time eller to hos klinikker som virkelig kan kosthold. Ta også en kikk på denne http://kostreform.no/ Anonymous poster hash: f9df5...2a1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Realitycheck! Da får jeg vel få orden på livet mitt da ..... Takk for svar Anonymous poster hash: 02f2c...5de
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Realitycheck! Da får jeg vel få orden på livet mitt da ..... Takk for svar Anonymous poster hash: 02f2c...5de Du har allerede tatt første skritt ved å erkjenne at du setter deg selv i risikoen. Så du har allerede tatt første steg mot å endre livsstilen Lykke til Anonymous poster hash: f9df5...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå