Gå til innhold

Førstegangsmor. Jeg har ei på 12 uker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ammes, og sovner mens hun spiser. Prøver jeg å få henne til å rape, våkner hun jo. Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 18dc4...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lot ungen sove. Hvis ungen får veldig vondt i magen, ta opp ungen under måltidet imens hun er våken, og få henne til å rape.

Anonymous poster hash: d1f1e...975

Skrevet

Jeg lot ungen sove. Hvis ungen får veldig vondt i magen, ta opp ungen under måltidet imens hun er våken, og få henne til å rape.

Problemet er at hun sovner veldig fort under amming, og jeg må ha henne på fanget til hun våkner. Hun spiser også veldig fort, rekker ikke å få henne til å rape.. Gir kun et bryst per måltid. Prøver jeg å bytte stilling på henne, så er det gjort, jeg får ikke henne til å sovne igjen..

Anonymous poster hash: 18dc4...5f7

Skrevet

Skjønner. Men plages hun av luft, da? Min sovnet også fort, og noen ganger rapet hun da hun våknet. Og dersom man sliter med søvnen, er det jo dumt å vekke dem.

Men de sier det skaø hjelpe å legge dem litt oppovervendt under ammingen.

Skrevet

Ikke alle trenger å rape. Min blir kavete og grinete om han trenger det, men somregel trenger han ikke det.

Anonymous poster hash: 503aa...0bc

Skrevet

Hadde samme utfordring som deg - særlig om natta. Slet med ammingen også, og prøvde "biological nursing" (se link). Fordelen med denne ammestillingen var at babyen rapte mens hun spiste. Verdt et forsøk?

Anonymous poster hash: 56e50...df0

Skrevet

Må hun sove hele tiden da?

Hva om du gir henne måltidet, får henne til å rape, og så legger du henne fra deg for å sove. Om hun bruker litt tid på det, så gjør det ingenting. Men må hun sove hele tiden, da?

Du må lære deg å være streng først som sist. Vet det høres tidlig og rart ut, men til og med babyer vet å manipulere for å få det som de vil :D Ja, nå kommer sikkert mange til å steile, men det er fortsatt like sant. Ikke undervurder et lite menneske.

Anonymous poster hash: 37bba...724
Skrevet

Min var også sånn i starten, sovna med puppen i munn og hvis jeg prøvde å rape han var det kaos, våkenhet og hyling. Snakket med helsesøster og hun sa at jeg ikke trengte å vekke han for å rape, hvis han var ukomfortabel ville jeg merke det men siden han sovna tungt hadde han det fint :) (Feis masse da, haha)

Anonymous poster hash: ab190...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...