Gå til innhold

Når kuttet dere ut ettermiddsgsluren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Herr Nurk er nå 9 mnd. Han sover hele natten, har formiddagslur fra ca.11.30-13.30 og har (hatt?) ettermiddagslur fra ca.15.00-17.00.

De siste dagene har han ikke villet sove på ettermiddagen - er det ikke litt tidlig å kutte ut ettermiddagsluren?? Han er blid som en hoppestokk, turner i sengen, babler med kaninen sin og holder på å le seg skakk når jeg prøver å legge ham ned :P

Hadde tenkt å gradvis begynne å kutte ned luren i juni/juli slik at han var "ferdig" til barnehagestart medio august.

Noen erfarne mammaer her inne som kan svare? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men om han ikke vil sove så er jo ikke det noe problem?Dette må han få styre selv synes jeg,så lenge det går greit fram til han skal legge seg.

Anonymous poster hash: 52826...d4a
Skrevet

Men om han ikke vil sove så er jo ikke det noe problem?Dette må han få styre selv synes jeg,så lenge det går greit fram til han skal legge seg.

Hsn er i godt humør, altså, og klarer seg fint frem til legging. Man hører jo så mye om at barn ikke får nok søvn - blir litt bekymret, vet du ;)
Skrevet

Det er veldig forskjellig fra barn til barn, men 9 mnd hørtes kanskje litt tidlig ut.

Jeg husker ærlig talt ikke hvordan det var med de eldste, men mini sluttet ikke med to lurer før hun var 17 mnd. Men så var det morgen mellom 5 og 6 også da - så sånn pr døgn blir det kanskje likt som hos dere - hvis du er heldig å ha en sjuvsover (hvordan skriver man egentlig det? Tjuvsover? Sjusover? Sjuvsover?)

Skrevet

Hsn er i godt humør, altså, og klarer seg fint frem til legging. Man hører jo så mye om at barn ikke får nok søvn - blir litt bekymret, vet du ;)

Neida,ikke vær bekymret! De styrer jo litt selv disse barna,samt at de er veldig forskjellige.Jeg vet av erfaring etter tre barn at man kan faktisk ikke få et barn som ikke vil sove til å sove..!

Kanskje han vil få en lengre dupp,sånn at han slår sammen to dupper?Du kan jo prøve å drøye den føste duppen sånn at ikke tiden fra oppvåkning til leggetid blir for lang,men om han er i godt humør så la det bare gå seg til selv,dette klarer han fint selv! :wink:

Skrevet

Tusen takk for svar, snille dere *senker skuldrene* :)

Skrevet

Mine barn har vært mellom 11 og 13 mnd når de har gått fra to til en dupper om dagen, men søvnbehov er jo veldig individuelt.

Om din sønn er ferdig med to dupper ville jeg rett og slett drøyd litt før jeg la han første gangen så den ene duppen han har blir litt mer midt på dagen. Mine har sovet 2-3 timer mellom kl 12 og 15 midt på dagen til de har vært 2,5 til 3 år gamle.

Anonymous poster hash: 7823d...b9e
Skrevet

Barn samler jo søvnbehovet sitt i lengre "økter", og når er modne for dette vil vel variere fra baby til baby. Virker kanskje som din er klar? Formiddagsøkten hans er jo nokså lang, så kanskje det holder for ham eller så vil han sove litt lenger på formiddagen og holde seg våken frem til leggetid. Du kan evt. fremskynde leggetid bittelitt på kvelden dersom han blir litt frynsete? 

Min sønn var vel kanskje et år da han begynte å sove en dupp, men han sov i to kortere økter (maks en time).

Anonymous poster hash: cb724...c59
Skrevet

Lille Herr Nurk er nå 9 mnd. Han sover hele natten, har formiddagslur fra ca.11.30-13.30 og har (hatt?) ettermiddagslur fra ca.15.00-17.00.

De siste dagene har han ikke villet sove på ettermiddagen - er det ikke litt tidlig å kutte ut ettermiddagsluren?? Han er blid som en hoppestokk, turner i sengen, babler med kaninen sin og holder på å le seg skakk når jeg prøver å legge ham ned :P

Hadde tenkt å gradvis begynne å kutte ned luren i juni/juli slik at han var "ferdig" til barnehagestart medio august.

Noen erfarne mammaer her inne som kan svare? :)

Når legger nurket seg og når er det morgen. Min på 9 mnd sover fra 19- 6-7. Og dupper fra 10-11 og 14-15. Bør ikke sove senere enn 15 for å sovne greit på kveld.

Eldstemann sov en gang på dag fra 9 mnd. Tror vi skal justere litt med mini snart og. De styrer jo dette selv. Virker som din er klar for en. Den tidlige duppen er jo allererde sen nok.

Anonymous poster hash: 04188...7d6

Skrevet

Han legger seg mellom kl.20.00 og 21.00 og sover til ca.09.00 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...