Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Når dere reiser på ferie med deres små hva har dere med på ferie? Hva er viktig å tenke på/ha med og på flyet? Noen tips? Anonymous poster hash: fdb45...085
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Leker de selv er med og plukker(som jeg selvsagt har vetorett på!) tegnesaker, bøker og småting de kan pusle med i flyet eller på dagene når det er for varmt i sola(om man skal til et varmt land) Ipad og spill er også populære,men der er vi restriktive,vi er ikke på ferie for å kun spille..! Ta med litt snacks og drikke på flyet også,så slipper du masing om at noen er sulten til enhver tid! Anonymous poster hash: 291f4...89a
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Til flyturen: Det viktigste er å ha med nok bleier, våtservietter og et par skift til småen og gjerne en ekstra t-skjorte til den voksne også pga det kan lett bli søl eller reisesyke. Et lite teppe og smokk/kosedyr/koseklut øker sjansen for at den lille tar seg en dupp. Ellers er det greit å ha med noe spiselig som kjeks, rosiner, fruktbiter el lign (babymat hvis det er et spedbarn) og noe å leke med underveis. Trenger ikke være så mye, et par småleker og en pekebok f.eks. Hvis dere har og barnet er interessert er ipad eller bærbar dvd spiller greit å ha, særlig hvis flyturen er lang. Vogn, stol, sete: Hva man pakker med seg kommer jo litt an på hvor man skal og hva man kan leie/låne der man er. Vi har reist mye med jenta vår helt fra hun var 4 mnd gammel og har alltid hatt med eget bilsete og reisetrille, men aldri tatt med reiseseng. Det får man som regel alltid lånt/leid på stedet. En lett vogn med kalesje og rygg som kan legges ned er best, og kjøp gjerne en brukt vogn billig da vogner lett blir skadet på flytur. Bleier: Vi har tatt med oss bleier så vi har til de første dagene og deretter kjøpt bleier på stedet. De fleste steder med turisme har både pampers og libero. Litt dyrere enn hjemme er det som regel, men ikke verre enn at vi har råd til en pakke eller to og vi synes det er greit å slippe å fylle opp halve kofferten med bleiepakker. Er barnet ditt over 1,5-2 år ville jeg kanskje tatt med bleier hjemmefra likevel da det visstnok k a n være vanskelig å få tak i de større størrelsene pga barn slutter tidligere med bleier sydover (men jeg har sett store bleier alle steder vi har feriert). Skal barnet bade i basseng er det nok lurt å ha med seg badebleier da det visstnok er påkrevd, men vanskelig å få tak i mange steder. Mat: Ang barnemat har vi faktisk aldri trengt å hatt med hjemmefra, jenta vår ble fullammet de første to reisene og har senere spist en blanding av det vi spiser og den lokale barnematen, men dette fungerer ikke for alle og jeg vil nok anbefale å ta med matglass og grøt hjemmefra dersom barnet er i den alderen. Er det et litt større barn går det som regel greit å finne noe barnet liker (frukt, brød/rundstykker med syltetøy, pastaretter ol). Husk å vaske/skrelle frukt. Klær: Av klær trengs det mindre enn man tror er min erfaring, vi kommer alltid hjem med en del ubrukt tøy i kofferten. Det går dessuten an å ha en pose biotex og skylle en body el t-skjorte. Vi pleier å reise i juli/august og da er det veldig varmt, men reiser du tidligere kan det være litt kjøligere på kveldene og en lten jakke/genser og sokker og tynn bukse kan være godt å ha for den lille. Reiseapotek: Her vet jeg at mange tar med seg veldig mye, men selv pakker jeg ikke så veldig mye i reiseapoteket pga jeg har erfart at det skal ikke så mye til av skade/sykdom før man bør oppsøke lege/sykehus når man er utenlands og da får man det man trenger der. Det jeg pleier å ta med er termometer, paracet, noe å smøre på insektsstikk og plaster+sårrens og pinsett.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 drikkeflasker, matboks, vaskeservietter og brødposer Anonymous poster hash: d089c...2aa
Tipp topp Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Støtter enkelt skift til de voksne i håndbagasjen. Ikke gøy å sitte flere timer med bæsj eller spy på klærne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå