Gå til innhold

Når er det for mye sykdom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt går 1. året i bhg. Jeg vet at barnet har lett for å være mye sykt det første bhg-året, men nå syns jeg det har vært altfor mye. Hun har vært konstant snørrete og har alltid småhostet siden hun begynte omtrent (i aug i fjor), og det er greit nok det, men hun får veldig ofte runder med feber, og har perioder der hun er svært tungpustet og tett, allmenntilstanden ellers er som regel grei, men jeg begynner å bli litt lei av å renne inn og ut av legekontoret! Sist vi var der tok de endelig litt fler prøver, da fikk hun.en oenicillinkur og ble mye bedre en stund. Men nå er hun dårlig igjen, tungpustet, slimhoste og vansker med å sove. Er det virkelig normalt å bli så mye syk? Bør ikke snart immunforsvaret ha blitt litt mer resistent?

Anonymous poster hash: 4ecd1...cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke annet så kjøp i hvert fall gode tarmbakterier på helsekosten, de som er ment for hennes alder (BioCare eller Udo's Choice vet jeg begge har aldersbestemte typer).

Tarmbakteriefloraen utgjør 70-80 % av immunforsvaret, og denne blir forstyrret etter antibiotikabruk. Så for å bygge opp igjen denne (og dermed immunforsvaret) så ta en kur med gode tarmbakterier. Det er ikke nok å drikke biola etter en antibiotikakur.

Unngå sukker i hverdagen.

Hvis det fortsetter så kan det være greit å be om en utredning om evt astma også. Men gi uansett en kur med gode tarmbakterier.

Anonymous poster hash: 15aa1...93e
Skrevet

Takk for tips, skal prøve ut tarmbakteriene!

Har spurt legen hver gang vi har vært der om det kan være astma, men får bare til svar at barna bøir ofte syke første året i bhg, også tar de CRP og ferdig med det.. Hun har fått en slimløsende hostesaft til å ta ved behov, men den hjelper ikke i det heletatt.. Men nå får vi snart ny lege, så håper den kanskje undersøker litt mer enn bare CRP'en!

Anonymous poster hash: 4ecd1...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...