Gå til innhold

Mensen (insp. av annen tråd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt overrasket da jeg så ei skrive at hun "hadde besøk av Tante Rød" i en annen tråd.

Tante Rød ble brukt i gamle dager da MENSEN var tabu, jeg trodde virkelig den epoken var over og at de som hadde et så anstrengt forhold til egen kropp var døde for lenge siden, men nei.... det var de visst ikke.  :fnise: Jeg husker at bestemora mi sa "Tante Rød" en eneste gang, men hun døde for over 20 år siden. 

Så til dere som bruker den frasen (om det er flere enn denne ene gamle damen): Hvorfor? Har dere problemer med å si MENSEN? Er det flaut? Og hva sier dere dersom dere har døtre? Da dere skal fortelle om hva som skjer med kroppen og om MENSEN? Soer dere til barna at de vil få besøk av Tante Rød?  :klo:

Anonymous poster hash: 25176...6b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I all verden...

Jeg kan bruke begrepene om hverandre. I en humoristisk sammenheng kan jeg kanskje si tante rød, men jeg har samtidig ikke problemer med å si mensen.

Skrevet

Nei, nei, sier mensen her vi. Men like gjerne si Tante rødt i enkelte situasjoner, gjerne der man skal tulle litt eller sette ting på spissen.

På lik linje som man noen ganger bruker tulleord for andre ting. :)

Skrevet

Tror du har misforstått hvorfor noen sier tante rød av og til ganske kraftig;-) det er ofte i humoristisk sammenheng.. ikke for å være prippen eller ikke tørre si MENSEN;-)

Anonymous poster hash: a00fe...0e0

Skrevet

Enig! Tante rød er for gamle, pripne bestemødre! Jeg sier det aldri, det er bare flaut. 

Skrevet

Noe og henge seg opp i. Her gryter jeg MENSEN, Tanterød. Grettedagane, Raudestripa.

Og ja jeg sier det på jobb og for jeg springer ofte på do da for det renner som fan den første dagen. Jeg jobber med 9 manfolk og når jeg springer slik kommenterer gubbane på jobb .ja ja no er det den røde løper dagen.

Anonymous poster hash: 9b365...1f0

Skrevet

Jeg syns "tante rød" høres latterlig ut, men kan bruke det selv i en humoristisk setting.

Endel menn har derimot problemer med å høre ordet "mensen" ;) Om de er pripne eller ei, vet jeg ikke, men de grøsser bare de hører ordet. Da kan jeg være såpass irriterende at jeg sier "mensen, mensen, mensen" helt til de tydelig sier i fra at det er nok :fnise:

Forøvrig er det svært sjelden jeg bruker det ordet. Jeg ser ingen grunn til at folk skal vite når jeg "menser" ;)

Anonymous poster hash: 1ccd6...bb4
Skrevet

Bruker mensen her også. :) Og frøkna her har lært seg at når mor har PMS vanker det sjokolade.... Hehe! 

Hun presterte å si høyt på butikken en gang: "Åh, mamma, jeg skulle ønske du hadde mensen!" mens hun nistirret på sjokoladehylla. *rødme*

En morsom historie fra barndommen: Vi har alltid snakket åpent om sånne ting hjemme. Min bror på da 12 år hadde hatt seksualundervisning på skolen, og kom hjem med spørsmål til mor: "Mamma, hva er menstruasjon?" -Vet du ikke det? spurte mor, men nei måtte gutten svare. Hun begynte å forklare om at det var når jentene blødde... og så rakk hun ikke mer, før gutten brøt ut "ÅÅÅÅ, er det mensen ja!" 

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har sagt det, men hadd jeg gjort det, så hadde det vært humor. Jeg har sagt "det månedlige" når jeg har snakket til venninner, men det har jo også vært humor, fordi vi begge vet så inderlig godt at jeg like gjerne kunne sagt mensen. Språklig krydder, bare.

Anonymous poster hash: b60ed...7b1
Skrevet

Haha jeg er HI fra andre tråden som skrev tante rød! Flott at du tror jeg er gammel og grå, men er 26 år så vil ikke akkurat si jeg er så gammel enda.

Hvis du ikke forstår at det var for humoren sin del, så tror jeg du misforstår litt!

Anonymous poster hash: cf2f2...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...