Gå til innhold

Dere med 2.klassinger...

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilket nivå ligger matematikken? Vil bare sammenligne litt..

Hva kan en typisk matteoppgave i matematikkboka være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tiden er det mye pluss og minusstykker opp til hundre, både med og uten tieroverganger. Ellers er det litt om klokka, geometriske figurer og begynnende brøkregning.

Anonymous poster hash: 56d66...dd2

Skrevet

For tiden er det mye pluss og minusstykker opp til hundre, både med og uten tieroverganger. Ellers er det litt om klokka, geometriske figurer og begynnende brøkregning.

Samme her. Men han (og sikkert mange av de andre å) kan både gange og dele. Han kan også brøk. Så mye av det de driver med nå kunne de nok hoppet over.....

Anonymous poster hash: 38191...7b0

Skrevet

For tiden er det mye pluss og minusstykker opp til hundre, både med og uten tieroverganger. Ellers er det litt om klokka, geometriske figurer og begynnende brøkregning.Anonymous poster hash: 56d66...dd2

Samme her. Men han (og sikkert mange av de andre å) kan både gange og dele. Han kan også brøk. Så mye av det de driver med nå kunne de nok hoppet over..... Anonymous poster hash: 38191...7b0
Det er forskjell på å kunne det og å ha automatisertvdet. Å fortsette å terpe på den samme typen stykker til det blir så lett at elevene kan gjøre dem uten å tenke er kjempeviktig for at de skal klare matematikken på høyere nivåer. Det blir på samme måte som at det er viktig å fortsette å lese enkle tekster til alle småordene er automatisertvdet og lagret i hjernen som bilder, og ikke stoppe når de kan stave seg gjennom en tekst.

Skrevet

Mye av det samme her også. Regning med tall mot 100. Både minus og pluss. Oddetall og partall har de drevet med. Klokka og fratrekk og plussing av timer etc. Deling, men da mest med 2. Sønnen min kan multiplikasjon også men vet ikke om det er noe de har drevet med mye på skolen. Har iallefall ikke vært lekser.

Skrevet

det høres ut som om de ligger ca likt ut fra det de sier. datteren min kan også gangetabellen opp til 7 gangen, men dette er pga jeg selv har jobbet med det.

Men, bruker deres barn kladdebok? her regnes det kun hoderegning så hun kan ikke å sette regnestykke ned på et papir? Greit nok d, men de bør da vel kunne å skrive ned hvordan de kommer frem til svaret?

Skrevet

det høres ut som om de ligger ca likt ut fra det de sier. datteren min kan også gangetabellen opp til 7 gangen, men dette er pga jeg selv har jobbet med det.

Men, bruker deres barn kladdebok? her regnes det kun hoderegning så hun kan ikke å sette regnestykke ned på et papir? Greit nok d, men de bør da vel kunne å skrive ned hvordan de kommer frem til svaret?

Jeg har en i 3. Klasse også. Hun har begynt med kladdebok der hun stiller opp stykkene. Til og med 2. klasse har oppgavene vert slik at det viktigste var å lære seg hva som er svaret. De har ikke så vanskelige stykker at det krever mellomregning.

Skrevet

Her er det litt oddetall, pluss og minus, mye med penger. Hvor mye koster div matvarer, hva er størst og minst osv.

Sønnen vår er straks ferdig med 3. Klasseboka og til og med der må han ikke tenke så mye. Får egne lekser.

Viktig å be om utfordringer hvis barna trenger det.

For øyeblikket jobber han med oppgaver som 875-642 osv. Samt større og mindre enn, på litt høyere nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...