Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Min på 2.5år skifter med å å gå vanlig og på tær og når hun løper så tripper hun liksom bortover. Er dette vanlig? Anonymous poster hash: b3d78...a87
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Greit å få med at hun var motorisk treg det første året og legene trodde hun hadde CP. Men nå vet de ikke. Anonymous poster hash: b3d78...a87
Tarssan Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Aner ikke om det er vanlig, men jeg husker at begge jentene mine gjorde det, yngste på to gjør det enda. Det å kunne gå på tå er jo og en motorisk ferdighet som skal læres så kanskje det er helt vanlig tenker jeg. Har aldrivært mistanke om noen diagnose på mine barn. Har faktisk aldri tenkt over om dette er normalt eller ikke før nå.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Takk for svar andre ? Anonymous poster hash: b3d78...a87
Kyllingbein Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Kanskje en fysioterapeut eller noe kan se på benstillingen hennes? Har en sønn spå snart året som gjør det samme, men der avventer jeg litt. Tror det er viktig at de bruker hele bladet når man går men husker ikke fra når dette forventes 😉
MammantilNurket Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Så vidt jeg vet er det ganske vanlig hos barn som akkurat har lært å gå. "Regelen" er vel at dersom de fortsetter med dette etter fylte tre år bør man ta kontakt med lege. Dersom det er andre ting, i tillegg til at hun er såkalt tågjenger, som bekymrer deg/ du lurer på foreslår jeg at du snakket med en fagperson. Du kan gå via barnehagen, helsestasjon eller fastlege
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Vår gjorde det fra han begynte å gå (litt over året) til han var litt over 2.5 år. Har gitt seg nå. Vi sjekket det ikke ut, de utforsker vel bare alle muligheter... Anonymous poster hash: 302fd...2cc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Vår gjorde det fra han begynte å gå (litt over året) til han var litt over 2.5 år. Har gitt seg nå. Vi sjekket det ikke ut, de utforsker vel bare alle muligheter... Anonymous poster hash: 302fd...2cc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Er det brukt mye gåstol e.l.? Det kan føre til tå-gåere Anonymous poster hash: b0dba...cc5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Jeg gjorde det hele barndommen og av og til nå også. (helt ubevist) Hos noen barn kan det være et tegn på engstelighet og redsel. Hos meg stemmer dette godt siden jeg ble misbrukt da jeg var barn. Anonymous poster hash: a7e2d...e96
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Begge mine har gjort/gjør det. Ikke noe galt med de, Anonymous poster hash: d6363...4f9
Elskerhøsten2014 Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Brukte hun gåstol har du svaret, de går ofte på tærne eller hoppehuske
Mamma_til_2 Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Min gjør det av og til når hun skal skynte seg hun gjorde det heletiden før. ikke noe galt med hennes ben og nei hun har aldri brukt gåstol eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Hun har aldri brukt gåstol. Skal følge med og ta det opp med legen når vi skal på sjekk. Anonymous poster hash: b3d78...a87
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Hvis du er bekymret for om det er noe anbefaler jeg å dra til manuell terapeut, helst en som har spesialisert seg på barn. Det er gratis for alle barn under 12 år og man trenger ikke henvisning. Anonymous poster hash: c1c3d...6b9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 Jeg gjorde det hele barndommen og av og til nå også. (helt ubevist) Hos noen barn kan det være et tegn på engstelighet og redsel. Hos meg stemmer dette godt siden jeg ble misbrukt da jeg var barn. Anonymous poster hash: a7e2d...e96 Wow, har aldri tenkt over at det kan bety det. Jeg er også en "tågåer" og er mye engstelig og redd, mye pga oppveksten. Anonymous poster hash: 17af5...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå