Gå til innhold

Tips til bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

2åringen vår trenger nytt bilsete, h*n er stor for alderen og er nå 16,5kg med klær og 92cm høy. Bilstolen vi har går opp til 18kg, så tenker at det er lurest og bytte snarest mulig. Skal være bakovervendt enda en stund. Tips og linker mottas med takk:) 

Anonymous poster hash: c1b3e...92c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg brukte Briatax Multi tec bakover til han var 4 år og har vært veldig fornøyd med det :)

Anonymous poster hash: 78a18...0c2
Skrevet

Tusen takk for svar, ender nok opp med det sete. Har det sete i arbeidsbilen til samboer også, så er veldig fornøyd med det hitill.

HI

Skrevet

Du kan jo også se på besafe izi plus :) her sider både toåringen og fireåringen godt i det setet :)

Skrevet

Vi har MaxiCosi Mobi og er kjempe fornøyd! :-)

Har også Acta Grace Cosmic, fint sete det også og det positive er jo at det kan snus senere.

Men jeg synes MaxiCosi'n er best for den er lettere å vaske og holde ren (lillebror blir bilsyk...), den er også enklere å regulere sitte-/ligge-stilling og så liker jeg at den er litt dypere. :-)

Begge disse setene har veldig god plass til beina. :-)

Skrevet

Acta Graco, selvfølgelig, he, he. ;)

Skrevet

Vi har nylig byttet bilstol til vår treåring. Han er også stor for alderen, og over 18 kg så måtte ha ny stol. Fikk anbefalt de samme stolene som du har fått her, så tok med ungen til butikken for å prøve. Han var rett og slett for stor for de bakovervendte alternativene, så vi måtte kjøpe beltestol, selv om jeg gjerne skulle hatt ham bakovervendt mye lenger. Nå er jo ikke din fullt så stor, så det jeg egentlig ville frem til var at du burde ta med ungen i butikken for å prøve de forskjellige alternativene.

Anonymous poster hash: 7394a...3dc

Skrevet

Vi har nylig byttet bilstol til vår treåring. Han er også stor for alderen, og over 18 kg så måtte ha ny stol. Fikk anbefalt de samme stolene som du har fått her, så tok med ungen til butikken for å prøve. Han var rett og slett for stor for de bakovervendte alternativene, så vi måtte kjøpe beltestol, selv om jeg gjerne skulle hatt ham bakovervendt mye lenger. Nå er jo ikke din fullt så stor, så det jeg egentlig ville frem til var at du burde ta med ungen i butikken for å prøve de forskjellige alternativene.

Var forøvrig sikker på at vi kom til å dra hjem med et besafe plus-sete, frem til vi faktisk prøvde det...

Skrevet

jeg brukte Briatax Multi tec bakover til han var 4 år og har vært veldig fornøyd med det :)

Anonymous poster hash: 78a18...0c2

Samme her. Veldig fornøyd med det setet. 

Anonymous poster hash: eb7c1...557

Skrevet

Vi har Britax two-way til vår gutt som er 4,5 år. Han har BeSafe i en annen bil og foretrekker Britax siden han har bedre plass i det setet. 

Begge står bakovervendt fremdeles, og når vi etter hvert snur ham fremovervendt kan han fremdeles ha setet opp til 25 kg. Det er både fempunktsseler (til bruk bakovervendt) og en beltestol (til bruk fremovervendt). Det er lett å montere og vi er fornøyde.

Anonymous poster hash: cdb74...b0d
Skrevet

Tusen takk for alle svar igjen. Leter meg grønn selv om dette blir stolnr 4 kjøper (inkl babystolen)

Men må nok ta h*n med meg med på butikken så h*n får prøvd de ulike stolene, ønsker også at det skal være mulig for å bruke setet begge veier nå, om vi må snu før (selv om jeg vil ha han bakovervendt lengst mulig)

HI

Skrevet

Toåringen vår har britax two way i eine bilen. Likar godt det setet. Ho er milevis frå storleiken til ditt barn, men eg kan ikkje forestille meg den 2-3 åringen som ikkje får plass i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...