Gå til innhold

Slitsomt å være de eneste med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er de eneste i vennegjengen vår som har fått barn. Begge er 26 år, så føler ikke at vi er så veldig tidlig ute. Problemet er at vennene våre ikke helt forstår hvor slitsomt det er å ha barn. Når de er på besøk forstår de ikke helt at vi ikke kan gjøre ting spontant lenger ( babyen må bli med og det må passe med hennes rutiner), vi var på hyttetur sist helg og da forstod de ikke at vi måtte legge oss rundt 24.00, for baby våkner kl 5. Er så sliten av å måtte forklare meg hele tiden. Gleder meg nesten til de får baby selv og kan kjenne på kroppen hvor slitsom det er. Noen tips til hvordan de kan forstå litt bedre? 

Hilsen sliten mamma

Anonymous poster hash: 67476...9e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne. Vennene våre forstår ikke at det er nesten umulig for oss å være spontane. For litt siden hadde de kjøpt kinobilletter til oss alle samme kveld og overrasket oss med det, men de hadde ikke tenkt på hvor vi skulle gjøre av våre to barn.

Anonymous poster hash: fe786...2c5

Skrevet

Godt forslag Kelly Tailor, når baby blir litt større kan de få teste det ut;) Anonym, huff, så korttenkt av dem. 

Skrevet

Er vennene deres hjernedøde? Jeg fikk barn som 19-åring, men vennegjengen min hadde jo såpass mellom ørene at de forsto at jeg var ganske låst hjemme. 

Anonymous poster hash: a45b5...210
Skrevet

Samme her. Noen skjønner bare ikke at jeg ikke kan slippe alt jeg har i hendene for å bli med på fest. Og å ta med en 2 og 4 åring er uaktuelt ( fikk høre at det var jo bare å ta med ungene).

Anonymous poster hash: 2aed5...7e3

Skrevet

Nei, de er ikke hjernedøde nei. Mulig man må kjenne på kroppen selv hvordan det er å ha barn før man uttaler seg

Skrevet

Det er så lett å si "gjør bare sånn" så lenge man ikke selv er i samme situasjon.....

Vær klar og tydlig, og ikke vent at de forstår det helt av seg selv. Du gjorde det nok heller ikke før du fikk barn selv.

Anonymous poster hash: 73a2a...f0f
Skrevet

Vi har i nesten ti år vært de eneste i vennegjengen med barn. Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan være spontane med barn jeg da. Det har vi alltid vært ;)

Anonymous poster hash: ad800...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...