Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Flere rundt meg sier at det virker som han har ADHD. Selv er jeg usikker. Han har hele tiden vært SVÆRT aktiv! Han snakker uten stans fra morgen til kveld, er ofte ukonsentrert og veldig rastløs. Vimser fra det ene til det andre, uten å tenke noe aærlig. Det er ofte jeg selv kjenner "uroen" hans, f.eks når vi ska til/fra barnehagen, butikken, hjem osv. Det er umulig å snakke til ham, da han ikke hører meg! Han hører, men han "vil ikke" høre. Han har liten tolmodighet til å tegne / drive med bordaktivitet. Det må alltid være noe som skjer. Dersom han tegner, står han ofte ved bordet og tripper med føttene. Jeg er tydelig og reflektert når det kommer til grensesetting, så han har klare grenser. Dersom vi skal gå en plass, så klarer han ikke å gå. Han må løpe! Nekter også å høre på meg når jeg sier vi skal gå. Må ofte minne han på jakke, lue osv. Han "glemmer" å ta på seg. Han snakker også med absolutt ALLE vi møter. Finnes ikke sjenert. Han har tuuusen spørsmål! Jeg er veldig rolig og sjenert som person, likså pappan hannes. Så han er stikk motsatt fra oss :-O Forstår energinivået hos barn er stort, men føler aønnen min sitt energinivå er ekstremt. Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: 969e3...b2a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Det er godt mulig, men umulig for oss å vite. Vår 4,5-åring er kliss lik som du beskriver, men hun har i tillegg søvnvansker, voldsomme raserianfall osv. Hun har en storebror med diagnosen, men storebroren var faktisk ganske rolig som liten. Jeg tror vår 4-åring har ADHD, men foreløpig klarer hun seg så godt at vi avventer utredning litt. Det kan jo være at det bare er snakk om usedvanlig høyt energinivå og viljestyrke også (lov til å håpe ). Hva sier de i barnehagen da? Har de gjort seg noen tanker om hvordan de synes han fungerer i forhold til førskolegruppe, sosialt osv? Anonymous poster hash: 6393e...608
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Vet du leter etter ett eller annet svar, men det er umulig for noen som aldri har sett barnet i aksjon å si noe som helst, selv med erfaring med ADHD. Dersom jeg hadde sett barnet, og kjente det litt, så kunne jeg nok sagt mer om mine tanker rundt hvordan barnet virker på meg. Jeg kjenner ADHD, og vet derfor at det er ekstremt varierende det som betyr diagnose, og at det avhenger av veldig mye å sette en diagnose. Dersom dere er bekymret, så snakk med lege eller helsesøster, og få henvisning til BUP(helst) eller PPT. Anonymous poster hash: bab5a...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå