Gå til innhold

Hvordan kan jeg ta meg sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei meg, utslitt og tafatt. Tempoet mitt har blitt redusert fra superraskt til marginalt. Jeg har hjertet i halsen og hodet henger ikke med. Det har vært sånn omtrent siden midten av desember.

Jeg har egentlig ikke så mye å være lei meg for. Kan man bli deprimert av ingen ting? Jeg har jo både grei økonomi, to flotte barn og en mann som forstår. Jeg har det riktignok litt tøft i jobbsammenheng for tiden, men det er i hovedsak en virkning av det ovennevnte og ikke nødvendigvis en årsak håper jeg.

Futten renner ut av meg. Jeg har mistet piffen. Det er ikke noe driv igjen i meg. Jeg vet hva som må gjøres men får ikke gjort det. Noen som har hatt det slik, men som har kommet ut at dette? I så fall hvordan?

Anonymous poster hash: 78d9c...dfd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Høres ut som meg i perioder.

Kutt ut det som påvirker deg negativt. Hold fokus på det du er god på. Se deg i speilet hver morgen og si til deg selv at du er dyktig!

Få deg litt dagslys og frisk luft hver dag.

Du kan velge at hver dag skal bli din beste dag.

Banalt, jeg vet, men det funker!

(I noen grad iallfall)

Anonymous poster hash: a1a7d...fd8

Skrevet

Skjerp deg

Anonymous poster hash: 6f18b...55c

Skrevet

Har ingen egne erfaringer, men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, man kan bli deprimert uten grunn. Du fikk et godt råd med å komme deg ut i frisk luft, hvis det, mosjon, riktig kost og nok søvn ikke hjelper hadde jeg ville tatt meg en tur til doktoren. Ønsker deg alt godt :)

Anonymous poster hash: 35752...4ed

Skrevet

Hm. Høres ut som meg i perioder.

Kutt ut det som påvirker deg negativt. Hold fokus på det du er god på. Se deg i speilet hver morgen og si til deg selv at du er dyktig!

Få deg litt dagslys og frisk luft hver dag.

Du kan velge at hver dag skal bli din beste dag.

Banalt, jeg vet, men det funker!

(I noen grad iallfall)

Anonymous poster hash: a1a7d...fd8

Takk for svar. Jeg skal prøve det med speilet, frisk luft og dagslys. Det er jo lettere å få litt dagslys nå på våren enn det var da dette startet uansett. Det som påvirker meg negativt er vanskeligere å kutte ut. Akkurat nå føles det som at er det aller meste. Men jeg skal prøve å se om jeg kan få satt meg ned å funnet ut hvor jeg har mest igjen for å kutte ut ting.

Anonymous poster hash: 78d9c...dfd

Skrevet

Har du sjekket om du har d-vitamin mangel? Samboer hadde det og ble deprimert og giddesløs. Ble en annen mann etter oppstart av tilskudd!

Anonymous poster hash: 1aacb...7cb

Skrevet

Jeg er litt sånn etter en lang vinter. Ta solarium, det gjør underverker for en vintertrøtt sjel.

Skrevet

Skjerp deg

her synes jeg du skal skjerpe deg selv.

Anonymous poster hash: df5e4...8cc

Skrevet

dvitamin tilskudd hjelper meg når jeg blir sånn vinterstid, og litt høyere dose enn det som står som dagsdose. Hvis du ikke vil prøve bare sånn uten videre, kan du få testet dvitamin nivå hos lege

Anonymous poster hash: c56da...572
Skrevet

Skjerp deg

her synes jeg du skal skjerpe deg selv.

Anonymous poster hash: df5e4...8cc

Vet du, jeg misunner litt folk som så enkelt kan si "skjerp deg", "hiv ham ut" og slike ting. Livet må være så lett for dem som ikke klarer å se nyanser, gråsoner, intrikate mellommenneskelige interaksjoner osv. Ikke har de selvinnsikt nok til å skjønne at de ikke ser _litt_ av bildet engang heller.

Må være deilig å være sånn..

Anonymous poster hash: b316a...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...