Gå til innhold

Ulønnet permisjon og feriepenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Stakkars deg, kondolerer!

 

Jeg er ingen ekspert, men tror det skal gå bra sånn som du forslår. En annen mulig løsning er kanskje å ta ferie i juni og så starte permisjon en måned tidligere enn du hadde tenkt. Er det ikke sånn at man kan starte inntil 12 uker før termin hvis kan vil? Etter at den betalte permisjonen er over har du så krav på ubetalt permisjon hvis du ønsker det, så du får like mye tid med babyen.

 

Anonymous poster hash: 6c600...d9c

Skrevet

 

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Stakkars deg, kondolerer!

 

Jeg er ingen ekspert, men tror det skal gå bra sånn som du forslår. En annen mulig løsning er kanskje å ta ferie i juni og så starte permisjon en måned tidligere enn du hadde tenkt. Er det ikke sånn at man kan starte inntil 12 uker før termin hvis kan vil? Etter at den betalte permisjonen er over har du så krav på ubetalt permisjon hvis du ønsker det, så du får like mye tid med babyen.

 

Anonymous poster hash: 6c600...d9c

Takk for svar :)

 

Jo, det er jo en mulighet jeg ikke har tenkt så mye på det du nevner der. Kanskje det er bedre å ta ulønnet permisjon etter den vanlige, bedre tid til å legge av litt penger også. Vanskelig å bestemme seg for løsning på akkurat dette.

 

Hva ville du og dere andre gjort?

 

Vi ville jo så gjerne få til å bli gravide på nytt, og alle helsepersonell vi har snakket med rådet oss til å sette i gang med en ny baby så snart vi var klare for det. Litt styr med dette me sykepenger og permisjon, men det er nok verdt det hvis vi får med oss en liten skatt hjem fra sykehuset denne gangen <3

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

Kan du ikke få svangerskapspenger istedenfor sykemelding? det går ut på det samme, men du mister ikke rettighetene med svanherskapspenger.

Trist å høre om babyen din. Lykke til!



Anonymous poster hash: 523b7...0be
Skrevet

Jeg ville også begynt permisjonen tidligere og heller tatt ulønnet etter denne. Da er du garantert at du får permisjonspenger.

 

Men husk at du mister retten til sykepenger ganske fort om du har ulønnet perm. Står på nav sine sider, men var ikke mange ukene det var snakk om.

 

Lykke til, denne gangen går det bra :)

Skrevet

Du er i uke 15 og har 4 uker igjen med sykepenger, dvs at du har utbetalinger fra nav til du er 19 uker på vei? Har du i det hele tatt krav på foreldrepenger da? Må du ikke ha hatt inntekt i 6 mnd av svangerskapet for å ha krav på det?

 

Litt kjedelig å gå glipp av foreldrepengene fordi du gjør en feil nå?

 

Du må nesten regne på hva som gir størst utbetaling, aap gir jo grunnlag for foreldrepenger, men aap er jo bare 66% av inntekten din så selv om du går for 100% i foreldrepenger er det jo en del mindre enn du har i sykepenger. Men du kan selvfølgelig ta ulønnet permisjon en liten stund også starte permisjonen din så lenge før fødselen som mulig, og dermed ha full lønn i permisjonen, men da må du ikke vente så lenge med å ta permisjon at du mister retten på foreldrepenger fordi du ikke har hatt inntekt de siste 6 av 9 mnd.



Anonymous poster hash: 9744a...27d
Skrevet

Snakk for sikkerhets skyld med legen om mulighet for svangerskapspenger. Ditt tilfelle ligger nok på grensen, men det er mulig du kvalifiserer til det så lenge jobben er farlig for barnet, men du i utgangspunktet er frisk. Får du det invilget vil du slippe unna hele problematikken med oppbrukte sykepenger og kan få full lønn helt til fødsel, og dermed også full opptjening av foreldrepengerettigheter.

 

Litt på kanten av det du spurte om, men bare et tips om du ikke har sjekket.



Anonymous poster hash: f586f...f0a
Skrevet

Takk for svar dere :)

 

Jeg kan høre med legen/jordmor om svangerskapspenger, det var en god idé! :)

 

Ellers tror jeg det skal gå bra med ferie kombinert med ulønnet permisjon og selv få foreldrepenger, men som du over her sier, så er det jo innmari dumt om det ikke gjør det pg jeg kun får engangsstønad. Det er hvertfall ikke ønskelig :/ Jeg får finregne på måneder og dager og evt stikke innom Nav-kontoret.

 

Eller så få jeg ta ut permisjonen tidligere enn 3 uker før termin. Det er jo også en mulighet og ganske safe tydeligvis i forhold til å få rett på foreldrepenger.

 

Jeg har all ferie for i år, pluss overført alt som er mulig fra i fjor. I tillegg kan jeg kanskje søke om forskuddsferie for neste år. Jobben min er ganske greie, de hjelper meg nok med det de kan :)

 

Håper bare at det ordner seg, oppi all sorg og smerte er økonomiske bekymringer det siste man trenger.

 

Er glad for alle deres innspill :)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

Ferie danner ikke grunnlag for opptjening til foreldrepenger. Du må ha hatt arbeidsinntekt 6 av de 10 siste mnd ( ikke feriepenger).

 

Veldig usikker på om man kan få svangerskapspenger når man ikke har sykepengerettigheter. Tror ikke det.

 

Har du sjekket med arbeidsgiver at du får feriepenger for hele sykemeldingen? Men har bare krav på feriepenger for de første 45 dagene som sykemeldt.

 

Lykke til med baby :)



Anonymous poster hash: 3ed8b...9a1
Skrevet

 

Ferie danner ikke grunnlag for opptjening til foreldrepenger. Du må ha hatt arbeidsinntekt 6 av de 10 siste mnd ( ikke feriepenger).

 

Veldig usikker på om man kan få svangerskapspenger når man ikke har sykepengerettigheter. Tror ikke det.

 

Har du sjekket med arbeidsgiver at du får feriepenger for hele sykemeldingen? Men har bare krav på feriepenger for de første 45 dagene som sykemeldt.

 

Lykke til med baby :)

 

Anonymous poster hash: 3ed8b...9a1

Ja, jeg vet hvertfall at jeg får feriepenger for hele sykmeldingen.

 

Får sjekke ut litt mer med dette her før jeg bestemmer meg da merker jeg :)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

 

Jeg sjekket litt og det ser ut som om du har krav på svangerskapspenger. Sjekk det så fort som mulig slik at du ikke bruker opp mer av sykepengetiden din enn nødvendig.

 

http://www.lub.no/nytt-svangerskap

https://www.nav.no/familie/svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/svangerskapspenger

 

Anonymous poster hash: f586f...f0a

Oj, takk :) Det der har jeg ikke sett. Skal høre med Nav og jordmor eller legen. Det hadde jo vært det beste da, om jeg kunne fått svangerskapspenger.

 

Så snilt av deg å sjekke litt rundt :)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

For å ha rett til svangerskapspenger så må arbeidsplassen din være skadelig for fosteret. Dette gjelder for eksempel de som jobber med kjemikalier eller lignende som er farlig for fosteret, eller kabinpersonalet som er pålagt å sluttfinansiering arbeidet ihht sikkerhetsforskrifter. Eller hvis du jobber i fengsel eller andre steder med potensielt voldelig utagerende pasienter.

 

 

Så vidt jeg forstår deg så er det forhold ved svangerskapet ditt som gjør at du ikke kan jobbe? I så fall fyller du ikke vilkår for å motta svangerskapspenger.

 

Hilsen NAV-ansatt

 

 

Anonymous poster hash: bd8e9...ca0

Skrevet

Jeg ville forøvrig heller valgt å starte permisjonen 12 uker før termin. Ulønnet permisjon er uansett ikke lurt da du mister muligheten til å jobbe inn nye sykeengerettigheter.

 

Og som det nevnes over her så er det dumt å ta ulønnet permisjon før fødsel hvis det fører til at du ikke har opptjening rett til foreldrepenger.

 

Hvis du likevel skulle velge ulønnet permisjon før termin må du telle uker veldig nøyaktig, og huske på at du må ha arbeidet minst 6 mnd de 10 siste månedene før permisjonen starter. Og ikke minst, husk at permisjonen starter 15 dager før termin.

 

Anonymous poster hash: bd8e9...ca0

Skrevet

For å ha rett til svangerskapspenger så må arbeidsplassen din være skadelig for fosteret. Dette gjelder for eksempel de som jobber med kjemikalier eller lignende som er farlig for fosteret, eller kabinpersonalet som er pålagt å sluttfinansiering arbeidet ihht sikkerhetsforskrifter. Eller hvis du jobber i fengsel eller andre steder med potensielt voldelig utagerende pasienter.

 

 

Så vidt jeg forstår deg så er det forhold ved svangerskapet ditt som gjør at du ikke kan jobbe? I så fall fyller du ikke vilkår for å motta svangerskapspenger.

 

Hilsen NAV-ansatt

 

 

Anonymous poster hash: bd8e9...ca0

Skulle stå "pålagt å slutte i arbeidet"

 

Anonymous poster hash: bd8e9...ca0

Skrevet

Om du teller akkurat hvor mange dager/uker du kan ha ulønnet permisjon for å ha krav på foreldrepenger må du huske på å legge inn en margin for evt overtid. Nav kan være kjipe på dager om du plutselig føder 14 dager over tiden....



Anonymous poster hash: 9744a...27d
Skrevet

 

 

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Stakkars deg, kondolerer!

 

Jeg er ingen ekspert, men tror det skal gå bra sånn som du forslår. En annen mulig løsning er kanskje å ta ferie i juni og så starte permisjon en måned tidligere enn du hadde tenkt. Er det ikke sånn at man kan starte inntil 12 uker før termin hvis kan vil? Etter at den betalte permisjonen er over har du så krav på ubetalt permisjon hvis du ønsker det, så du får like mye tid med babyen.

 

Anonymous poster hash: 6c600...d9c

Takk for svar :)

 

Jo, det er jo en mulighet jeg ikke har tenkt så mye på det du nevner der. Kanskje det er bedre å ta ulønnet permisjon etter den vanlige, bedre tid til å legge av litt penger også. Vanskelig å bestemme seg for løsning på akkurat dette.

 

Hva ville du og dere andre gjort?

 

Vi ville jo så gjerne få til å bli gravide på nytt, og alle helsepersonell vi har snakket med rådet oss til å sette i gang med en ny baby så snart vi var klare for det. Litt styr med dette me sykepenger og permisjon, men det er nok verdt det hvis vi får med oss en liten skatt hjem fra sykehuset denne gangen <3

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

For å være helt sikker på at det ikke blir feil, ville jeg bedt om et møte med noen som har greie på det hos NAV. På telefonen har jeg selv erfart at de ikke nødvendigvis forstår denne problemstillingen, dessverre. Jeg var i omtrent samme situasjon som deg, men i mitt tilfelle holdt det akkurat så med sykepengedager før permisjonstart. Uansett, hvis det ikke skulle gå på andre måter, så får du vel får gjennom prosessen med å søke om aap. Jeg tror permisjonspengene da blir beregnet utifra hva du fåri aap, men i de fleste tilfeller er det i hvert fall mye mer enn engangsstønaden!

 

Anonymous poster hash: 6c600...d9c

Skrevet

 

Du er i uke 15 og har 4 uker igjen med sykepenger, dvs at du har utbetalinger fra nav til du er 19 uker på vei? Har du i det hele tatt krav på foreldrepenger da? Må du ikke ha hatt inntekt i 6 mnd av svangerskapet for å ha krav på det?

 

Litt kjedelig å gå glipp av foreldrepengene fordi du gjør en feil nå?

 

Du må nesten regne på hva som gir størst utbetaling, aap gir jo grunnlag for foreldrepenger, men aap er jo bare 66% av inntekten din så selv om du går for 100% i foreldrepenger er det jo en del mindre enn du har i sykepenger. Men du kan selvfølgelig ta ulønnet permisjon en liten stund også starte permisjonen din så lenge før fødselen som mulig, og dermed ha full lønn i permisjonen, men da må du ikke vente så lenge med å ta permisjon at du mister retten på foreldrepenger fordi du ikke har hatt inntekt de siste 6 av 9 mnd.

 

Anonymous poster hash: 9744a...27d

På NAVs nettside står det at du må ha vært i arbeid eller tilsvarende minst seks av de ti siste månedene før permisjonen starter (ikke seks måneder av svangerskapet din noen mener her), så dette burde gå bra uansett. Bare pass på at NAV aksepterer den løsningen du velger, så det ikke blir noe tull.

 

Anonymous poster hash: 6c600...d9c

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Åååh, i dag er jeg så glad! Etter å ha fått tips i denne tråden om å søke svangerskapspenger snakket jeg med jordmoren min dagen etter. Hun skrev en søknad for meg og jeg fikk jobben til å skrive et sånn skjema om inntekt og sendte det til NAV samme dagen. Nå ringte jeg nettopp NAV og spurte om de hadde fått alt de trengte og om jeg skulle sende inn noe mer.

 

Hun jeg snakket med på tlf sa at de hadde fått alt de trengte og at søknaden var ferdigbehandlet. For en rask saksbehandling! Jeg spurte om hun kunne fortelle hva det ble til med søknaden, men det fikk hun ikke opplyse om sa hun. Tror hun skjønte at jeg ble litt stressa da, for etterpå sa hun at selv om hun egentlig ikke fikk si noe om det så sa hun at søknaden var innvilget og at resten måtte jeg lese om i brevet de har sendt meg!!

 

Ååh, så herlig! Nå slipper jeg å styre med dette og kan fokusere på babyen i magen i stedet. <3 <3

 

Takk til de som tipset om svangerskapspenger! :) :)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

Og jeg er hi som skrev over her, hvis noen ikke tok den ;) ;)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

Dette var faktisk det mest positive jeg har lest i dag 😊

 

Lykke til videre. Bor du her sørpå så får du bare nyte de fantastiske sommerdagene. Det er deg vel unnt 😊

 

Anonymous poster hash: 4bd99...b2f

Skrevet

Dette var faktisk det mest positive jeg har lest i dag 😊

 

Lykke til videre. Bor du her sørpå så får du bare nyte de fantastiske sommerdagene. Det er deg vel unnt 😊

 

Anonymous poster hash: 4bd99...b2f

Så hyggelig å høre! Takk for det! :) Finværet skal nytes i dag ja :)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Skrevet

 

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Åååh, i dag er jeg så glad! Etter å ha fått tips i denne tråden om å søke svangerskapspenger snakket jeg med jordmoren min dagen etter. Hun skrev en søknad for meg og jeg fikk jobben til å skrive et sånn skjema om inntekt og sendte det til NAV samme dagen. Nå ringte jeg nettopp NAV og spurte om de hadde fått alt de trengte og om jeg skulle sende inn noe mer.

 

Hun jeg snakket med på tlf sa at de hadde fått alt de trengte og at søknaden var ferdigbehandlet. For en rask saksbehandling! Jeg spurte om hun kunne fortelle hva det ble til med søknaden, men det fikk hun ikke opplyse om sa hun. Tror hun skjønte at jeg ble litt stressa da, for etterpå sa hun at selv om hun egentlig ikke fikk si noe om det så sa hun at søknaden var innvilget og at resten måtte jeg lese om i brevet de har sendt meg!!

 

Ååh, så herlig! Nå slipper jeg å styre med dette og kan fokusere på babyen i magen i stedet. <3 <3

 

Takk til de som tipset om svangerskapspenger! :) :)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

 

Så bra!

Håper alt går bra. Nå slipper du i det minste å bekymre deg for økonomien mens du er gravid.

 

Og til dem som ergrer seg over at man svarer på noe annet enn det det blir direkte spurt om i et innlegg så kan det noen ganger være ganske lurt.

 

Anonymous poster hash: f586f...f0a

Skrevet

 

 

 

Jeg er gravid, 15 uker på vei. Svangerskapet er betegnet som høyrisiko, stor fare for morkakesvikt. Jeg får altså ikke lov til å jobbe i dette svangerskapet. Derfor har jeg begynt å tenke litt på mulighetene mine.

 

Jeg har over en måned igjen av sykepengeåret, også er det slutt. Har derfor ikke mulighet til å være sykmeldt til permisjonen starter. Årsaken til at sykepengene er oppbrukt er fordi babyen min døde etter fødselen i fjor og jeg har ikke klart å jobbe etter det (tenkte å opplyse om det i tilfelle noen dømmer meg som har vært sykmeldt så lenge).

 

Nå tenker jeg derfor å ta ulønnet permisjon fra jobben i litt over 1 måned. Så supplerer jeg med ferie og da kommer jeg meg til permisjonsstart uten å måtte søke AAP.

 

Noen som vet om jeg fortsatt får feriepenger opptjent fra i fjor hvis jeg tar ulønnet permisjon i juni? Eller blir det uansett en måned uten lønn når jeg da tar ut ferien?

 

Jeg kan lite om dette, uvant situasjon for meg dette, noen andre som har peiling?

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Åååh, i dag er jeg så glad! Etter å ha fått tips i denne tråden om å søke svangerskapspenger snakket jeg med jordmoren min dagen etter. Hun skrev en søknad for meg og jeg fikk jobben til å skrive et sånn skjema om inntekt og sendte det til NAV samme dagen. Nå ringte jeg nettopp NAV og spurte om de hadde fått alt de trengte og om jeg skulle sende inn noe mer.

 

Hun jeg snakket med på tlf sa at de hadde fått alt de trengte og at søknaden var ferdigbehandlet. For en rask saksbehandling! Jeg spurte om hun kunne fortelle hva det ble til med søknaden, men det fikk hun ikke opplyse om sa hun. Tror hun skjønte at jeg ble litt stressa da, for etterpå sa hun at selv om hun egentlig ikke fikk si noe om det så sa hun at søknaden var innvilget og at resten måtte jeg lese om i brevet de har sendt meg!!

 

Ååh, så herlig! Nå slipper jeg å styre med dette og kan fokusere på babyen i magen i stedet. <3 <3

 

Takk til de som tipset om svangerskapspenger! :) :)

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Så bra!

Håper alt går bra. Nå slipper du i det minste å bekymre deg for økonomien mens du er gravid.

 

Og til dem som ergrer seg over at man svarer på noe annet enn det det blir direkte spurt om i et innlegg så kan det noen ganger være ganske lurt.

 

Anonymous poster hash: f586f...f0a

Ja, det er helt supert! Bekymringer har jeg nok av dette svangerskapet, så da er det veldig deilig å slippe å være redd for økonomien også!

 

Og det er rett det du sier, noen ganger kan digresjoner i tråder være positivt :)

Hi

 

Anonymous poster hash: e8a4d...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...