Gå til innhold

Merkelig av ledere, eller hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 10 var på et arrangement i helgen. De skulle overnatte i en kirke (!) fra lørdag til søndag. Jeg meldte ifra om at sønnen min ikke skulle sove over, men at jeg skulle hente ham. Jeg fikk beskjed om å komme kl tolv på kvelden for da skulle de andre legge seg.

Så det gjorde jeg. Og da jeg kom der, stod sønnen min på kirkegården helt alene og ventet. Jeg spurte hvor lederen var, for jeg ville bare si ifra at han ble hentet. Nei, han hadde lagt seg.

Jeg lurte videre på om sønnen min hadde sagt ifra om at han hadde gått? Nei, for de hadde bare slukket lyset for alle skulle sove, og lederen hadde allerede lagt seg, så sønnen min hadde bare fulgt lyset ute i gangen bak kirketavlen og gått ut. Så han kom ikke på å si noe.

Nå var ikke dette noe traumatisk for ham altså, men jeg synes det var rart av en voksenleder å ikke fulge sånt opp. Når jeg er med som leder på et arrangement, så føler jeg meg ansvarlig for å vite at de kommer vel hjem eller ser at de blir hentet (av rette personer osv.) Jeg hadde iallefall ikke latt en tiåring stå alene på kirkegården i stupmørket og ventet.

Anonymous poster hash: a3e5a...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt at de sa han skulle hentes kl tolv hvis de la seg før det da, men er nok snakk om at de rett og slett har glemt at han skulle hjem. Bra sønnen din tok det bra da iallfall. Skummelt å gå ute alene. :-/

Skrevet

Totalt uansvarlig av denne lederen. Hadde meldt det videre til klubben/organisasjonen.

Anonymous poster hash: 179f4...81e

Skrevet

Oj. Jeg hadde reagert, og jeg hadde uten tvil tatt det opp med de som sto bak arrangementet. Er man leder, enten det er i forbindelse med speider, fotball, juniorkonf eller annet så har man et udiskutabelt ansvar for at alle deltakere blir fulgt opp og ivaretatt. Smekk og dask til "lederen". 

Skrevet

Er man leder skal man se etter de til de blir hentet! Kunne aldri falt meg inn å dratt før jeg visste at alle var hentet.

Men hvorfor kunne han ikke ligge over, selv om det var i ei kirke?

Anonymous poster hash: 1b78f...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...