Gå til innhold

Hjelp. Str 2-6 eller 4-8?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille klær som barnet vokser med. Han er nå 27 mnd og 89 cm.

 

I str 2-6 år  er er målene 95-115 cm. Og i 4-8 år er målene 105-125 cm.

 

Klærene skal brukes fra neste vinter. Hvilken str ville dere valgt? Han har en veldig lang far. Men har til nå lagt på snittet høydemessig. Hvor mye vokser en toåring frem til nyttår?

 

 



Anonymous poster hash: fe198...bee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er 27 mnd?Kan du ikke rekne i år som oss andre??



Anonymous poster hash: deab5...0dc
Skrevet

27 måneder? Det er slutt på bruk av månedsregning av alder n, det faller ytterst få naturlig å vite hvor mye 27 måneder er uten å tenke seg om. 



Anonymous poster hash: 67e26...671
Skrevet

Beklager. Det var for å få nøyaktig hvor gammel han er med tanke på høyden. Han er 2 år og 3 mnd.

For ordens skyld, pleier jeg vanligvis å si 2 år. Ikke 27 mnd. Men da hadde jeg fått kommentar på om han er 2 år eller 2,5 år ;)



Anonymous poster hash: fe198...bee
Skrevet

Ville kjøpt klær med mindre spenn på størrelsene.Hvilken størrelse bruker han nå? Gå opp 1 eller 2 størrelser og kjøp noe som passer.



Anonymous poster hash: 026cb...7c8
Skrevet

Det var ikke det jeg lurte på :)



Anonymous poster hash: fe198...bee
Skrevet

Jeg ville tatt i betraktning vekstkurven hans. Se på hvordan han har vokst, vokser han generelt jevnt, eller går det i voksesprang? Kan du forvente et vekstsprang før vinteren nå? Alle barn vokser jo så forskjellig.



Anonymous poster hash: 67e26...671
Skrevet

 

Jeg ville tatt i betraktning vekstkurven hans. Se på hvordan han har vokst, vokser han generelt jevnt, eller går det i voksesprang? Kan du forvente et vekstsprang før vinteren nå? Alle barn vokser jo så forskjellig.

 

Anonymous poster hash: 67e26...671

 

Han har perioder han vokser. Men det går likevel ganske jevnt oppover. Jeg heller mot str 2-6 år. For jeg tror ikke han kommer til å vokse 15 cm frem til jul ;)

 

Anonymous poster hash: fe198...bee

Skrevet

 

Jeg ville tatt i betraktning vekstkurven hans. Se på hvordan han har vokst, vokser han generelt jevnt, eller går det i voksesprang? Kan du forvente et vekstsprang før vinteren nå? Alle barn vokser jo så forskjellig.Anonymous poster hash: 67e26...671

 

Han har perioder han vokser. Men det går likevel ganske jevnt oppover. Jeg heller mot str 2-6 år. For jeg tror ikke han kommer til å vokse 15 cm frem til jul ;)Anonymous poster hash: fe198...bee

Jeg ville gått for 2-6 år :) Som du sa, liten sjans for at han vokser 15 cm til nyttår ;) Gjennomsnittshøyden for 3 år gamle gutter er ca 98 cm, og det ser jo ut som om gutten din følger gjennomsnittet :)

Skrevet

2-6 år. Han vokser nok ikke 15 cm nei. Min gutt er en skikkelig lang type som har sprengt alle kurver fra ha var baby, det meste han har vokst etter 2 år er 12-13 cm på et år, men siste året ikke mer enn ca 4-5 cm, så det går i rykk og napp, men fortsatt er han langt over gjennomsnittet. Jeg vil nok tenke at gutten din vil være mellom 95 og 98 cm til neste jul.



Anonymous poster hash: b8832...efc
Skrevet

For et usedvanlig ubrukelig størrelsesspenn.



Anonymous poster hash: 0b0c5...dae
Skrevet

 

For et usedvanlig ubrukelig størrelsesspenn.

 

Anonymous poster hash: 0b0c5...dae

 

Jeg ble mest nysgjerrig på hva slags klær dette er snakk om?

Har aldri hørt om klær med denne typen størrelser, annet enn luer...

 

Anonymous poster hash: afe14...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...