Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Har videreutdannet seg og har en god stilling på et sykehus. Jobber bla med katastrofe keisersnitt. Hun har ikke egne barn. Vi pratet tilfeldigvis om graviditet og det å gå opp i vekt, jeg sa jeg gikk opp mye i vekt pga vann i kroppen sist. Hun nevne fostervann. Jeg prøvde å forklare dette med vann i kroppen under graviditet, at det la seg over alt og jeg fikk så store føtter osv. Hun skjønte det absolutt ikke! Fikk hun ikke til å forstå, eneste hun hang med på var fostervann i magen! Og sånn er hun med alt. Fungerer å gå på skoshopping og kafé, men kan ikke ha noen dypere samtaler eller prate om generemle ting. Lurer på å kutte henne ut. Hun mangler empati og forståelse. Jeg ville ikke likt å møte på en som henne på sykehus, håper hun er sterkere faglig enn hun virker som. Når hun forteller om div situasjoner på jobb som ikke har gått så bra, type babyen har dødd eller blitt hjerneskadet, så virker det ikke som om hun klarer å sette seg inn i hvor fælt det er. Anonymous poster hash: 10b81...4f3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b Jeg ser den. Men prater du om det i en lystig tone til venninner da? Anonymous poster hash: 10b81...4f3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b Jeg ser den. Men prater du om det i en lystig tone til venninner da?Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Har taushetsplikt og snakker aldri om jobben min Anonymous poster hash: 60bde...48b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b Jeg ser den. Men prater du om det i en lystig tone til venninner da?Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Har taushetsplikt og snakker aldri om jobben min Anonymous poster hash: 60bde...48b Da høres du litt mer oppegående og profesjonell ut enn min venninne... Anonymous poster hash: 10b81...4f3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b Jeg ser den. Men prater du om det i en lystig tone til venninner da?Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Har taushetsplikt og snakker aldri om jobben minAnonymous poster hash: 60bde...48b Da høres du litt mer oppegående og profesjonell ut enn min venninne...Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Jeg er selv sykepleier og enig med anonym #1! I jobben skal man vise medfølelse og empati uten at man blir alt for involvert og engasjert, da dette er svært uheldig, lett for at man tar problemene og følelsene med seg hjem! Dette er bla noe vi hadde i pensum på skolen! man skal sette seg inn i andres situasjon, som om man tar på seg deres sko, men ikke går med dem videre...og dette med taushetsplikt, så snakker jeg ofte med mannen min om vanskelige hendelser som skjer på jobben min, men jeg navngir jo selvsagt ikke pasientene, dette er ikke brudd på taushetsplikten! Vi opplever mye tøft i jobben som sykepleier, og skal man ikke kunne snakke om dette så er det iallfall lett for at man går på en real smell! Anonymous poster hash: 88e8f...015
Von Hertelhofen Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 En spl har ofte mest kunnskap innenfor det feltet en jobber som. Men veskeretensjon er veldig grunnleggende kunnskaper.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Mitt inntrykk er at det finnes en del sykepleiere som er flinke til å lire av seg idioti i mangel av skikkelig kunnskap. Det er veldig frustrerende for pasienter. Det nytter ikke å bli småfrekke og gretne fordi de ikke vet hva de skal fortelle pasientene. En ting er å være distansert fra jobben sin, men det går samtidig an å vise empati/sympati. Men det jo ikke alle som passer i jobben sin dessverre. Det verste jeg vet er de som forteller om dramatiske hendelser fra jobben som om det skulle være en sensasjon. Jeg mistet selv en datter, og de som viste meg empati og sympati var legene og ikke pleierne. Anonymous poster hash: 6c3a4...bff
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Taushetsplikt... Jeg vet om ei som jobber innen ung. psykiatrien og ringte en venninne av seg for å advare henne om at datteren hennes datet en fyr som hadde vært innlagt. Anonymous poster hash: acee7...cd7
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Mitt inntrykk er at det finnes en del sykepleiere som er flinke til å lire av seg idioti i mangel av skikkelig kunnskap. Det er veldig frustrerende for pasienter. Det nytter ikke å bli småfrekke og gretne fordi de ikke vet hva de skal fortelle pasientene. En ting er å være distansert fra jobben sin, men det går samtidig an å vise empati/sympati. Men det jo ikke alle som passer i jobben sin dessverre. Det verste jeg vet er de som forteller om dramatiske hendelser fra jobben som om det skulle være en sensasjon. Jeg mistet selv en datter, og de som viste meg empati og sympati var legene og ikke pleierne. Anonymous poster hash: 6c3a4...bff Først og fremst så beklager jeg for tapet av din datter, ingen mor burde opplevde det! Men hvorfor er det det verste du hører når sykepleier forteller om dramatiske hendelser fra jobben? For jeg skal lover deg, at dramatisk er det ofte i jobben, og man må holde hodet kaldt! Ingen ting gjør meg stoltere enn de dagene på jobb jvor jeg faktisk har bidratt til og redde en person liv, men jeg har også ofte kjipe dager der det går gale. Så hvorfor skal ikke jeg på lok linje med andre få snakke om disse følelsene som omhandler jobben mi?!Men det er som du sier, det er ikke alle som passer jobben sin, både leger, sykepl, butikkansatte, bilmekaninkere you name it.... Hvis ikke du jobber med dette selv, så syntes jeg ikke du kan uttale deg om at det før du selv har gått oppi det, og du kan ikke sammenligne pårørende rollen her heller! Og BTW: jeg tviler på at det ikke var en eneste pleier som ikke viste deg sympati i din situasjon! Anonymous poster hash: 88e8f...015
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b Jeg ser den. Men prater du om det i en lystig tone til venninner da?Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Har taushetsplikt og snakker aldri om jobben min Anonymous poster hash: 60bde...48b Da høres du litt mer oppegående og profesjonell ut enn min venninne... Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Da hadde jeg sagt til henne at "du er klar over at du bryter taushetsplikten når du forteller meg slike ting?" Det er heldigvis ikke ofte at spedbarn dør under fødsler i Norge, så det er lett for deg å gjenkjenne disse pasientene... F eks om du kommer i prat med en som har mistet barnet sitt nylig, og så har denne forferdelige sykepleieren allerede pumpet deg full med informasjonen om nettopp denne moren... Ved å irettesette henne slik så er også sannsynlig at hun blir så sur at du slipper å ha mer med henne å gjøre Ved brudd av taushetsplikt så kan du uansett legge inn en melding på henne til Helsetilsynet slik at hun får seg en skrape! Anonymous poster hash: 471a1...866
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 Som sykepleier kan hun neppe ta innover seg at det fæle som skjer og for å kunne gjøre en god jobb må man ofte distansere seg så man ikke blir helt utladet og utbrendt. Jeg jobber i barnevernet og jeg kan rett og slett ikke ta innover meg alt jeg opplever i jobben min. En profesjonell distanse er lurt å ha. Anonymous poster hash: 60bde...48b Jeg ser den. Men prater du om det i en lystig tone til venninner da?Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Har taushetsplikt og snakker aldri om jobben minAnonymous poster hash: 60bde...48b Da høres du litt mer oppegående og profesjonell ut enn min venninne...Anonymous poster hash: 10b81...4f3 Jeg er selv sykepleier og enig med anonym #1! I jobben skal man vise medfølelse og empati uten at man blir alt for involvert og engasjert, da dette er svært uheldig, lett for at man tar problemene og følelsene med seg hjem! Dette er bla noe vi hadde i pensum på skolen! man skal sette seg inn i andres situasjon, som om man tar på seg deres sko, men ikke går med dem videre...og dette med taushetsplikt, så snakker jeg ofte med mannen min om vanskelige hendelser som skjer på jobben min, men jeg navngir jo selvsagt ikke pasientene, dette er ikke brudd på taushetsplikten! Vi opplever mye tøft i jobben som sykepleier, og skal man ikke kunne snakke om dette så er det iallfall lett for at man går på en real smell! Anonymous poster hash: 88e8f...015 Dette er jo noe helt annet enn å lire av seg slike ting til venninner som underholdning. Dette er jo en svært uprofesjonell dame som burde ha valgt seg et helt annet yrke... Anonymous poster hash: 471a1...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå