Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg pleier alltid å ta med barnet mitt på ferie hvert år, men i år har vi dårlig råd. Barnet mitt (8 år) har lyst til å reise til dyreparken, sommerland i Bø i Telemark eller tusenfryd, men overnatting er så dyrt. Noen som har tips om billig overnatting eller kanskje noen har stor nok plass til å låne bort et rom for en billig penge i en ukes tid i sommer? Anonymous poster hash: 41657...a1e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Couchsurfing.org Anonymous poster hash: 2cb20...2c5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Lån deg et telt og finn en campingplass. Anonymous poster hash: 8d91b...f13
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Eller lei deg inn på en campinghytte :-) Anonymous poster hash: a12c6...f9a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Har hatt veldig dårlig råd da eldste var 3-11 år ordnet seg bedre med ferdig utdannelse ny mann osv. Vi dro alltid på topp 20 konserten på Rådhusplassen og kalte det starten på ferien. Videre så tok vi å leide kano og hadde med telt og var på telttur et par dager. Dro på fjellet og medlem av turistforeningen. Ho dro til syden med pappan sin hver sommer men hun husker best de sommerferiene med meg hun er snart 18 år. PS er her nå pga venter nr 3 Anonymous poster hash: c8eaf...bd1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Restplass Anonymous poster hash: 21727...fb5
Germini Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 teltur ! spennende og kjekt med en åtteåring, vi lå på Nordsjø feriecamp ved Bø for noen år siden, kjempekjekt:)
humlemamma Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Vi lånte oss en urgammel campingvogn og dro på tur Mange som har ei gammel vogn som er kjørbar som man får låne gratis. Koster ca 200 kr pr natt på campingplass.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Bruk fantasien da menneske, et barn på 8 år TRENGER ikke en dyr ferie til det spennende utland hvert år. Syns du har fått mange gode råd her med camping/telttur osv. Vi har mye spennende vi kan oppleve her i vårt eget land! Så klart har han kanskje lyst å dra til disse store og spennende parkene, men hva med å legge turen til en nærmere og rimeligere park av noe slag? Det finnes veldig mange slike små parker rundt om i landet, men et barn har jo ikke hørt om disse (selv om de kan være like kul). De mest populære plassene som tusenfryd og sommerland er jo mye dyrere enn de mindre parkene. Hva med å kaste dere ut i noe dere kanskje ikke har gjort sammen før? Hva med fisketur? Eller utforske huler i fjellet sammen? Hva gjorde du som barn som du kanskje kan gjøre med ditt barn? Ta en kjapp tur til Sverige? Eller sånn gratiscruise (finner alltid sånne rabattkoder) fra Oslo-Fredrikshavn? De fleste barn setter nok innerst inne mest pris på å bare få god kvalitetstid med mammaen sin. Selv om tusenfryd kan høres kulere ut enn telttur med muttern, så betyr det ikke at det andre ikke kan være kuuulest! Anonymous poster hash: 1e4ec...c0a
Mamma-til-3-jenter Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 teltur ! spennende og kjekt med en åtteåring, vi lå på Nordsjø feriecamp ved Bø for noen år siden, kjempekjekt:) Der har jeg vært 2 ganger. Veldig trivelig campingplass. Hvis du har telt (og er heldig med været.....), så er det ikke så dyrt å overnatte på campingplass. Veldig koselig å sove i telt også syns jeg. :-)
hol(L)y COW Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Skjønner ikke dette jaget etter å reise på ferie jeg. Spesielt ikke når man har dårlig råd. Det virker nesten som det er de med dårlig råd som MÅ på ferie og som får dårlig samvittighet om de ikke reiser noe sted. Bruk pengene på noe mer fornuftig og kos dere heller hjemme! Vi har god råd. Men vi reiser ikke alltid på ferie. Norge er kjempefint om sommeren, og min erfaring er at det er foreldrene som skaper dette forventningspresset om å reise på ferie. Meld dere inn i turistforeningen å gå hytte til hytte en helg. Telt i hagen. (Noen kan dere sikkert låne av). Ha piknikk på stranden. Gå på fjelltur og bad i ett vann. Om det er dårlig vær kan man dra på badeland, biblioteket, fiske................... Man MÅ ikke reise på ferie - om man har dårlig råd er det bare idiotisk å bruke penger på noe man egentlig ikke har råd til. Det er IKKE synd på unger som ikke får reise til syden eller dyreparken.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Slutt og klag,ingen feil at du har dårlig råd Anonymous poster hash: 75da5...6d9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 ikke vår feil at du har dårlig råd skulle det stå Anonymous poster hash: 75da5...6d9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Vi reiser i ett par uker i strekk hver sommer og besøker familie som bor rundt omkring i Norge. Vi reiser med få midler, har fryseboks i bilen og lager matpakker og billig niste, og stopper på artige "rasteplasser" rundt om. Vi sover over på campinghytter med Naf-rabatt, de har egen oversikt i egen katalog og på nett. Jentene elsker det. En gang stanset vi like ved Hunderfossen, og fant en billig hytte med gress på taket. Vi dro opp på hotellet og spiste middag, og jentungen ble overrasket av en utkledd svær mus da hun lekte på et lekerom inne mens vi drakk kaffe. Og hun husker turen med fryd og ilinger i magen, og det som hun husker best var den lille søte campinghytta med gress på taket. Skjønner at en 8-åring nok ikke like lett lar seg avspise med en campinghytte på utsiden av Hunderfossen, men vil bare formidle at ikke alle drar med seg ungene ut på kostbare kommersielle underholdningsteder med overnatting på hotell med full oppvartning. Vi har aldri vært i dyreparken eller på Bø sommerland, ikke Tusefryd, Liseberg eller på sydenturer til utenlandet. Men vi har hatt svært minnerike turer fulle av humor og opplevelser, kasta snøball på Hardangervidda i juli, vært på en sæter langt ute på vidda og melka geiter, vært på "epleslang" i Stavanger og Dyrskun i Telemark, i tillegg til at vi får et veldig godt forhold til familien vi har rundt omkring. Er bare helt herlig! Anonymous poster hash: 07c8a...069
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 ikke vår feil at du har dårlig råd skulle det stå Anonymous poster hash: 75da5...6d9 Men i jøssenavn da, har hun sagt det er noen andre sin feil at hun har dårlig råd. Rull opp underleppa så du ikke snubler i den Anonymous poster hash: 67dc9...ca3
Gjest skogskaninen Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Jeg bor 20 km fra Tusenfryd. Så det blir et stykke unna, men du må gjerne ta kontakt om dere vil overnatte hos oss noen dager.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Bø camping er en koselig campingplass som ligger rett ved Sommarland. De har både stabbur, hytter og leiligheter til leie. Men telt er jo også et godt alternativ. Ihvertfall der som det er et flott sanitæranlegg og kjøkken med kokemuligheter. Campingferie var det barna våre likte best i den alderen. Anonymous poster hash: ca770...c02
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Slutt og klag,ingen feil at du har dårlig råd Anonymous poster hash: 75da5...6d9 Nå er det vel strengt tatt ingen andre enn du som klager? Anonymous poster hash: ca770...c02
Dette er min mening: Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Har vært mye i "syden" og rundt om kring, men de turene ungen husker best (bedre enn Eurodisney t.o.m.), er teltturene vi har hatt. Tror mye av grunnen er at det er noe veldig annerledes med det å bo i telt. Mulig det appellerer til noe elementært i oss å bo så enkelt og tett på naturen. I tillegg får man ekstra god kontakt med hverandre på grunn av freden og roen, og at man bor så tett på hverandre og uten forstyrrende elementer som TV osv. Det er mye å oppdage og utforske i naturen. En 8-åring kan leke litt "survival man", og klare seg med minst mulig, utfordre seg selv fysisk, finne løsninger på ting osv.. Telttur kan taes på sparket, og legges til dager og steder i landet med fint vær. Kanskje dere kan reise sammen med venner, eller han kan få ta med seg en kompis? Tror han kommer til å ha det strålende
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #20 Skrevet 7. april 2014 Nå skal iallefall jeg ligge i telt med eldstemann i sommer! Kom på hvor kos det er å telte nå som dere har skrevet om det Og vi skal ikke telte fordi vi har dårlig økonomi men fordi det er gøy, spennende og anderledes! Husker jeg og venninnene mine pleide å telte i hagen og rundt om på frilufts områder når vi var yngre. Her som vi bor er det mange flotte friluftsområder ved sjøen hvor dere kan slå opp telt og treffe andre i telt eller båt folk;) Anonymous poster hash: 0311a...e92
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #21 Skrevet 7. april 2014 Vi bor forresten i hordaland. Anonymous poster hash: 0311a...e92
Dette er min mening: Skrevet 7. april 2014 #22 Skrevet 7. april 2014 Vi bor forresten i hordaland. Anonymous poster hash: 0311a...e92 Kan jeg spørre om hvilke friluftssteder i Hordaland dere liker å telte?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #23 Skrevet 7. april 2014 Hi: hvor bor dere? Hva med kongeparken i Stavanger? Ta med telt og overnatte feks på ølberg camping. Campingplassen ligger på stranda, det er badestrand, lekeplass, liten Kai som fiskebåter kommer inn osv. Ellers kan dere høre om noen familie/gode venner som skal på ferie trenger huspass. Da kan dere bo hos dem mens de er på ferie, huset ser bebodd ut, kjæledyr passes, dere klipper gresset osv. Vi teltet i Hagen til foreldrene mine i fjor. De var på ferie. Vi fikk da tilgang til stor hage, grill, oppblåstbart badebasseng, lånte nøkkel så hadde toalett, dusj og kjøleskap inne. Hva med besteforeldre? Kan jenta besøke dem litt i sommer? Sjekk med feks frivillighetssentralen eller kommunen. De har ofte ferietilbud til barn som ikke har råd til å reise på ferie. Hva med å utforske nærområdet? Ta avgårde på fjelltopper, strandturer, grille i Hagen, tur i skogen osv kanskje hun kan ta ned en venninne? Finn på noe spennende hver dag! Sykle til nabobyen for å kjøpe is. Lag vafler til barna på lekeplassen osv Vi har liten hage, men har investert i trampoline. Det kjekkeste ungene vet er å få hoppe på den, grille og spise is i Hagen. Kjøpte et lite telt til 199 på obs. Tviler på det tåler regn, så tar det inn på nettene! Men ungene leker i det, fikk sitte der å leke, ha godteri osv til langt på kveld! (Sov inne) Se om du finner gratiskonserter! Ting som skjer i nærheten. Gladmaten i Stavanger. Vi reiser inn og kikker på livet, kjøper middag og sitter og ser på båtene. Reis inn til en by og se på svære cruisebåter. Barn trenger tid med foreldrene, de trenger ikke reise langt avgårde. Anonymous poster hash: c33e7...b60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå