Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Min far har blitt oppsagt fra leiligheten sin pga. Oppussing. Leiegiver ga han tre måneder på å finne en ny plass å bo.(ut juni) Nå har min far funnet en ny leilighet fra 1.mai. Men problemet er at leiegiver mener at min far må betale leie for både mai og juni. I kontrakten står det at hvis min far hadde sagt opp selv så måtte han betale, men det står ingenting om når han blir oppsagt av leiegiver. Noen som vet regler på dette? Anonymous poster hash: c5de8...25e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Oppsigelsestiden går begge veier og leietager må betale ut oppsigelsestiden, men da skal han også ha tilgang på husværet.Begynner huseier å pusse opp etter at din far har flyttet ut så skal han ikke betale. Anonymous poster hash: 65b13...c45
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Oppsigelsestiden gjelder begge veier ja, om han velger å flytte ut før oppsigelsestiden er over så må han betale likevel. Men det er som hun over her skriver, så lenge din far betaler kan heller ikke huseier begynne oppussingen, så han skal ikke levere fra seg nøkkelen før oppsigelsestiden er over. Anonymous poster hash: 26496...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå