Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Skal ha familiebursdag til helga, og lurer på hva jeg skal gi. Noe som er lettvint og godt. Aner ikke hva jeg skal finne på i år. Anonymous poster hash: 3396c...e23
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Pølser, pizzasnurrer og kjøttboller på grillspyd. Kjøttboller på grillspyd er en slager her, setter 4-5 stykker på grillspyd av tre og varmer de på grillen eller på lagpanna i ovnen. Ungene spiser de som de er, holder i pinnen på hver side og har en stripe ketshup på, gnafler på dem som de skulle vært maiskolber Anonymous poster hash: d103c...3ba
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Takk for forslagene, men siden bursdagen starter ved middagstider, så burde jeg vel servere middag? Føler det kan bli litt lite mat. Anonymous poster hash: 3396c...e23
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Biff stroganoff, nydelig og lettlaga rett med ufortjent dårlig rykte (mykje grunna toroposar). Server med ris, salat, brød og kvitløkssmør
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Pai. Det er alltid en slager og kan variere fyllet så alle finner noe de liker. Server med salat. Anonymous poster hash: c2062...bb1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 En gryte av et el annet slag er vel alltid populært. Gjerne med brød og salat til. Vi har også servert pizza og lasagne. Anonymous poster hash: 2d798...6e0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Serverte biff stroganoff sist (toro) hehe. Da slår jeg vil med gryterett med tilbehør i år og. Anonymous poster hash: 3396c...e23
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Serverte biff stroganoff sist (toro) hehe. Da slår jeg vil med gryterett med tilbehør i år og. Anonymous poster hash: 3396c...e23 Toroposen er grei den, for all del (har den i skuffa også trur eg). Men den smakar ikkje stroganoff. Ikkje i nærleiken eingong. That's all. Lukke til med feiring
3 i april Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Lag smørbrød Skal lage det selv når vesla fyller 1 år i påsken. Lager karbonade ( alle barna elsker det) , laks, skinke og rosebiff.
Musemora Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Denne er kjempegod. Jeg tar også i mais og litt fennikel samt masse frisk koriander og en rømmeklatt ved servering. Så baker jeg foccacia til. Kan fint lages dagen før. 1 liten løk, finhakket 1 fedd hvitløk, finhakket 1/2-3/4 rød chili, finhakket 1 ss revet frisk ingefær 2 gulrøtter, grovt revet 1 (syrlig) eple, grovt revet ca. 2 ts karri 9-10 dl kyllingkraft eller kyllingfond (utblandet i vann) 2 dl kokosmelk (eller matfløte) 3-4 kyllingfileter, i biter hvit nykvernet pepper litt salt rikelig med frisk koriander, grovt hakket Hakk opp og riv som angitt ovenfor, slik at du har alt klart før du setter i gang. Fres løken i litt nøytral olje i en gryte, til den er blank og myk. Ha i hvitløk, chili og ingefær og la det surre med noen minutter. Tilsett gulrøtter, epler og karri og la dette surre med et minutt eller så, før du tilsetter kyllingkraft eller utblandet kyllingfond. Kok opp og la det småkoke i ca. 10-15 minutter. I mellomtiden deler du kyllingfileten i jevnstore biter, som stekes i litt smør eller nøytral olje på middels varme til kyllingen har en fin stekeskorpe på alle sider. Krydre kyllingen med litt salt og litt nykvernet hvit pepper underveis. Den trenger ikke være helt gjennomstekt enda. Kyllingfileten kan eventuelt erstattes med grillet kylling (uten skinn). Tilsett kyllingbiter og kokosmelk i suppegryten og gi suppen et lett oppkok. Kokosmelken kan eventuelt erstattes med fløte. Smak til med mer karri, chili, salt og hvit pepper, om nødvendig, og la suppen trekke et par minutter, til kyllingen er gjennomkokt. Rett før servering rører du inn rikelig med koriander.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg servert hamburger på forrige bursdag her = veldig fornøyde gjester. (de frosne rå fra First Price er de beste jeg har smakt av ferdighamburger, eller så er det ingen sak å slenge ihop karbonadedeig og litt stash!) Steikes på forhånd og oppvarmes i steikeovn, superlettvint. Hamburgerbrød, kan du lage allerede idag og fryse ned, eller så er det lettvint å kjøpe noen grove på butikken. Salat, tomat, dressing, løk sennep og ketchup ved siden av. Har du lyst på et tilbehør, hva med ovnsbakte båtpoteter med pepper og havsalt og kanskje litt urter? Anonymous poster hash: 118bd...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå