Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg er evig plaget av munnsår. Og er så redd for å smitte barna mine! Tar alle forhåndsregler når jeg har utbrudd, men allikevel... Ønsker virkelig at de skal slippe den dritten! Anonymous poster hash: 91127...6da
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Jeg er evig plaget av munnsår. Og er så redd for å smitte barna mine! Tar alle forhåndsregler når jeg har utbrudd, men allikevel... Ønsker virkelig at de skal slippe den dritten! Anonymous poster hash: 91127...6da 90% av befolkningen har herpes antistoffer, dvs er smittet Anonymous poster hash: 0ec69...35e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Førstegangsutbrudd hos barn er skikkelig ille. Immunitet oppnår man først etter primærinfeksjon. Ikke alle får residiv, noen er uheldige og får ofte. Jeg vil bare for alt i verden skåne barna mine for dette! Om de smittes, skal det iallefall ikke være av meg, liksom. Er tannlege og har sett mange fæle eksempler hos barn. Smittes nyfødte, kan primærinfeksjon være livstruende. Er det bare jeg som tenker på dette? Er kanskje miljøskadet pga jobben min? HI Anonymous poster hash: 91127...6da
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Plages selv ofte med dette. Og jeg bruker de compeed plastrene. Minsker smittefaren og behandles samtidig. Anonymous poster hash: 3e233...888
Blondzilla Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Jeg er også redd for dette fordi første gang jeg fikk det ble jeg så syk at jeg ble lagt inn på sykehus. Nå er det heldigvis ytterst sjelden jeg hat det, men passer på å ikke ta på det, og vasker hendene mine ofte.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Aldri tenkt noe særlig over det, men nå har jeg nesten aldri munnsår selv da. Mannen har det jevnlig, men jeg blir ikke smittet, og ingen av de fire barna våre har hatt det heller, men han driver ikke å nusser på noen når han har sår da. Jeg har bare tenkt at dette er et virus som er rundt oss til enhver tid jeg, og visste ikke engang at barn kan bli ekstra syke av det.. Anonymous poster hash: 63165...257
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Ingen av oss har herpes, heldigvis. Anonymous poster hash: d60df...5b3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Ingen av oss har herpes, heldigvis. Anonymous poster hash: d60df...5b3 Har du aldri hatt forkjølelsessår? Det er nemlig som regel herpes som forårsaker det, og 90% av befolkningen har hatt det en eller annen gang... Mange blir tilnærmet immune da, og har det sjelden eller aldri igjen. Anonymous poster hash: 63165...257
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Vår sønn ble smittet uheldigvis som 3-åring. Men, har ikke de store utbruddene, ikke ble han syk første gangen heller. Men, skulle gjerne sett han være det foruten selvfølgelig. Anonymous poster hash: 2bafa...ea9
I scream for icecream! Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Jeg har det ikke selv, men barnet mitt fikk utbrudd for første gang da han var 1,5 år. Det er noe av det verste jeg har sett, det var skikkelig ille og han hadde enorme smerter. Uff, skjønner godt du er redd for det, men du vet jo sikkert mye om hvilke forhåndsregler du skal ta siden du jobber som tannlege.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg har det ikke, men mannen har av og til slike munnsår. Da kysser vi ikke og han passer på slik at barna ikke skal bli smittet. Anonymous poster hash: b9ecd...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå