Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg var endelig i gang med en sårt tiltrengt livsstilsendring, etter at vekta viste 105 kg. I går fant jeg ut at jeg var gravid.. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg vet at jeg ikke skal aktivt slanke meg når jeg er gravid, men med så mye overvekt som jeg har, tenker jeg at jeg kanskje kunne fortsette å spise 1600 kcal om dagen. Babyen vil jo likevel få alt det den trenger? Jeg spiser sunt og balansert, med mye grønnsaker, fisk og kjøtt. Utelater ikke karbohydrater, men holder meg til de grove. Spiser veldig lite sukker og lite fint mel. I mitt hode er jo dette et riktig kosthold, og jeg orker ikke å gå tilbake dit jeg var. I forrige svangerskap la jeg på meg bare 6 kg, og var med andre ord slankere da mini Kom ut enn da jeg ble gravid. Da løste det seg selv, ved at jeg mistet lysten på varm mat.. Jeg vet jo ikke hvordan dette svangerskapet blir, og det kan jo for alt jeg vet hende at jeg får ulvehunger istedet... Hjelp, noen?! Anonymous poster hash: 0fc17...4aa
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Grethe Roede har vel egne kurs for de som er gravide? Så vidt jeg har forstått er det helt greit å ikke legge på seg noe som helst i svangerskapet, men at man pga opplagret giftstoff i fettvevet helst ikke skal gå ned i vekt. Jeg ville fortsatt som du gjør, men spørs om ikke 1600 kalorier er litt lite akkurat nå, ville ihvertfall økt til 1800. Anonymous poster hash: 4eb80...193
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Ingentng i veien for å gå ned i vekt som gravid, men du bør rådføre deg med lege. Unngå sukker, kutt ned på salt og mettet fett, spis rikelig med grønnsaker, rent kjøtt, fisk og fugl, magre varianter gjerne. Velg riktige karbohydrater, dvs unngå hvete, polert ris, pasta og poteter i daglikosten. Gå for villris, spelt, rug, byggris, havre og frøsorter. Spis supermat som brokkoli, kål, spinat, blomkål, endel av dette er rik på bla folat. Avokado er kaloririk men gir sunt fett, proteiner og folat. Unn deg litt ekstra en dag i uken med god samvittighet. Anonymous poster hash: 860bb...f30
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Adipol på riksen er svangerskapsoppfølg for gravide. Anonymous poster hash: ec2e7...b1b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Adipol på riksen er svangerskapsoppfølg for gravide. Anonymous poster hash: ec2e7...b1b Takk for tips, alle tre. Adipol høres jo supert ut, men jeg bor dessverre ikke i Oslo lenger. Skulle gjerne visst om det i forrige svangerskap. Anonymous poster hash: 0fc17...4aa
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Jordmor sa til meg at det ikke var farlig å gå ned i vekt, så lenge man fikk i seg de næringsstoffene babyen trengte :-) Anonymous poster hash: 07b9c...a93
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Ring helsestasjonen din, de har sikkert greie på hvem du bør kontakte. Syns forøvrig at 1600 kcal høres svært lite ut om du veier 105 kilo. Jeg er 58 kilo og skal ned til 57 kilo i løpet 2 uker, og har blitt insturuert til daglig kaloriinntak på 1800 kcal... Jeg er i starten av 30-årene og har en aktiv jobb (sykepleier), kaloribehovet er jo også litt ut i fra det. Men 1600 kcalorier er svært lite ut i fra startvekten din, sikker på at du ikke nå går og sulter deg og går på en kjempesmell om noen få uker?? Anonymous poster hash: 804df...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå